Ons mannetje is vanaf gisteren erg onrustig, veel huilen, kleine beetjes drinken, haze slaapjes van een half uur en dan weer wakker ( ook snachts). Terwijl Hij normaal gewoon rustig is en netjes 5 flesjes drinkt, een dutje doet van half 11 tot kwart over 12 en van 14.00 tot half 5 en snachts slaapt van 21.30 tot 5.00. Zou dit het spongetje kunnen zijn? Maar waar ik ook aan zit te dneken, eersgister morgen ben ik vande trap gevallen met hem. Ik helemaal bond en blauw maar mijn mannetje heeft volgens mij niks. Ik schoof op mijn kont 3/4 van de trap afmet hem klemvast in mijn handen. Toen we beneden waren begon hij heel even heel hard te huilen ( ik denk van de schrik). Want daarna was hij gewoon weer net zo gezellig als anders... Als het het sprongetje is hoelang duurt dat dan?
bij mij klinkt het in de oren als een sprongetje....hier hebben we het ook gehad, en eigenlijk precies zoals jij het omschrijft, duurde hier een weekje en toen werd het ineens makkelijker!...hoop bij jouw ook, succes ermee! Ennu doe voorzichtig op de trap he, kan behoorlijk pijn doen!... x
jeetje joh...moest jij ook niet ontzettend huilen van de schrik? ik denk idd een sprongetje, maar blijf wel even in je achterhoofd houden dat je gevallen bent met hem. Laat hem even controleren bij de huisarts anders? Die sprongen is allemaal theorie en om je daar nu een week achter te verschuilen vind ik misschien wel zielig voor je mannetje. je kan ook kijken of het beter gaat (beter slaapt, minder huilt) met een zetpil...dan weet je of hij pijn heeft...misschien heeft je kleintje toch onbewust zijn spieren aangespannen tijdens de val en heeft hij nu spierpijn? en om nu tijdens een sprong ook's nachts zoveel wakker te worden...mmhh..ik wil je niet ongerust maken, maar laat hem even controleren...kan nooit kwaad iig. mijn zoon is net zo oud als de jouwe en drinkt ook niet alle flessen meer leeg en was vanochtend na 45 min slaap ook alweer wakker....rest van de dag wel goed geslapen trouwens...ik denk ook een sprongetje wat die flessen betreft...
hoi, hier ook een sprongetje, en ook s'nachts, ze sliep al 7 weken door, maar ben al 2 nachten flink in de weer om de speen te "pluggen"ook overdags snel wakker,heel erg huilerig en veel minder drinken als normaal, volgens mij duurde dit bij mijn andere ong. een week. groetjes susanne
Ja ik was vreselijk geschrokken en ik denk ook door mijn reactie dat hij ook erg geschrokken was. Overigens drinkt hij echt maar flesjes van 100cc max en dat om de 2 en een half 3 uur. Normaal 5x 180/6 en hij laat dan bij elkaar zo'n 100cc gemiddeld staan. Maar eindelijk echt waar, ligt hij nu een uurtje in zijn bed en ik heb hem nog niet gehoord. Ik kijk zo nog even om een hoekje en dan ga ik zelf ook slapen. Ik heb nog even gegoogeld maar de symptomen lijken op een sprongetje. Ik kan morgen altijd even de HA bellen. Maar ik denk niet dat het van de val is, want ik zit nu te denken dat is eendag voor de val de elende al begonnen was. Dat begon toen snachts. Ik ben toen ook het avondritueel gaan veranderen ( savonds in bad ipv smorgens). En sindsdien was hij savonds niet te genieten en klaarwakker na zijn laatste flesje. Dus misschien is dat het ook wel geweeest. Ik heb het vanavond niet gedaan en nu viel hij na zijn laatste flesje in slaap. Dus misschien was dat wel de boosdoener. Ik had dit geprobeert omdat ik ook straks weer moet werken, en ik om 7.00uur begin en dan liever savonds ga douchen ipv smorgens met hem. Maar ik denk dat ik dat maar smorgens blijf doen met hem ( niet als hij naar de oppas gaat hoor! dan kan mijn moeder dan lekker doen). Maare Petra, bevalt het weer om te werken?
Ik heb hem vanaf gisterenavond tot vanmorgen 5 uur niet gehoord. 5uur hoorde ik hem even maar op het moment dat ik wilde gaan kijken hoorde ik hem niet meer, en daarna pas weer om half 8, ik ging toen kijken en hij lag met dichtvallende ogen in bed. Toch eruit gehaald, flesje gegeven en hij ligt nu net weer 10min op bed, en slaapt. Hij is denk ik helemaal uitgeput van gisteren, en haalt het nu allemaal in. Ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat, de start ging weer als vanouds. ( niet huilen/krijsen bij het naar bed brengen)
ik denk ook zeker niet dat het handig is om 's ochtends het badritueel te houden als je straks werkt. hoelaat doe je het nu s'avonds? ik doe het vaak vlak voor de ene laatste fles, dus tussen 17:00-18:00 in badje. ik doe mijn kindje trouwens niet elke dag in bad. hij heeft n erg droog huidje en t hoeft ook niet elke dag. Dat kan je ook nog overwegen, alleen op de dagen in bad als je thuis bent. t werken bevalt me best goed, ik start deze maand maar voor 2 dagen en dat is voor t werk wat er ligt erg weinig...dus hoge werkdruk zeg maar. Voor thuis en de kleine is het heerlijk.
Overigens vandaag weer drama! Veel huilen, hazen slaapjes ( wel zijn flessen zo goed als leeg). Af en toe gezellige momenten maar meer ook niet. Hij was wel druk aan het slaan tegen zijn babygym, dus misschien is hij die handeling aan het ontdekken. Ik deed hem rond 19.00 in bad altijd met badolie ( 17.30 flesje). Hij ligt nu al heel de avond te slapen bij mijn vriend op zijn arm in zijn bedje wil hij niet dit wilde hij ook gisteren niet alleen na zijn laatste fles. Ik heb hem nu vanmorgen gewoon weer in bad gedaan en gisteravond niet en het bedritueel ging gewoon weer goed dus dat zal het geweest zijn. Als ik straks vroeg moet beginnen doe ik hem niet in bad dan kan mijn moeder dan wel doen, savonds raakt hij er helemaal van van streek ( als pasgeborene ook al).