Gister echo 7 weken over 2 weken alweer een echo?!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Jess93, 23 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    #1 Jess93, 23 sep 2014
    Laatst bewerkt: 23 sep 2014
    Hallo meiden,

Eerder op het Forum bij zwangerschap staat mijn eerdere verhaal van "ongewenst (& ongepland?!) zwanger". Even kort door de bocht: door de pil heen zwanger geraakt maar uiteindelijk besloten het kindje te houden :). Nu op basis van mn eerste dag van mn laatste 'menstruatie' zou ik nu 8 weken en 6 dagen zwanger moeten zijn, maar gister een echo gehad en bleek dat ik nog maar 7 weken ben. Dit kan natuurlijk aangezien ik niet precies weet wanneer de eisprong bij mij is door de pil.

Nu is er gelukkig een kloppend hartje geconstateerd. Nu moeten wij over 2 weken alweer terug komen voor een 'echte' termijnecho. Nu vroeg ik mij af of dit niet wat vroeg is? Ik zou dan 9+2 zijn. En hoe groot is de kans dat het nog misgaat nu er een kloppend hartje is gezien?

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Proficiat met je goede echo! De kans is wel iets verkleind nu er een kloppend hartje gezien is maar goed, je bent echt nog heel erg pril zwanger dus het blijft spannend.

Ik vind met 9w2d een termijnecho echt heel erg vroeg! Normaal is dat tussen de 10 en 12 weken, ik heb het op de dag gekregen dat ik 12 weken was!
    Je kan natuurlijk ook vragen of het een weekje later mag? De termijnecho is om precies te bepalen hoever je bent en voor 10 weken kunnen ze dat nog niet goed zien, er zijn bepaalde punten voor nodig e volgens mij gaat dat niet voor 10 weken?

3. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Lijkt mij inderdaad ook vroeg voor een termijn echo..
    Ik heb de mijne met 11+2 weken gehad.
    En bij mijn zoontje rond de 11+4 weken geloof ik.

Anders even bellen? En evt een week verzetten?

En de kans dat het fout gaat is er altijd, was er zelf ook altijd bang voor... Maar als je eenmaal een kloppend hartje hebt gezien is de kans wel een stuk kleiner hoor!

4. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Ja inderdaad vroeg een nauwkeurige meting wordt tussen 10 en 12 weken gedaan enne proficiat!

5. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ik heb vandaag ook een echo gehad
    Extra vroeg omdat ik een ma gehad heb.
    Nu bleek ik waarschijnlijk ook nog iets minder ver. Het vruchtje was pas 6 mm maar wel een duidelijk kloppend hartje, wat me een beetje gerust stelt.
    Ook ik heb over 2 weken weer een echo, maar volgens mij vooral om te kijken of het allemaal nog goed gaat. Termijn echo word weer een paar weken later.

6. Cheryl86

Cheryl86 Actief lid

21 feb 2014
    314
    0
    0
    Ik heb met exact 10 weken de termijnecho gehad, ze veranderen dan zoooo snel op die leeftijd, zou gewoon es bellen en vragen of het niet te vroeg is.
    Ik had met 8+3 de eerste echo en met 10 weken dus de 2de, beide zagen er goed uit, kloppend hartje en alles, heb na de 2de echo gevraagd hoe groot de kans nog was op een miskraam en die was toen nog maar 1%

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik denk dat ze je over twee weken willen zien ter controle. En dan met 11w of 12w weer.

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    9+3 is erg vroeg. Meestal tussen 10 en 12 een termijnecho al kunnen ze met 9 weken ook al meer zeggen dan met 7.

9. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Nee hoor mijn termijnecho was met 9+1

10. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Bedankt voor jullie reactie allemaal! Ik laat de afspraak gewoon staan en zie wel wat me/ons verder nog te wachten staat. :)We willen sowieso nog een combinatietest doen dus krijgen dan later sowieso nog een echo voor nekplooimeting.

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ik had bij m'n eerste de termijnecho met 8+4 en met de tweede 9+2. Bij mij in de praktijk deden ze dit expres, zodat je even de tijd had om na te denken over de nekplooi meting, of je die wilde doen of niet.
    Dus het kan rond dat termijn.

12. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL
    Hier met 8.6 week. Met 13.1 liep ik al voor maar is er niks meer gewijzigd en met 39.2 is ie geboren :)

13. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad met 8 weken. Volgens de verloskundige zou er nu nog maar een kans van 1% zijn dat er nog iets misgaat. Als het vruchtje mooi gegroeid is en het hartje klopt lekker snel, dan ben je een hele stap verder. Het volgende puntje van aandacht was volgens mijn verloskundige na 9 weken, wanneer de moederkoek de hormoonhuishouding van de eierstokken gaat overnemen, dit schijnt ook nog wel eens mis te gaan, maar volgens haar dus slechts 1%.

14. Chell3

Chell3 Lid

24 apr 2014
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb ook mijn termijnecho al met 9.1! ben nu 7.3 weken!
    Hoe laat heb je vandaag de echo?

15. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Chell3 wat leuk! Ook behoorlijk teruggezet dus, had ik met mijn 1e echo. Dachten we 8.5 te zijn was het precies 7. Was je echo goed?
    Bij mij zag de echo er weer keurig uit en ons kleintje alweer bijna 2.5 cm en een sterk kloppend hartje. Ze vond het nog wel wat vroeg voor een echte termijnecho (foutjw van de assistente) dus moet de 21e weer terugkomen voor een echte termijnecho, vind ik totaal niet erg :) kunnen we nog een keer naar de kleine kijken!

16. hafida80

hafida80 Actief lid

17 okt 2011
    231
    0
    0
    NULL
    NULL

Deel Deze Pagina