Ik weet niet of ik nu de afgelopen periode een miskraam heb meegemaakt of niet... Ik zou woensdag 20 januari mijn NOD hebben. Ik ben meestal vrij kort ongesteld (zonder veel dagen bruinverlies) en heb een vrij nette cyclus van 28 dagen. Zaterdag 16 januari begon het met donkerbruine afscheiding, dit had ik hierna iedere keer overdag. Dinsdag 19 en woensdag 20 januari werd dit meer en ook bloed erbij. Woensdag de 20e wel een duidelijk positieve test (geen megavette streep). Vanaf donderdag alleen maar weer bruine afscheiding en dit alleen overdag. 's Nachts niks. Vrijdag de 22e weer een test: lichter positief. Nog steeds alleen overdag donkerbruine afscheiding t/m woensdag de 27e. Ik wilde daarna weer testen om te kijken of het nu allemaal voorbij was, hcg uit mijn lijf ed. Dus donderdag de 28e weer een test: weer positief, net zo positief als de 22e. Dus dan niet meer of minder HCG??? Oja, verder had ik afgeopen weken tijd last van mijn darmen (obstipatie) en regelmatig hoofdpijn. Ook moest ik vaker plassen en had ik last van borsten, maar die laatste 2 zijn waarschijnlijk hardstikke psychisch. De testen zijn allemaal gedaan met testen van hetzelfde merk: martcare, en allemaal met dezelfde houdbaarheidsdatum. Wat moet ik nu doen? Vrolijk verder hopen dat ik binnenkort weer zwanger raak? Of even bellen naar de vk? Ivm eventuele zwangerschap of nog niet voorbij zijnde miskraam?
Hoihoi, Hoe donker of licht de test is dit zegt niets over de zwangerschap. je hebt geen normale menstruatie gehad enkel bruine afscheiding. Ik denk dat je zwanger bent. Maar maar een afspraak bij de verloskundige voor een eerste echo deze zal rond de 8e week plaatsvinden, Imke
Hoi Imme, Bedankt voor je antwoord! Ik ga maandagochtend nog een keer testen en dan de verloskundige bellen. Groetjes Jannne
Hoi, Ik vertel jullie nog even de afloop van het verhaal, dan heb je er wat aan als je ook in hetzelfde schuitje zit. Van donderdag tot maandag 1 feb heb ik geen bloed of afscheiding meer gehad. Op maandag 1 februari deed ik weer een test, weer een licht positief streepje. Een paar uur later begon ik weer te vloeien (nu ook rood). Dit duurde tot vrijdagmorgen. Ondertussen had ik de verloskundige gebeld en moest ik rustig aan gaan doen (niet sporten oid). Vrijdag 5 feb kreeg ik een echo, helaas geen zwangerschap meer te zien. Wel slijm in mijn baarmoeder, dit kon zijn van mijn miskraam (dat nog niet alles eruit was) of al weer van een nieuwe cyclus. Ik moest iig bellen als het bloedverlies lang aan zou houden om in de gaten te houden of mijn baarmoeder zichzelf wel schoon kon maken. Dus toch een miskraam, al heb ik geen buikpijn gehad en niet superveel tegelijk gevloeid, maar wel vrij lang!