Ik lees veel op internet dat tijdens echo’s ze vaak ‘hij’ gebruiken als het over de baby gaat… tijdens mijn 13 weken echo zei de echoscopist: ze ligt er steeds mooi voor. Heeft ze nou het geslacht verklapt? Of noemen ze het bij jullie ook wel eens zij? Wij willen het geslacht van te voren niet weten..
Ik zou zeggen dat de baby 'hij' wordt genoemd. Maar ja, misschien waren haar laatste 10 echo's meisjes en blijft ze daardoor in 'zij' hangen. Als je t toch niet wil weten zou ik het dus gewoon loslaten. Want wie weet was je ook zo gaan twijfelen en nadenken als ze de baby gewoon 'hij' had genoemd.
Bij de 13 weken echo is het geslacht nog niet eens met zekerheid te zien of soms zelfs helemaal nog niet te zien. Dus ik zou er geen waarde aan hechten hoe ze de baby heeft genoemd. Ik heb hier eens een topic voorbij zien komen dat de echoscopiste de baby "ze" had genoemd bij ik geloof de 20w echo. Bij de geboorte bleek het een jongen (of juist andersom). Zij wilden het ook niet weten en waren bang dat het verklapt was. Nou niet dus haha Dus laat het los en laat je verrassen over een week of 27
Zou er geen waarde aan hangen. Met 13 weken is het sowieso niet met zekerheid te zeggen én is een meisje lastiger te beoordelen dan een jongen. Wat er uitziet als een meisje kan nog een jongen ‘worden’. echt geen idee trouwens hoe ze het hier noemde, niet op gelet. Zelf noem ik een ongeboren baby vaak ‘hij’. Of meer algemeen door de baby te zeggen ipv hij/zij.
Vandaag met de 20 weken echo zei ze standaard steeds hij. Ondanks ze het geslacht wist. Ik denk dat iedere echoscopiste zelf hij of zij aanhoud.
Hier bij de echo op 12.4 weken wist de gynaecoloog 100% zeker dat het een meisje was. In België mogen ze het ook al meedelen op deze periode. De dokter was zelf de nub aan het uitleggen aan de student. Alle echo's nadien werd hij gezegd omdat ze niet meer naar het geslacht kijken en het gewoon een baby is.
Tijdens de 13 weken echo had ik ook het idee dat de echoscopist zich versprak, ze zei "ze ligt er heel mooi bij" Vandaag de geslachtsecho gehead en het is toch echt overduidelijk een jongentje