Over 3 maanden ben ik uitgerekend van ons tweede kindje en helaas is bij de eertse de borstvoeding niet echt goed gelukt. Het aanleggen in het ziekenhuis ging al niet lekker, daarnaast slecht voor mezelf gezorgd, een verkeerde kolf gebruikt in het begin (ging fulltime kolven met een enkele basis kolf zeg maar) en wist er gewoon te weinig vanaf. Ontzettende kloven tot bloedens toe dat ik huilend aan het voeden begon.. Ik had geen toeschietreflex maar kolven met zo'n luxe medela + neusspray... het hielp allemaal niet.. Ik zou dolgraag dit keer wel een maand of 6 volledige bv willen geven, en ga dit ook in het ziekenhuis en bij de kraamhulp aangeven dat ik daar extra begeleiding / aandacht voor wil. Liever een goede bv dan een opgeruimd huis maar wat kan ik zelf van tevoren doen om me goed voor te bereiden?? Wellicht een goed boek om te lezen over bv ?? of heeft iemand andere tips ?? Bedankt alvast !
Kijk eens! Ik heb ook zo'n topic een tijdje geleden geopend. Hoop dat je er wat aan hebt. http://www.zwangerschapspagina.nl/borstvoeding/178038-succes-verzekerd-bv-tips.html
Een BV cursus volgen! Heb ik nooit gedaan en veel spijt van gehad, want toen zaten we de eerste ochtend met het probleem van: Hoe leg je een baby nou aan? Had dat allemaal wel gelezen, maarja... theorie en praktijk... :S (Nou bleek dat Thirza gewoon niet vacuum kon zuigen, maar dat had ik misschien herkend als ik het aanleggen beter onder de knie had gehad, had ik me wat minder onzeker gevoeld al met al, denk ik). En verder: als het na 2 dagen nog steeds niet opschiet, gelijk een lactatiekundige erbij halen. Verloskundigen en kraamhulpen weten best veel, maar toch niet zoveel als een lactatiekundige.
Idd een cursus! Ik ben zelf naar Borstvoeding Natuurlijk geweest en heb daar erg veel aan gehad (zie banner )
Dat deed ik dus toen de bv terugliep na een week kolven met zo'n enkele kolf.. en toen pas hoorde ik dat diek olf die ik gebruitke niet geschikt was voor fulltime kolven... Ik ga even googlen voor een cursus.. thnx