Vanwege zwangerschapsdiabetes wordt onze baby in de gaten gehouden met groeiecho's. Nou zijn mijn suikerwaardes goed, maar ondanks dat is de baby groot. Buikje boven de bovenste lijn, benen net onder de bovenste lijn en hoofdje net onder gemiddeld. Maar omdat het gewicht nog binnen de lijntjes valt, mag ik onder controle van de verloskundige blijven. Ze doen nu ook geen echo meer en omdat ik toch al in het ziekenhuis beval mogen we gewoon afwachten. Maar nou sprak ik vandaag iemand op een verjaardag met dezelfde zwangerschapsduur, waarvan de baby eigenlijk net zo te groot is als de onze. Zij loopt in een ander ziekenhuis en krijgt met 38 weken een groeiecho en dan wordt bepaald of ze die week wordt ingeleid of dag het eventueel zelfs een keizersnede wordt. Ik vind dit best een groot verschil qua aanpak met ons ziekenhuis dus ik word er een beetje onzeker van. Wie heeft dit ook meegemaak en wat was toen de aanpak van het ziekenhuis?
Mijn zus is bij beide kinderen met 38 weken ingeleid vanwege zwangerschapsdiabetes. oudste was ruim 10 pond en de jongste bijna 11 pond en had niet veel langer moeten blijven zitten omdat ze totaal geen ruimte meer had. Bij beide geen keizersnee. Is ook nooit sprake van geweest
Ik had ook zwangerschapsdiabetes en kreeg van de ene gynaecoloog te horen dat hij wilde gaan inleiden met 37 weken, een andere gynaecoloog zei dat hij liever pas ( als de baby zich niet aankondigde ) wilde gaan inleiden met 42 weken. een ander zei weer dat een keizersnede altijd nog kon als het zo ver was. Ik wist dus niet waar ik aan toe was, de baby schatte ze ook rond de 4000gr maar een geplande keizersnede daar deden ze niet aan. Puntje bij paaltje ging ik voor controle naar het ziekenhuis toen ik 40+4 was en na de ctg hoorde ik dat ik niet meer naar huis mocht. Ik ben ingeleid ( wat echt geen pretje was ) en na 2 dagen is mijn zoon eindelijk geboren met een gewicht van 3570gr, een gangbaar gewicht. Het ligt dus aan de gynaecoloog, de één doet dit en de ander doet dat.
Ik had geen diabetes maar volgens de echo's wel een grote baby. Uiteindelijk ingeleid met 40 weken en helaas bleek zijn hoofd toch echt te groot te zijn voor de 10 cm ontsluiting dus ks. Onze zoon liep 5 weken voor op groei qua hoofd en bij geboorte was de bol ook echt heel flink. Bij ons is blijkbaar de procedure inleiden bij grote baby maar een volgende keer zou ik het niet meer doen. Ik wil heel graag dat de bevalling zelf begint en als het dan weer niet past dan ga ik weer voor een ks. Maar eerst maar eens zelf proberen. ( mits medisch verantwoord) Succes en maak je vooral niet te druk. Vaak valt het best mee...
Het ligt inderdaad aan de gyneacoloog. Mijn zoontje woog 4315gram op 39 weken maar er is nooit over inleiden gesproken (ik had trouwens geen zwangerschapsdiabetes)
Mijn oudste is spontaan geboren met 36 weken. was 10 pond en bleek toen hij 3 dgn later werd opgemeten 63 cm te zijn vandaar dat 62 te krap was hihi. zoon 2 geboren met 36,2 wkn dmv ks woog 4200 gram en was 53 cm. dochter ingeleid en geboren met 37,2 weken en woog tegen de 8 pond en was 53 cm. bij de laatste zwangerschap had ik suiker. maar ik ben zelf suikerpatient dus geen zwangerschapssuiker. spuit me helemaal gek met insuline om mijn suiker op pijl te houden en de groei van de kleine goed te houden. ben nu 7 weken.
Bij mij wordt het kindje ook aan de grote kant geschat. Getest op zwangerschapsdiabetes, maar dit is niet aan de orde. Ze gaan niet eerder inleiden, omdat het mijn eerste kindje is. Als je lichaam er nog niet rijp voor is om te bevallen verloopt een inleiding vaak moeizaam. Wel is me verteld dat ze me echt niet tot 42 weken door laten lopen.
Ik ben idd ingeleid met 38.1 ivm groot kind door zw suiker en ik spoot insuline en kreeg t niet onder controle. Zoontje woog 3760.
Hier kreeg ik juist groeiecho's ivm moeizame bevalling vanwege smalle bekken. Hij liep constant 3 weken voor maar toch geen reden tot eerder inleiden dus snapte die groeiecho's dan ook niet zo. Had trouwens geen zw suiker. Uiteindelijk zat de baby er met 41 weken nog en werd zoals iedere vrouw in dit ziekenhuis wel ingeleid met die termijn. Half uur na het starten van de inleiding werd het ctg al slecht en werd het alsnog een keizersnede. Hij was 4670 gram en dat was nooit via de normale manier gelukt.
Hier ingeleid met 40 weken omdat zoon 9 pond werd geschat. En inderdaad 4480 gr. Bij deze baby zijn de menigen verdeeld haha. De ene zegt inleiden en de ander weer niet we zullen het zien straks hihi. Trouwens geen suiker