Dag meiden, mijn dochtertje is nu 14 weken en slaapt zoveel dat ik soms maar moeilijk aan 5 voedingen kan komen. dit is nu haar schema 8.30 bv 11.30 bv 15.30 bv 19.30 bv 22.30 bv ik moet haar eigenlijk voor bijna elke voeding wakker maken en kan in principe makkelijk 4 uur tussen de voedingen hebben, maar als ik dat bij elke voeding doe kom ik moeilijk uit met de tijden en hebben we dus maar 4 voedingen of ik moet om 00.30 nog gaan voeden en dat zie ik niet echt zitten. ze woog met 12 weken 6145 en bij haar geboorte 3840, dus ze groeit fantastisch. wat vinden jullie? groetjes joyce
ik zie 5 voedingen in je schema, dat zou perfect zijn, en de tijden ook, dan mag je in je handen knijpen dat je kindje al doorslaapt. 4 voedingen zou ik wel erg weinig vinden, in principe ga je daar op over als je voldoende bijvoeding geeft rond de 4.5 a 5 maand.
Volgens mij mag je kindje als het boven de 6 kilo is, 12 uur achter elkaar slapen... Ik kende die regel niet, dus onze dochter zat vanaf 8 weken al op 4 voedingen... en sliep toen van 7 tot 7... Dat was indertijd dus te vroeg, maar we voedde toen op verzoek en ze deed het er prima op. Dus in jullie geval, zou ik het uit proberen. Zeker als het zoveel moeite kost. En dan eventjes de weegschaal in de gaten houden en kijken of het goed gaat of ze goed blijft groeien. Maar kijk wat je kindje aangeeft.
Ik zie ook 5 voedingen in je schema. Prima lijkt me. Maar als je toch 4 gaat doen, misschien iets meer voeden per keer? Anders ff bij cb vragen!
ik heb nu inderdaad 5 voedingen, maar dan moet ik haar 2 voedingen na drie uur al geven, terwijl ze er prima 4 uur tussen kan hebben. ik moet er na drie uur echt uit een diepe slaap trekken en ze heeft dan vaak ook even tijd nodig om wakker te worden en goed te drinken. terwijl als ik er 4 uur tussen heb, ze wakker wordt als ik de deur open doe en ze dan ook gelijk goed drinkt. maar als ik elke voeding 4 uur er tussen hou dan komt ze op 4 voedingen en ik vroeg me af of ze dat nu al wel mocht. maar ik lees nu dat ze met 6 kilo er 12 uur `s nachts tussen mag hebben, nou dan zit je dus ook op 4 voedingen neem ik aan. ik ga het eens uitproberen. ik moet nu toch over 2 weken naar het cb dus dan weet ik direct of ze het er goed op doet. iemand schreef dat ik haar meer moest laten drinken met 4 voedingen, maar ik bied al 2 borsten aan. maar goed waarschijnlijk zal ze dan ook wel meer trek hebben en dus langer drinken. ik ga het eens even uitproberen. bedankt gr joyce
De grens van de 6 kilo plakken ze vaak vast aan de 4 maanden grens. En bij BV moet je ook oppassen dat je productie niet daalt. met 14 weken is de productie vaak nog niet stabiel. Als je dan 12 uur tussen 2 voedingen laat, kan je last krijgen van een productiedaling. Iets om in ieder geval op te letten. Komt ze zelf trouwens niet voor een 5e voeding midden in de nacht?
Persoonlijk zou ik meer dan 4 voedingen geven, gewoon omdat de productie echt nog lang niet stabiel is en je met zo weinig voedingen grote kans hebt op terug lopen, wat ik niet zou willen, gezien ik niet wil abouwen. Aan de andere kant, als ze goed groeit, tevreden is en gewoon voeding krijgt wanneer ze erom vraagt (dus ook gewoon snachts ookal heb jij er geen zin in) dan is het prima. Merk je toch dat je voeding terug loopt heb je dat zo opgelost natuurlijk omdat je dan weet waar het door komt en wat je eraan moet doen.
ik geef redelijk voeding op verzoek, maar probeer in grote lijnen toch zelf een beetje sturing er aan te geven. zo geef ik inderdaad liever om 22.30 de laatste voeding dan om 0.30. dus als ze met 4 voedingen toch nog komt om 0.30 voor de 5e voeding dan verander ik raap de tijden weer. ik wil inderdaad nog wel een behoorlijke tijd door gaan met bv, heb mijn andere dochter ook 9 mnd gegeven. dus zou het zonde vinden als de voeding terug loopt. lastig hoor. anders a ik gewoon nog even door op deze voet met de 5 voedingen en stap pas over op 4 voedingen met 4 mnd.
Ik ben met 4 maanden overgestapt op 4 voedingen. En dat ging harstikke goed. Eerder durfden we nog niet aan om dat te doen, terwijl het op zich al wel gekund had omdat we voor de laatste voeding hem steeds wakker moesten maken. Ik zou gewoon nog eventejs wachten tot ze 4 maanden is. Het consultatiebureau zei trouwens datr sommige kindjes idd met 3 maanden al op 4 voedingen zitten en dat dat volgens haar prima was. Ik zit nu op 8:30 bv 12:00 bv 16:00 bv 19:00 bv Ik vond het ook altijd passen en meten om die 5 voedingen in een dag te proppen hoor. Ik kolf trouwens nog wel om 22;30 omdat ik bang ben dat mn productie daalt (en ik 's morgens anders echt op knappen sta)en zo heb ik altijd wat in de koelkast als Jacob naar de oppas gaat. Vriezer-melk lust hij namelijk niet.
Het consultatiebureau zegt zoveel! Ik zou echt geen vier voedingen doen inderdaad, niet vanwege je kleine, maar vanwege je productie. Lijkt me echt dat je op een gegeven moment in de problemen komt... Wellicht 's morgens iets eerder wakker maken zodat je een langere dag hebt en dan vaker kunt voeden? Groetjes!
Mijn dochter sliep met ruim 2 maanden al door van 7 tot 7. Ik had daardoor moeite om genoeg voedingen in de dag te proppen. Ik gaf er dacht ik eerst nog 5, en later ook maar 4. (7 uur, 10 uur, 1 uur, 4 uur en 7 uur, en op een gegeven moment die van 10 uur eruit en die van 1 uur naar 12 uur) En dat ging eigenlijk heel erg goed, zij groeide er geweldig op, en ik heb ook nooit problemen gehad met mijn productie. Als zij en jij het hier goed op doen zou ik me geen zorgen maken.
Als je kindje goed groeit en tevreden is dan mag dat volgens mij gewoon hoor. Mijn beebje is pas 4 weken en zit op 5 voedingen. Dit is ongeveer zijn schema: 8:00-12:00-16:00-20:00-23:00 De laatste keer laat ik er dus 3 uur tussen zitten, want anders wordt het zo laat. Ik moet hem bijna altijd wakker maken voor een voeding. Het cb zei vandaag dat hij tevreden is en goed groeit, dus ik mocht het zo laten. ps: ik geef overigens BV
Het is wel essentieel dat je BV geeft en geen KV. Veel reacties hier zijn gebaseerd op KV en gaan dus voor jou niet op. 14 weken en 4x BV is erg weinig hoor, ik zou haar zeker goed wakker blijven maken, want als ze echt te weinig voeding zou krijgen, kan ze suffig worden en nog minder voeding gaan vragen en dat moet je niet hebben natuurlijk. Ook voor je productie is het beter om wat meer voedingen te geven.
WOW..... Julia is nu 7 weken en krijgt 8 voedingen per dag (puur natuur) Lotte1987@: Jij hebt geluk met je baby, Wil Milan maar zo weinig of geef jij hem bewust zo weinig? (dit is zeker geen aanval op jou!!!!)
hoi lotte, wat dat betreft heb ik echt geluk ja. mijn meiden kunnen heel lekker slapen, al heb ik mijn jongste wel moeten inbakenen hoor. zowieso groeit ze heel goed op mijn bv. 1 kilo per maand. dus ze zal ook wel heel voldaan zijn. al heb ik mijn oudste wel tot 9 mnd steeds `s avonds wakker gemaakt voor een avondvoeding, vond het zo gezellig, nog even `s avonds kroelen tijdens de bv. maar goed mijn jongste drinkt beter en is dus langer voldaan, vandaar mijn vraag of ik minder voedingen mag gaan geven. het is niet dat ik het perse wil hoor. wat betreft je vraag over het weinig geven. dat lijkt mij eigenlijk niet eens mogelijk, lijkt mij dat als ze honger hebben ze het wel op het brullen zetten, of je moet uren met een huilende baby gaan rond lopen grtjes joyce
ik denk inderdaad niet dat je een kind minder kunt geven, hooguit kun je erop aansturen dat ze de hoeveelheid benodigde melk op gezette tijden drinken. Bij mij ging dat min of meer vanzef, mijn dochter drinkt snel en veel, en had al vrij snel niet meer behoefte aan heel vaak drinken. daarbij heb ik er ook op aangestuurd niet vaker dan elke 3 uur te geven, en dat vond ze prima. ze heeft zelf met ruim 2 maanden de late voeding laten vallen (ik maakte haar een paar keer niet wakker omdat ik vroeg naar bed wilde en ze sliep door tot 's ochtends. prima dan dacht ik zo) ze groeide erg hard, dus kreeg blijkbaar zat binnen! het is een combinatie van het karakter van je kind (al dan niet vaak willen drinken) en wat je zelf aanbiedt, je kunt het zelf gedeeltelijk beinvloeden als je wilt door een schema aan te houden.
In het stukje wat ik schreef staat al dat Milan gewoon heel tevreden is en dat ik hem elke keer wakker moet maken voor een voeding. Dus het is niet bewust.