Nexium

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LesleyS, 2 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, tweede dag dat we Nexium voor onze kleine meid van 9 weken gebruiken. Wat zijn jullie ervaringen? Bijwerkingen, hoe snel werkt het of niet? Kan het spugen verergeren?

2. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag dit met een reden nl: ben er achter gekomen dat de afgelopen 5 flessen per ongeluk Nutrigamen was ipv Friso Pepti. Had een bus gehaald om te proberen maar wilde eerst de medicatie afwachten. Man en ik miscommunicatie en die heeft de Nutrigamen gebruikt. Ze geeft nu meer mondjes terug dan normaal. Ook twijfeld hij ineens of we uberhaupt wel aan de medicatie moeten en begint over bijwerkingen.

3. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Mijn dochtertje begon wel wat meer te spugen van nexium. Ik zal als ik jou was eerst een poosje medicatie proberen. Mocht het niet helpen en de klachten worden er niet minder van dan gewoon weer bij de arts aan de bel trekken. Je past verder wel alle leefregels voor reflux toe? Succes! Moeilijk he om te kiezen of je wel of niet aan medicatie begint...

4. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Thirza krijgt ook nexium, voor ons is het echt een wonder middel.
    Eerste week 2 keer per dag een half zakje en dit werkte niet optimaal, dus nu zitten we op 2 keer per dag een zakje.
    Ze kwijlt wel meer sinds de nexium maar dat nemen we voor lief, want ze heeft nu gelukkig geen pijn meer.

5. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je kunt nu eerst twee weken de nutrigamen proberen. Als de VReflux door de KEA werd veroorzaakt zou ze daar vanaf kunnen zijn met deze voeding.
    Je kan er ook voor kiezen de medicatie wel te geven en dan over een paar weken weer af te bouwen om te kijken wat dat doet. Zou dat denk ik wel pas na provocatie doen...

Ik dacht dat nitrigamen vrij dunne voeding was, maar dat zeg ik niet uit ervaring. Dacht dat hier gelezen te hebben. Daardoor zou het meer spugen kunnen komen.

Van bijwerkingen heb ik geen idee. Heb daar nooit iets over gehoord. In de bijsluiter staat mogelijk maag- en darmklachten en hoofdpijn.
    Denk dat je die wel opmerkt, hoewel hoofdpijn lastig is. Zijn in ieder geval geen bijwerkingen die echt levensbedreigend zijn ofzo.

Lastig hoor!

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hier begon de nexium pas met 5 dagen zijn werk te doen.

Nutramigen is dunner en dus makkelijker te spugen dan pepti. Nexium verminderd niet het spugen, in principe.

7. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt verminderd niet het spugen, dan is dat waarschijnlijk veroorzaakt door per ongeluk Nutrigamen te geven. Welke klachten zagen jullie drastisch afnemen?

8. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welke klachten verdwenen snel bij Thirza?

9. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja pas de leefregels toe!! Welke klachten namen bij jullie af door het gebruik van Nexium?

10. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Na een ongeveer een week was de pijn stukken minder en huilde ze ook veel minder.

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Oudste, kea en reflux;
    Begonnen met pepti, het huilen (krijsen van extreme darmkrampen) stopte voor 10 dagen. Naar ka omdat ik nutramigen wou, zij zag verborgen reflux en kreeg nexium mee. Het huilen verminderde aanzienlijk, maar nog veel onrust. Op mijn verzoek nutramigen voorgeschreven gekregen en ik had een totaal ander kindje. Een baby die van circa 8 uur krijsen naar de hele dag lachen ging. Echt een wereld van verschil. Ik wist eerder nog niet wat reflux inhield.

Jongste, reflux;
    Gaf vaak mondjes terug ook nog 3 uur na de voeding, rook zuur en toen hij enkele weken oud was ging hij steeds meer huilen.
    Eerst ranitidine voorgeschreven gekregen en dat hielp net wel, maar elke keer ophogen etc en gaf nog wat onrust. Op mijn verzoek nexium gekregen (zou geen verschil uitmaken volgens ka :) ) en eerst 5 dagen heel veel huilen, meer spugen, zuur ruiken. En na 5 dagen; niet meer huilen, geen onrust, niet meer zuur ruiken en (ondanks dat het daar niet voor is) minder spugen.
    Ik ben in januari al eens gestopt met de nexium, er was geen onrust oid, maar hij ging weer heel veel spugen waardoor hij uiteindelijk ging weigeren om te eten. Sinds we weer aan de nexium zitten spuugt hij helemaal niet meer (tenzij hij ziek is) en eet weer goed.
    Mijn jongste spuugt echt veel, dagen hele voedingen eruit.

Deel Deze Pagina