Groente/fruit??

Discussion in 'Voeding' started by Mellbee, Feb 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mellbee

Mellbee Actief lid

Aug 28, 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!
    Vraagje; wanneer zijn jullie begonnen met groente/fruit??

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Vanwege een heftige reflux heb ik met 4 maanden geprobeerd hoe het ging. Helaas nog heftige darmkrampen daardoor, (van sperciebonen, dus vrij neutraal), dus wij stellen het nog weer even uit.
    Advies is tegenwoordig geloof ik vanaf 4 maanden en uiterlijk bij 6 maanden. Bij volledige borstvoeding met 6 maanden starten.

3. Mellbee

Mellbee Actief lid

Aug 28, 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn mannetje is tien dagen ouder dan jouw dochter en ik wilde het vandaag gaan proberen, begin nu alleen te twijfelen omdat je zoooooooveel verschillende dingen (meningen?) hoort.

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Met 6 maanden. Ik geef borstvoeding zonder max. dus ze kon gewoon drinken wat ze nodig had.

Ik vind dit wel een interessant artikel.

5. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    Hier met ongeveer 4 en halve maand begonnen met fruithap.
    Dit ging goed en had geen last van krampen. Toen zijn we met 6 maanden begonnen met de groentehap.

6. Mellbee

Mellbee Actief lid

Aug 28, 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij t CB adviseerden ze me om te beginnen met groente... Waarom ben jij begonnen met fruit? Als ik vragen mag.. ;)

7. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,246
    681
    113
    Mijn dochter was 5,5 maand toen ze der 1e hapje kreeg! Bij mijn vriend zitten er allergieën in de familie daarom wilde er later mee beginnen dan 4 maanden

8. Ona

Ona Fanatiek lid

May 8, 2011
    1,469
    1
    36
    Hier begonnen met 6 maanden vanwege koemelkallergie. Daarbij zat ze langer dan anders op 6 flesjes. Inmiddels al wel 2 flessen geminderd en 1 vervangen door een heel potje. Dwz een half potje groente en een half potje fruit. Ik had vernomen van het cb dat groente lichter verteerbaar is dan fruit en moest daarom (o.a.) eerst met groente beginnen.

9. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    wij zijn begonnen tussen de 4de en 5de maand afwisselend ene dag fruit andere dag groente het word door cb anders aangeraden. maar wij hebben wel 3 kinderen die alles eten zeer weinig gezeur van wil ik niet/lus ik niet

10. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    Omdat ik toen nog niet wist dat het blijkbaar beter was om eerst met groenten te beginnen. :p

Ons zoontje is trouwens wel een hele goede eter.. Hij heeft al zoveel dingen geprobeerd en nog nooit wat geweigerd. Klein vreetzakkie is het :D

11. raspberry

Dat is ook verstandig, om te starten met groente. Fruit is zwaarder voor de maag, vanwege de fruitzuren, en zoeter van smaak, dus voor de smaakontwikkeling is het ook beter om eerst met groente te starten.

Ik zou zeggen: kijk naar je kind: laat hij een grotere honger zien dan eerder? Zoniet, zou ik lekker nog even rustig aan doen. Als hij zich wel vaker/sneller gaat melden, zou dat een signaal kunnen zijn dat hij toe is aan meer.
    En dan gewoon proberen: bij kramp weer stoppen, dan zijn de darmen er nog niet klaar voor, (die worden daar normaal gesproken dus tussen 4 en 6 maanden klaar voor).

12. raspberry

Baby's werken ook gewoon nog alles naar binnen. Hier een dame die 3 verschillende soorten medicatie krijgt en dieetvoeding: alles is ronduit smerig te noemen, en toch werkt ze alles gewoon naar binnen.
    De groentehap die ze gehad heeft, vond ze ook helemaal prima. Vond ik wel logisch; dat moet veruit het lekkerste zijn wat ze ooit gehad heeft, (op de 5 dagen BV na dan ;)).

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Met dochter met 6 maanden begonnen, stukjes in dr hand. Met zoon met 5 maanden begonnen op advies kinderarts ( Heeft obstipatie, KA hoopte dat met groenten hij wat makkelijker zou poepen ) maar had weinig succes, hij at niets eigenlijk. Dus met 6 maanden weer opgepakt en nu eet hij redelijk lekker. Wel vers natuurlijk, potjes vind ik als uitzondering bij een drukke dag of als je pizza afhaalt, niet als vervanging van eigen gemaakt eten.

14. Mellbee

Mellbee Actief lid

Aug 28, 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha olifantje, ik ben dus biet de enige nitwit.. :)
    Fijn dat je zoontje alles lekker vindt! Lijkt me heerlijk!

15. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    Nou, ik ben eerlijk gezegd een beetje bang voor de komende maanden. Ik lees zoveel verhalen over kindjes die opeens niets meer willen eten. :$
    Er zijn nu 3 kiezen tegelijkertijd aan het doorkomen(bij 1 kies zie ik al wit!), maar hij heeft gelukkig geen last met kauwen.

16. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,154
    3,033
    113
    Nederland
    vanaf 4mnd afentoe eens groente gegeven. vanaf 5,5 a 6mnd elke dag. eerst groente en daarna fruit. groente vond ze heeeeerlijk! fruit maar vies. nu is t ineens andersom, snap er niks van:p

17. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Verplaatst naar 'voeding'

18. raspberry

Tussen 1 en 4 jaar leven ze van lucht en liefde. Letterlijk dus.
    Niet bang voor zijn, ondanks dat ze niks eten, groeien ze toch... :D

19. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

Dec 27, 2011
    671
    0
    16
    Hier krijgt ze nu een week of 4 potjes... dus vanaf 4 maanden.
    Ze eet en lust alles behalve de sperziebonen, die spuugt ze meteen uit en kokhalst er dan ook bij....
    Verder krijgt ze nog steeds friso allergy care ivm vermoedelijke koemelkallergie (zit overigens gen koemelk in de potjes staat erop) en ik vind het op zich nu ook wel fijn omdat ze niet meer van die hele dunne poepluiers meer heeft die ze wel van alleen de flesvoeding had...

20. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

Jun 29, 2011
    4,058
    2,555
    113
    Limburg
    Met 4 maanden en 2 weken begonnen met kleine beetjes groente. Maar omdat meneer er nog meer van ging spugen dan hij al deed zijn we er toen een tijd mee gestopt en rond 5,5 maanden weer begonnen, toen ging het beter.

Share This Page