Snel zwanger na een keizersnee

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kiki2012, 3 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiki2012

kiki2012 Lid

22 mei 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag lieve dames,

Ik ben in maart van dit jaar bevallen van een lief klein meisje via een geplande keizersnee. Al een maand weet ik nu dat ik weer zwanger ben. Vandaag na de echo bleek dat ik in de verwachting ben van een tweeling.

De dokter was niet zo blij mee..ze maakt zich zorgen om de baarmoeder.

Wie heeft dit ook meegemaakt en hoe was de zwangerschap?

kiki

2. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Bij mij zat er zeven maanden tussen.

Proficiat trouwens!!!

3. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Zelf geen ervaring mee. Ik weet wel dat mijn vriendinnen die een keizersnede hebben gehad 1 jaar niet zwanger mochten worden ivm het herstel van de baarmoeder.

4. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Het is natuurlijk wat snel normaal rekenen ze een jaar dus voor je lichaam zal het wel een opgave worden. Zeker met een tweeling.

Maar ik wil wel even zeggen van harte gefeliciteerd met deze twee nieuwe wondertjes!

5. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Allereerst gefeliciteerd met twee wondertjes die op komst zijn. Ik heb er geen ervaring mee en ze zeggen idd dat je lichaam een jaartje ontzwangeren nodig heeft maar er zijn ook al veel vrouwen die kort na elkaar bevallen van hun kindjes. Dat de dokter bezorgd is vind ik op zich wel positief en dat ze jou en je wondertjes dan maar uit voorzorg goed gaat opvolgen.

6. mama2be27

mama2be27 Actief lid

12 dec 2011
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd.
    Bij de eerste heb ik ook een spoedkeizersnede gehad. En nu ben ik zwanger van de tweede. Ik kreeg het advies een half jaar te wachten. En na 7 maanden bleken we zwanger. Ik voel het litteken wel regelmatig, maar dat is normaal. Ook wordt het weer bevallen in het ziekenhuis, wat ik jammer vind. Maar je wordt iig goed in de gaten gehouden tijdens de bevalling. Als ze een ctg, hartfilmpje, maken dan wordt ook de spanning op de buik gemeten.
    Ja de zwangerschap verloopt anders dan de vorige keer. Ik was in het begin wel weer heel misselijk, maar daarna had ik veel meer energie en kon ik meer dan in de eerste zwangerschap. Nu ik op het eind loop vind ik het wel zwaar. Door mijn dikke buik lig ik niet lekker en slaap ik slecht. Daarnaast loopt er nu ook een dreumes in huis. Ik ben wel blij als straks de bevalling achter de rug is.

7. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Bij mij werd overigens ook geadviseerd de eerste 5 a 6 maanden niet zwanger te worden ivm herstel van de baarmoeder.

8. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hier ook een spoedsectio en 4 maanden later weer zwanger. Ik heb nooit iets van de gyn, die ook de spoedsectio heeft begeleid, gehoord. Ook tijdens nacontrole ks niks van waarschuwing...

Ik ben nu 5 maanden zwanger en heb eigenlijk van het litteken geen last. Het enige wat ik wel heb is nog steeds een doof gevoel en hierdoor voel ik bijv de kleine nog niet...

Ik kan me wel voorstellen dat het zwanger zijn van een tweeling "gevaarlijk" kan zijn. Je buik wordt natuurlijk nóg dikker als bij een kindje dus ik neem aan dat je onder strenge controle komt te staan (hier gewoon maandelijkse controle). Daarnaast wordt deze bevalling dan bij voorbaat al een keizersnede, vooral bij een tweeling...

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

9. kiki2012

kiki2012 Lid

22 mei 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hartelijk dank voor de felicitaties. We zijn bang en blij tegelijk! Bedankt voor de lieve reacties

kiki

10. Bika

Bika Niet meer actief

Bij mijn tweede (10 maand later) bleek het maar goed dat ik weer een ks had, litteken had kunnen scheuren tijdens de bevalling volgens de gyn. Was nog te dun ofzo? Weet het niet precies, maar ze was echt blij dat ik al op de ok lag.

Met een tweeling komt er meer spanning (en ook sneller al misschien?) te staan en dus heb je ook de kans dat het gaat scheuren. Een gescheurde bm hoeft niet gelijk het einde te zijn werd mij verteld, zolang de vliezen maar intact blijven kunnen ze de bm weer sluiten als t goed is, maar het kan natuurlijk ontzettend mis gaan. Dat risico is er altijd.

11. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Het is niet zo dat als je een keizersnede hebt gehad je bij je volgende zwangerschap per definitie ook een keizersnede krijgt hoor. De kans is wat groter, en wellicht bij een tweeling nog wat groter. Maar het is zeker geen vaststaand feit.

12. Roxyroxx

Nouja, als je zo snel zwanger bent en ook nog een tweeling verwacht én de gyn is bang voor scheuren van baarmoeder zal het mijn inziens een geplande keizersnede worden. Het gaat dan, mijn inziens, vooral om het voorkomen van het scheuren van de baarmoeder... Dat is met 1 kindje al een risico, lijkt me als je zo snel zwanger bent van een tweeling helemaal een groot risico, vooral omdat de gyn het aangeeft.

Hier is het overigens zo dat de gyn enigzins ook aangeeft een voorkeur voor een keizersnede te gaan, omdat ik ook snel zwanger ben na de eerste. Dat is meer voor mijn eigen gezondheid plus de mogelijke complicaties die kunnen gebeuren bij natuurlijke bevalling (o.a. alsnog een spoedsectio).

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Vriendin van mij is dmv keizersnede bevallen in augustus en mag per januari weer voor een kindje gaan. Maar ik denk dat hij er niet blij mee is omdat het een tweeling is, je krijgt natuurlijk een mega buik.

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Oja gefeliciteerd haha :D

15. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Het is natuurlijk per persoon, en ms. ook wel per gynaecoloog, verschillend. We kennen elkaars medische situatie natuurlijk niet. Wellicht ziet de gyn. van ts nu al redenen om de baarmoeder extra in de gaten te houden, dat weten we natuurlijk niet.
    Wat ik wilde zeggen is dat je niet per definitie een sectio krijgt als je er al een hebt gehad.
    Ik ben na mijn sectio ook al vrij snel weer zwanger geraakt en ben natuurlijk bevallen. Mijn gyn. zag geen redenen tot medisch ingrijpen in de vorm van wederom een sectio.
    Maar zoals ik al zei, dat verschilt per persoon, per situatie.

16. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Hier in Zwitserland wordt geadviseerd minimaal een jaar te wachten na een ks met zwanger worden. Ik ben na mijn ks (de tweede lag in een stuit) gewoon bevallen van 3 en 4 maar hier wordt vooraf wel het litteken opgemeten. Bij te dun wordt een sectio geadviseerd.

17. kiki2012

kiki2012 Lid

22 mei 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    dag dames,

sorry dat ik niet eerder heb gereageerd op al de lieve berichten. Alle zorgen zijn helaas voorbij. Ik heb een miskraam gekregen op 8 weken. ben vandaag gecuretteerd. bedankt dames.

groet
    Kiki

18. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Jeetje kiki heftig hoor!! Heel veel sterkte meid!

19. Roxyroxx

Kiki, sterkte....

20. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ach nee!
    Sterkte meid!

Deel Deze Pagina