Ze komt ongeveer alle 2/3 uur voor voeding, ben pas overgestapt. tussen de middag slaapt ze wat langer en snachts is ze meestal maar 1x wakker. ik maar haar nooit wakker voor een voeding. kom ongeveer op 8 flessen 150+5. is dat niet teveel? (al drinkt ze lang niet altijd de fles leeg, maar alleen de helft )
Is 8x 150/5 te veel? Ja veel te veel. Max is 30 schepjes, nu bied je 40 schepjes aan. Als je op 8 voedingen zit is het advies; Gewicht in kg x 150cc voeding = totaal per 24 uur. Totaal per 24 uur/ 8 = aantal cc voeding per fles. Dus stel ze weegt 5 kg is het (5 x 150)/8 = 93,75 cc voeding per fles. Dan bied je dus 90/3 aan, dit geeft een totaal van 100cc voeding. Dit hoef dus niet op, beter van niet. Door zoveel aan te bieden heb je grote kans op overvoeren. Slecht voor de niertjes en de rest van het lichaam. Vergrote kans op obesitas op latere leeftijd. Ook de darmen krijgen het veel zwaarder dan nodig. Dus direct terug naar veel minder, naar de richtlijn. Zorgen dat de voeding minimaal 15 minuten duurt, maar liever 20 minuten.
wil er wel ff bijzeggen dat ze nu ook flink verkouden is, waarschijnlijk dat ze daarom meer wil drinken
Waarom biedt je 150/5 aan als helft maar drinkt? Echt zonde Zou eerder 120/4 aanbieden evt afhankelijk van drinkgedrag verlagen. Ik vind dat je veel te veel aanbiedt, maar omdat ze de helft maar drinkt, vind ik niet dat ze te veel binnenkrijgt. Zou wel proberen niet structureel boven 30 schepjes uit te komen.
Heb je gelijk in, maar als je niet weet hoeveel er gedronken wordt heb je wel kans op overvoeren. De een zegt 'helft' en bedoelt letterlijk helft en ander zegt 'helft' maar bedoelt uiteindelijk bijv 1/3.
Ben ook nog maar pas overgestapt (denk sinds 1,5 week volledig). Was eigenlijk de bedoeling om bv te combineren, maar dit is helaas niet zo'n succes gebleken. Dus heb haar niet weken lang teveel gegeven Daarnaast dronk ze ook lang niet altijd de fles leeg. Heb stukje voor stukje afgebouwd en toen pas na zitten rekenen hoeveel flessen in nu uiteindelijk zit. (had eerst gewoon voedingen vervangen door 150+5 zoals op de doos stond). Dus zoals haar gewicht nu is (net 5kg) komt het wel goed met 90+3. Ze wil echt nog haar eigen ritme van 2/3 uren aanhouden met wat langere pauzes in de middag en nacht, anders is het brullen geblazen. Toch nog ingewikkeld dat overstappen... Tja en de helft, is de ene keer letterlijk de helft, andere keer iets meer, andere keer iets minder. is zonde, maar zoals ik al zei waren we nog even zoekende. Ben al blij dat ze zelf al aangeeft dat ze genoeg heeft, dus overvoeden zal wel meegevallen zijn denk ik zo. Is het wel de bedoeling om ook langzaam naar die 5x 150+5 te gaan nu? Of kan ik gewoon haar ritme aanhouden?
Je gaat vanzelf merken wanneer ze niet meer tevreden is op die 90+3, de meeste kindjes komen dan bijvoorbeeld sneller voor de fles of gaan na de fles 'zeuren' om meer. Gewoon goed op je meisje letten! Ze zijn heel goed in staat het zelf aan te geven net als bij BV! Toen ik trouwens overstapte ging het vrij rap naar 6 flessen en toen al gauw naar 5 dus wie weet
je kan ook eerst 90+3 aanbieden en als je kindje dan nog honger heeft iets bijmaken. is ook zonde om elke keer zoveel weg te moeten gooien. dl krijgt nu ook 90+3 en weegt ong 3 kg nu. de ene keer drinkt ze de fles mooi leeg maar meestal laat ze een 20 tot 30 ml staan. las je kindje echt vaak zoveel laat staan dus wat minder aan gaan bieden.
Hier in de buurt vinden ze het advies van 30 schepjes echt 'van vroeger' en kijken ze alleen nog maar naar het gewicht van je kindje. Zwaardere kindjes mogen best over de 30 schepjes heen. Zelf bood ik ook weleens aan de 'hoge' kant aan, maar het was echt niet te voorspellen welke fles hij grotendeels ging laten staan en welke hij meer trek had. Het is vanzelf recht getrokken toen hij hapjes ging eten.