Buikpijn bij alles wat ik doe .

Discussion in 'Zwangerschap' started by lisanne123, Nov 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,862
    0
    36
    Hallo meiden ,

Ik heb een vraagje .
    Ik ben morgen 12 weken zwanger en heb steeds zo'n pijn in mijn buik . Ik kan eigenlijk niks , als ik stofzuig moet ik gaan zitten , naar de speeltuin met m'n zoontje is al te veel want dan heb ik weer erge buikpijn . Zodra ik niks doe en stil zit of lig zakt de buikpijn af .
    Ik weet niet of dit normaal is ?

Met 8 weken heb ik de laatste inwendige echo gehad er was naast ons kindje ook een eitje te zien van 30 mm . Ik ben zwanger geraakt via clomid , ik had 2 eitjes van 20 mm waarvan er dus 1 is gesprongen waardoor ik nu zwanger ben . De andere is niet gesproken maar wel doorgegroeid omdat hij dus bij de inwendige echo met 8 weken 30 mm was . De echoscopiste zei dat dat vanzelf zou oplossen . Ik heb er verder niet naar gevraagd en niet meer aan gedacht , tot nu . Zou dat de pijn kunnen veroorzaken ?
    Ik weet niet zo goed wat ik moet doen , ik heb echt buikpijn bij alles wat ik doe alleen liggen en zitten gaat prima . Het is geen pijn waardoor je door de grond zakt maar wel zeurende pijn wat vervelend is en waar je liever mee gaat zitten .

Herkent iemand dit ? En heeft iemand tips ?

Alvast bedankt !!

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Misschien even contact opnemen met je VK of gynaecoloog? In mijn ogen is continu buikpijn echt niet normaal:(

3. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,862
    0
    36
    Drieka , bedankt voor de reactie .
    Ik ga morgen toch even bellen . Ik weet niet zo heel goed hoe dat werkt eigenlijk , of ik dan gewoon poli gyneacoligie moet bellen , ik krijg dan de assistent en denk dat zei er ook geen antwoord op weet . M'n vorige zwangerschap liep ik aan het begin bij de vk dus dat werkte anders . Weet iemand hier dat misschien ?

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wie behandeld je momenteel dan? Iemand moet je toch ook de echo's hebben voorgeschreven en alles? Met diegene zou ik contact opnemen.
    Eventjes alles uitsluiten want steeds buikpijn is echt niet de bedoeling.

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

he meis
    wat naar! Zeker bellen morgen en idd de poli gynaecologie waar je onder behandeling bent. Ik kan me zo voorstellen dat ze je willen zien dan voor een echo! Hier wel iig.
    Dat tweede eitje kan uitgegroeid zijn tot een cyste. Maar mijn ervaring (ik had er twee van 5 & 7 cm) is dat je dan vrij plaatselijke pijn hebt.

Ik heb met periodes van dagen en weken ook veel buikpijn. Maar ik herken t van mn eerste. Geen oorzaak voor te vinden; gevoelige baarmoeder. Bij jou groeit het nu ook wat harder omdat het de tweede is.
    Maar gewoon morgen bellen dan heb je zekerheid! zou me geen zorgen maken hoor; continue zeurderige pijn is beter dan krampen.
    Maar het is wel vervelend dat het je zo belemmert!

6. Light

Light Fanatiek lid

Jun 15, 2014
    1,549
    100
    63
    Ik had in het begin ook een 'fop-follikel' met interne bloeding die buikpijn en misselijkheid veroorzaakte. De gyn zei mij toen dat zo'n cyste normaliter vanzelf oplost, maar door de zwangerschap als het ware gevoed wordt en het daardoor kaasje duurt totdat die weg is. Dit kon tot een week of 12 duren (dit las ik later ook op internet), maar dan zou het dus op jouw termijn beter moeten gaan. Ik herken echter wel de buikpijn, heb er ook snel last van. Voelt soms als bandenpijn en soms als menstruatiepijn. De gyn en vk zeiden beiden dat de één daar gevoeliger voor is dan de Abe. Ik kan daardoor (+andere klachten) zelfs niet meer volledig werken. Dus begrijp dat het erg vervelend is!

7. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,862
    0
    36
    Drieka , de gynaecoloog behandeld me momenteel ,
    Ik ga inderdaad even bellen , dankje !

Krullie85 , ik heb een beetje in mijn hoofd dat zodra het gewoon stopt als ik lig of zit ik niet bel , ik heb ook een angelsound en het hartje klopt prima maak me daar dus ook geen zorgen over . Ik had deze buikpijn al voor de termijn echo (11,5) en daarop was ook te zien dat het goed met ons kindje gaat . Ik heb daar verder niks gemeld omdat het bij de echoscopist is en verder geen controle afspraak ofzo .
    5 en 7 cm , jeetje dat is wel heftig zeg !
    Kunnen cyctes dan ook gevaarlijk en kan dat kwaad voor het kindje ?

Bedankt voor de geruststelling , ik denk zelf inderdaad ook dat de pijn van het groeien van de baarmoeder af komt . Fijn om te horen dat het er dus gewoon bij kan horen .

8. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,862
    0
    36
    Light , jeetje klinkt wel heftig zeg ! Is dat dan niet ernstig met interne bloedingen ? Lastig zeg dat je daar niet volledig meer door kan werken . Trok de pijn die de "fopfollikel" veroorzaakte bij jou trouwens ook weg als je ging liggen of zitten ?

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Heb je nog gebeld en een extra onderzoek gehad?
    Ben wel benieuwd hoe het gaat namelijk :)

Share This Page