14 mnd: 210 Gr aangekomen in 3 mnd! En slecht eten...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nicci1982, 23 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Mijn zoontje is wat ouder en een goede eter, maar die komt ook bijzonder weinig aan en begint wat graterig te worden. Ik kies ervoor om bijna de hele dag iets voor hem neer te zetten aan fruit of een volkoren ontbijt biscuit. Hij kan gewoon niet aaneten tegen zijn verbruik.

Als hij brood slecht eet. Heb je buiten pap al eens iets anders geprobeerd? Bv ontbijtcrackers? Hier geven we die tussendoor, maar dat zijn volledige ontbijtgranen, verpakt als soort van liga, maar dan met minder toevoegingen.

Avocado is overigens super voor de vetten en andere voedingsstoffen.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar hij móet toch geen brood? Geef dan gewoon extra groente en fruit. Mijn dochter zit ook weer in een fase dat ze brood niets vindt. Dus krijgt ze vaker groente en fruit, craccottes, toast (dat vindt ze dan weer wel lekker), een eitje, muesli... Kan je het zo niet proberen?

3. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    ik zou idd ook gewone of opvolgmelk geven.
    ons schema is vergelijkbaar (bijna 16 mnd) maar dag begint met melk (voor brood nog), 's middags nog, en 's avonds afh van wel/niet toetje.

Wat me wel opvalt in je eetschema: krijgt hij behalve groente bij avond eten geen zetmeel (aard/pasta/rijst) en proteinen (vlees/vis/kip/ei)?
    Of heb ik hier eerder iets over gemist?
    Dat zou ik anders iig toevoegen! Daar zit ontzettend veel calorieën en bouwstoffen in.

4. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    TS, ben je er nog???

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

uit een ander topic kreeg ik de indruk dat je het juist fijn vond om een klein kind te hebben, omdat je dikke kinderen lelijk vindt. (schreef je zelf) en daar kreeg je veel reacties op, maar heb je zelf niet meer geantwoord)
    Maar ik zal toch proberen een goede reactie achter te laten.
    Ik sta niet achter het voorstel om de snacks achterwege te laten. Hier een kind dat van 924 gram afkomt en met 10 maand en 5,5 kilo woog. Hij werd te vroeg geboren. Je vraag is wat ze dan gaan doen? wanneer je kind niet voldoende eet en niet voldoende aankomt in gewicht dan ga je over op speciale voeding, via de voedingsdeskundige. Indien nodig wordt je dan doorverwezen door de kinderarts. Ook is er een optie om te laten kijken of je kind het wel fijn vindt om te eten middels een prelogopedist en dan te gaan kijken wat je eraan kunt doen om het voor het kind zo prettig mogelijk te laten zijn om te eten.
    Mocht het zo zijn dat je kind dan nog steeds niet aankomt dan krijgt het kind een voedingssonde.

Dus voor nu: probeer het eten leuk te houden, laat hem eten wat hij wil eten en biedt hem regelmatig wat aan, eens per anderhalf uur ofzo. Maar ga ook niet het eten opdringen. Laat niet merken dat je bezorgd bent, doe alsof het normaal is en leg er geen druk op.
    Maak het eten gezellig met kaarsjes aan tafel en allerlei keuzes, bijvoorbeeld appelmoes bij het avondeten, verschillende groenten, wat tomaatjes en ei, komkommer. Geef hem het gevoel dat hij mag kiezen en zelf de controle heeft over wat hij eet.

6. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook het strenge advies van het CB om de lekkere dingen weg te laten, dus geen tussendoortjes meer. Mijn zoontje werd alleen maar langer en dunner.

Ik ben het advies op gaan volgen en meneertje kwam in 3 maanden tijd een kilo aan... Heerlijk, goed advies geweest.

's Ochtends een boterham met boter (vleeswaren ernaast)
    tussen de middag ook brood met boter+vleeswaren
    's Avonds avondeten wat wij ook eten.

Heel streng in zijn en binnen een week heb je effect. Kind bedenkt dat hij echt geen eten krijgt anders en eet ineens zijn voedzame eten.

Tussendoortjes zijn slecht, vol suiker en zonder voedingsstoffen. Wij worden wel dik en vet van koekjes enz, maar een kind niet. Een kind wordt groot van voedingsstoffen.

Succes in ieder geval.

7. tuc

tuc Niet meer actief

je haalt mij de woorden uit de mond heb toen expres niet gereageerd
    Maar nu lees ik dit echt dacht ik gelijk iets van karma ofzo;). Wees blij dat tie zo weinig weegt....jij wilde geen dik lelijk kind met een dikke kop.

8. Ons Kleintje

ik denk dat elk kind anders is, het ligt natuurlijk ook eraan of je kind eten uberhaupt fijn vindt (mondtrauma). of dat het het liefst alleen lekker wil eten.

9. Ons Kleintje

high five!
    jammer dat TS niet reageert. ook niet meer in dit topic.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ja idd

Deel Deze Pagina