wanneer de baby voor het eerst gevoeld ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wendy160981, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    hoi meiden.

misschien is de topic er al en heb ik eroverheen gekeken maar ik plaats hem toch.

wanneer voelde jullie je baby voor het eerst en hoeveelste zwangerschap is dit voor jullie??

dit is mijn 6de zwangerschap heb 3 pracht van jongens en 3 miskramen gehad.

ben nu 5wk en 3 dg zwanger en heb het gevoel dat ik nu al af en toe de baby voel.
    voel plopjes helemaal onder in mn buik, geen flauw idee of het al zo kan zijn maar het voelt wel fijn als ik het voel.
    bij mn jongste zoon voelde ik hem duidelijk met 7 wk zwangerschap al en dat was al heel erg snel.

kussie

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hahahaha dat kan niet hoor! Is echt onmogelijk..

Hier bij 16.5 week de eerste
    Bij ruim 17 weken de 2e en 3e

3. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Bij deze zwangerschap meende ik de kleine voor het eerst met 10 weken te voelen, maar daar zijn de meningen over verdeeld of dat wel mogelijk is...
    5 weken lijkt mij erg vroeg, kijk maar naar het plaatje naast je banner, kan mij eigenlijk niet voorstellen dat - als het al beweegt - zo is dat jij het kan voelen... Denk eerder dat het van je darmen afkomt, dat kan ook een ploppend gevoel geven.

4. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    wat is onmogelijk dat ik mn jongste zoon heb gevoelt vanaf 7 weken of dat ik nu al wat voel ??

5. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Nou, ik voelde de baby met 15 weken en toen geloofde de VK mij al bijna niet, omdat dat erg vroeg schijnt te zijn.
    Het lijkt mij echt heel erg sterk dat je voor de 10 weken al wat voelt. Dat zijn toch echt je darmen die rommelen omdat ze ruimte moeten maken voor je groeiende baarmoeder.

6. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Volgens mij gaat een kindje pas vanaf een week of 8/9 bewegen dus voor die tijd lijkt het me onwaarschijnlijk. Maar de wonderen zullen de wereld nog niet uit zijn :)
    Mijn dochtertje voelde ik met 17 weken en ik verwacht hem/haar nu sneller te voelen, ben erg benieuwd!

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi!

Bij mijn eerste: rond 15-16 weken
    Nu bij de tweede: gisteravond!! Dus ook rond 15 weken

Ik geloof dat kindjes vanaf ongeveer 9 weken zwangerschap gaan bewegen, dus dan zou je ze kunnen gaan voelen.

Liefs!

8. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Mij persoonlijk lijkt het onmogelijk dat je je kleintje al met 5 weken voelt. Maar ik moet eerlijk zeggen 7 weken lijkt mij ook wel heeeel erg vroeg (zoek op internet maar eens een plaatje op een embryo van 7 weken), het is dan allemaal nog zo ontzettend klein en het zit ook nog eens achter je schaambot...

9. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik voelde mijn dochter met 15 weken voor het eerst. Ik verwacht ook wel dat ik nu wat eerder iets kan voelen, maar momenteel voel ik alleen het ploppen van mn darmen!

10. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik geloof ook niet dat je je kind bij 5 of 7 weken kan voelen, heyt is dan nog echt niets en heeft nog zoveel ruimte in de buik! Volgens mij zijn dat ecdht je darmen hoor!
    Ik ben nu 21 weken en voel mij kindje eigenlijk pas sinds kort, en dan nog niet eens heel structureel! Wel heb ik hem gister voor het eerst aan de buitenkant kunnen voelen, heel speciaal! Helaas houdt ie zich heel stil als mijn vriend het wil voelen hihi!

11. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    ik weet dat het erg vroeg is en weet het ook niet zeker he maar ik heb al meerdere zwangerschappen achter de rug en voelde het steeds eerder.
    ik heb nu al een buik van zeg maar 4 maanden, had ik bij mn jongste ook al heel erg.
    denk zelf ook aan een tweeling wat meerdere mensen denken als ze mijn buik zien.

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dat je nu wat voelt is onmogelijk de kleine.
    Die kan je voelen vanaf dat die gaat bewegen. Geloof rond de 7 a 8 weken..

Hier ook toen begonnen met voelen en vanaf 10 weken zeker weten elke dag.

5 weken zal wat anders zijn dan het kindje, want die beweegt nog niet.

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier trouwens de eerste vanaf 15 weken dagelijks gevoeld
    De 2e vanaf 10 weken dagelijks.. Maar ruim een week daarvoor al sporadisch.

VK zei dat het kan vanaf dat ze gaan bewegen.

Oh en ik had beide keren de placenta tegen de buik liggen.

14. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En de dikte vd buik zegt niets over een evt 2ling zwangerschap hoor.

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Grootte van ej buik zegt idd niks over ene 1 of 2 ling.
    Zeker niet met 5 weken. Want ook dan zijn het gewoon je darmen. Echter rekt je buik ook al beter mee omdat hij al uitgerekt is geweest.

16. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    daar ben ik het gedeeltelijk mee eens eigenlijk.
    ik ben met mn derde zwangerschap zwanger geweest van een tweeling ( overigs 1 overleeft ) en toen ook had ik een behoorlijke buik met 5 weken.
    maar weet ook omdat mijn lichaam het gewend is een zwangerschap te dragen dat het sneller gaat.

maar denk dat een vrouw het aanvoelt als het er meer zijn dan wanneer je zwanger bent van 1 kindje.

nou ja 2 nov maar afwachten hoe en wat.

17. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik voelde hem met ruim 17 weken..17 weken en 4 dagen ofzoiets..en nu regelmatig maar niet elke dag of constant hoor! bij 5 weken zal het idd je darmen zijn..volgens mij heeft die dan nog geeneens voetjes en handjes? het is dan nog een garnaaltje van 2 millimeter dus denk niet dat je het dan al kan voelen..en bij 7 weken heeft het ook nog geen handjes en voetjes..en is die ong. 1 cm..dus lijkt mij ook sterk..plus zit het volgens mij nog achter je schaambot..dus kan je hem ook niet voelen in je buik lijkt me..

18. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    meiden ik heb deze topic niet geopend om een discussie aan te gaan wanneer ik mn jongste zoon voor het eerst voelde of nu.
    ik weet wat ik toen gevoeld heb en dat verschilt per vrouw heel erg.

nu wil ik alleen maar weten wanneer jullie je baby voor het eerst gevoeld hebben ok.

19. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    sorry wijfie! het was ook niet om je aan te vallen hoor! En ik weet ook niet wat jij voelt natuurlijk! Misschien heb je het wel gewoon gevoeld!

20. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Tuurlijk niet, dat bestaat echt nog niet hoor.

Deel Deze Pagina