Wat is er aan de hand?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Funny, Jan 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Funny

Funny Bekend lid

Jan 1, 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Hallo, wij hebben een zoontje van bijna 2 (geboren met een hartafwijking) en willen graag een 2de kindje. Afgelopen okt heb ik een MK gehad, was toen bijna 9 wk zwanger (hartje heeft nooit geklopt). Beide keren was ik binnen een maand zwanger. Ik weet dat dit extreem snel is maar daarom ben ik nu zo onzeker en verbaasd dat ik nu niet zwanger raak.
    Heb een hele regelmatige cyclus van 28 dg. Kan het door de miskraam komen dat ik nog niet zwanger ben? Of moet ik gewoon geduld hebben? Toch vraag ik me ook af of wij wel kindjes kunnen krijgen met een gezond hartje... Iedereen zegt dat het toeval is maar ik ben er wel stiekem bang voor.

Groetjes,
    Vanessa

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Vanessa,

ik begrijp je angst, maar meestal is een hartafwijking inderdaad dikke pech. Soms zie je dat het risico iets stijgt als het een afwijking is die vaker in de familie voorkomt, maar ook dan is de kan groot dat het wel goed gaat. En ik zou me ook geen zorgen maken over het feit dat je nu nog niet zwanger bent, want je hebt die 2 keer inderdaad mazzel gehad dat het zo snel lukte. Je bent nu nog maar een paar maanden bezig, dus helemaal nog geen teken dat het niet meer zal lukken oid!

Groetjes Brigitte

3. Funny

Funny Bekend lid

Jan 1, 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Bedankt Brigitte voor je geruststellende antwoord! In m'n achterhoofd weet ik het ook wel maar ben toch wat rustiger na je bericht!

Groetjes Vanessa

Share This Page