Hoi, willen jullie even kijken naar mijn ledikant. De afstand van het ledikant gemeten van bovenkant van matrasje tot bovenkant ledikant is 50 centimeter, nu heb ik gelezen dat het eigenlijk 55 centimeter moet zijn? Mijn dochtertje stond vandaag met slaapzak rechtop in bed. Ze kan nog niet lopen hoor maar ik vroeg mij af of het gevaarlijk is? Zou ze er uit kunnen klimmen? Onze matras is ook wel een tamelijke dikke en tja het ledikant staat al op de laagste stand. Groetjes, Gisèle
Oei ik vind dat ze er behoorlijk ver bovenuit komt. Ik zou het op deze manier niet willen in ieder geval. Onze zoon hangt regelmatig wrover heen om zin knuffel en speen na te kijken. Was dan ws al gevallen.
Ja, het scheelt echt 5 centimeter... jammer dat ze mij niets hebben vertelt in de winkel waar we het bedje en matras hebben gekocht. Ik bedoel ze zouden dat toch moeten weten...
wat je zou kunnen doen is een dunner matras kopen (39euri bij ikea is een hele goede volgens een poll hier onder de mama's een jaar geleden!!) en deze dikkere bewaren voor wanneer je er een peutberbedje van maakt! (of kan dat niet, die van ons kan 1 lange zijde afgehaald worden)
Jeetje ze komt er idd ver boven uit. Mijn zoontje is nu 80 cm en hij komt net met zijn hoofd er boven uit ! Dat matrasje van de ikea hebben wij ook en het is een heel fijn matrasje voor heel weinig geld.
Luna is nu ook ongeveer 80 centimeter. Heel fijn om te weten dat het een goed matrasje is! Haar matras is nu 20 centimeter, ik las net op de Ikea site dat deze 10 centimeter hoog is. Scheelt toch! Ik ga Binnenkort snel eentje halen!
Wij hebben deze, bevalt ook erg goed. Scheelt nog weer 10 euro. Babymatras Jesse Hier komt ze net met haar koppie erboven uit volgens mij als ze staat. Hier mag ze graag klauteren, ik vermoed dat als zij dezelfde afstand zou hebben als bij jou dochtertje, dat het een keertje fout gaat.
Ze steekt er wel ver bovenuit ja. Mijn zoontje zou eruit klimmen zo. Als je idd een dunner matras hebt is de kans veel kleiner dat ze eruit klimt of kukelt.
Staat de bodem wel echt op de laagste stand? Ik heb 10x moeten kijken bij ons bed en bleek dat waarvan ik dacht dat het de laagste stand was, de bodem nóg een tandje lager kon. Dat kan ik namelijk op de foto niet helemaal goed zien. Heb er ook ooit eens een topic over geopend, ik vond toen ook dat ze al zo hoog stond en nu komt ze er met haar 78cm alleen met haar hoofdje bovenuit.
ik vind het zelf te hoog vind het wel een beetje eng. onze kerel is 82 cm maar hij komt net met zijn hoofdje er boven uit.
Een matras dikte van 20cm is wel heel erg veel. En echt veel te dik voor een ledikant. Vaak staat er in het ledikant ook een streepje aande binnen kant dat het matras niet hoger als een bepaald punt mag komen. Ik zou dus zeker voor een dunner matrasje gaan. Het matrasje moet minimaal 8 cm zijn en zou niet dikker als 12 cm gaan is echt wel de max. Je meisje is wel een knapperdje zeg.
Hmm ik denk wel dat hij op de laagste stand staat... volgens mijn man ook, maar ik zal anders nog eens heel goed kijken! Misschien heb je toch gelijk... Ik was trouwens mis, haar matrasje is 15 centimeter. Dan vraag ik me af, het zou dan maar 5 centimeter schelen als ik een matrasje koop van 10 centimeter. Dat is ook niet veel.
15 centimeter is het matrasje, ik weet niet hoe ik aan die 20 centimeter kwam ik had het gemeten. Thanks, een knap meisje, maar een enorm temperament hoor