'extra' pretecho aanvragen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Kimmie1983, 5 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

5 aug 2008
    255
    0
    0
    Ik ben nu ongeveer 8 weken zwanger en mag volgende week voor het eerst naar de verloskundige.
    Helaas heeft ze me laten weten dat ik tijdens het eerste bezoek nog geen echo krijg of naar een hartje mag luisteren. Heel jammer, want ik had mijn zwangerschap na die tijd aan m'n familie en vrienden kenbaar willen maken...
    De eerste echo zal ik pas rond de 12-14 weken krijgen.

Kun je ook een soort van pretecho vragen om te zien of er een hartje klopt? Als geruststelling zeg maar :rolleyes:

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Niet bij de verloskundige zelf, maar je zou eventueel een pretecho kunnen laten maken bij een echobureau. Maar daar heb je vaak wel een wachttijd van een paar weken (tenminste...wel die ik ken) dus dan zit je ook wel op ongeveer 10-11 weken. Dus je kunt je afvragen hoeveel zin dit heeft. En verder...tja....heel lastig die onzekerheid maar wel iets wat we allemaal een beetje hebben natuurlijk. je zwangerschap duurt nog zooo lang en het is zoooo veel wachten... Irritant maar waar. helaas!

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    een pretecho kan altijd maar is wel voor je eigen rekening. er zijn heel veel vrouwen ongerust in de eerste weken en zouden anders veel extra echo's moeten geven. een echo kost ongeveer 45 euro bij een pretecho bureau en als je het geld kan missen waarom dan niet :). wat je ook kan doen is een pakket pakken voor een echo voor nu en een afspraak maken ergens met 25 weken :). je krijgt namelijk nog een 20 wk echo en dan tot 40 weken weer geen echo

4. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Een korte pretecho heb je hier al voor 35 euro, ik zou dat er voor over hebben als ik tot 12 weken moest wachten.

Maar dat het nog veel wachten is daar heeft Vlinderbloem wel gelijk in. Ik zat eerst op hete kolen tot de echo met 8 weken. Daarna wilde ik die 12 weken grens voorbij.
    Dat was achter de rug? Aftellen naar de geslachtsbepaling met 17 weken en de keuring met 20 weken. En nu ben ik 25 weken en tel ik af naar de 30-35 omdat mijn kindje dan hoogstwaarschijnlijk levensvatbaar is.

Dus je hebt nog heel wat om naar af te tellen ;)

5. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    De 1e afspaak is een intake. Mijn verloskundige deed wel een poging om naar het hartje te luisteren, maar kon het niet vinden. De termijnecho wordt ook altijd gemaakt, meestal rond week 12. Je kan geduld hebben tot die echo of idd een afspraak maken met een echobureau.

6. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

5 aug 2008
    255
    0
    0
    Voor een pretecho moet je inderdaad een paar weken wachten hier... dan kan ik het net zo goed bij de verloskundige laten doen.

Sinds een paar dagen heb ik last van misselijkheid, gek genoeg stelt dit me wel gerust :)

En inderdaad: je leeft van termijn naar termijn hé.... 12 weken, 20 weken... enz enz. Ik probeer gewoon te genieten, want anders vliegt de hele zwangerschap aan me voorbij.

Bedankt voor jullie reacties!

7. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Hier belde ik voor en afspraak voor 4d echo en kon al sik wilde dezelfde week al terecht dus wat echobureaus bellen in de buurt kan natuurlijk altijd.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat ze de 1e keer (rond de 8 weken) het hartje niet laten luisteren is wel redelijk normaal.. In heel veel gevallen is het hartje dan nog niet te horen, en worden de as moeders juist ongerust. Terwijl er niks aan de hand is, de hartjes zijn vaak vanaf een week of 10/12 te horen via de doptone.
    Die echo is jammer inderdaad, maar het is nog "maar" 4 weekjes tot die echo. We hebben ook echt zitten aftellen, maar niet gedacht om een eerdere echo te doen. Ik voelde me zwanger, en de buitenwereld wilden we het sowieso niet voor de beruchte 13 weken vertellen ;)

Deel Deze Pagina