Rapley eten invriezen

Discussie in 'Voeding' gestart door Luppy, 22 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Hoi,
    Mijn zoontje krijgt vanaf deze week bijvoeding. Wij willen graag Rapley proberen. Bij de oudste werkte het niet zo goed omdat wij zelf nou eenmaal niet elke dag iets Rapley-geschikts eten en dan kreeg hij een potje. Twee aparte maaltijden koken is me echt teveel gedoe.
    Nu wil ik het wat beter aanpakken, dus mijn plan was om bijv. in 1x een grote voorraad wortels of zo te koken en die dan in porties in te vriezen. Dan kan ik daar wat van pakken als wij iets eten wat baby nog niet mag hebben.
    Maar welk eten kun je geschikt invriezen?

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

waarom?
    Weet niet of het kan dat invriezen.
    Waarom koop je niet een broccoli en een peen. Dan kook je samen met jou andere eten of bij de aardappels de peen of de broccoli of de bloemkool. Gewoon 1 stronkje.
    Zelf neem je die week een broccoli maaltijd. En een 1 winterpeen kopen is ook niet echt duur.

Ik ga ook nu maar echt beginnen erbij. Enne moet zeggen ik zal op de dagen dat ik niets heb gewoon een gepureerd hapje uit de vriezer nemen hoor. *schaam*

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Nou ik vind het soms gewoon lastig. Wij eten een paar keer per week pasta of rijst en op zaterdag pizza of patat. Allemaal geen baby-voer. En dan moet ik weer apart gaan koken voor de baby, terwijl we juist makkelijk eten omdat ik geen zin heb om aardappels te schillen, groente schoon te maken en eindeloos lang te wachten tot het klaar is. Vandaar dat ik had bedacht dat ik het wel handig vond om vantevoren dingen klaar te maken en in te vriezen, zodat ik het op die dagen alleen even hoef op te warmen.

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    bij de appie o.a. heb je in de diepvries zakken met bloemkool/ broccolli enzo, is dat geen optie voor je?
    En dan even stomen voor het eten?

5. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

misschien moet je net iets vaker dat dus eten.
    want het gaat er ook wel om dat je kindje ziet dat jij het ook eet en daarvan leert.
    als het goed gaat kan je wel over een week of wat lekker met pasta laten kliederen of rijst.

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik heb laatst wortels gekookt en omdat ik veel over had daarna ingevroren. Ging perfect. Ik denk dat je alle groentes en fruit kunt invriezen hoor zonder problemen.

7. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik heb altijd diepvriesgroente in de vriezer liggen. Als wij dan bijv nasi eten, dan maak ik voor haar iets van spercieboontjes ofzo.
    Als we gewoon aardappelen, groente vlees eten dan hebben we meestal wel over. Daarvan vries ik dan ook porties in voor haar. Dat kan je gewoon in de magnetron weer even opwarmen.

Deel Deze Pagina