Hcg veel te laag wanneer miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Ninge, 17 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Ik heb vandaag gehoord dat mijn hcg op 16dpo maar 27 is. Heeft iemand hier ervaring mee? Wanneer kan ik de miskraam verwachten met zo'n lage level? En hoe heftig zal dit zijn? Gewoon een ongesteldheid of heftiger?
    Bah, ik baal erg heel erg van, had het zooo gehoopt!

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Dit is laag, maar je zou ook best iets minder lang zwanger kunnen zijn wellicht. Gaat niet zozeer om de waarde zelf, maar of hij goed oploopt.
    Waarom is je HCG geprikt eigenlijk?

3. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Omdat ik IvF doe, dus ik weet wanneer ik mijn 'eisprong' had en ik heb ook al heel licht positief getest op 11 dpo, dus dan klopt het volgens mij nu echt niet dat het nu zooo laag is.

4. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    Hoi Ninge

Ook ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn hcg veel te laag is. Mijn hcg is 21 op 3 weken en 6 dagen.

Ik zit zelf ook in de ivf traject
    Wanneer heb jij de tp gehad en wanneer mocht je testen?
    Gaat het ziekenhuis nog een bloedonderzoek doen om te kijken of het eventueel verhoogd

Ik heb er zelf ook geen vertrouwen meer omdatn mijn testen ook lichter worden

Ik wens je heel veel sterkte
    Laat even hoe het bij je is afgelopen

5. Nena0162

Nena0162 Bekend lid

14 feb 2015
    750
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meid Ja ik heb hier ervaring mee heb het net meegemaakt en ben nu totaal 2 maanden al bezig met herstel toen ik te horen kreeg van mijn uitslag iui had ik een hcg van 33 dus de arts zei al dat dit niet goed was en dat ik een week later weer moest prikken nou was het wel gestegen naar 105 maar dat was nog veel te weinig toen een week later een bloedpropje en daar naar wat bruin verlies weer een paar dagen later bloedprikken toen was het dus wel gelukkig gezakt naar 35 dus was wel een beetje blij eigenlijk want hoefde ik niet geopereerd worden maar toen een week later weer bloedprikken was het hcg weer blijven hangen nog op die 35 toen weer in spanning het duurt bij mij zo lang weer terug weer bloedprikken gelukkig gezakt naar 16 en nog steeds ook al die tijd nog bruinverlies pfff nu vandaag 2 weken later weer weer bloedprikken jaa het staat op 9 vandaag ook een beetje helder bloed dus kan ook mijn nieuwe cyclus zijn dus loop al vanaf december dus je ziet het kan heel lang duren dus hoop voor je dat het snel goed komt ik was 4 weken en 4 dagen
    Liefsss knuffel sterke meid

6. Nena0162

Nena0162 Bekend lid

14 feb 2015
    750
    0
    16
    NULL
    NULL
    En effe nog antwoord op je vraag in dus tussen tijd toen ik dat bruinverlies ook had heb ik het ook een keer heel heftig bloedverlies gehad maar dat was een een week later of zo
    Liefsss knuffel

7. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Hey bah Popie, echt rot nieuws he! Ik krijg nu wel al een beetje buikpijn dus heb goede hoop, maar nu ik het verhaal van Nena lees word ik toch een beetje ongerust. Wat een gedoe Nena :( ik moet inderdaad over een week weer Bloedprikken, maar ik denk eigenlijk eerder om te bekijken of het zakt in plaats van stijgt, want het is echt veel te laag natuurlijk. Er zat vanochtend nog wel hcg in mijn urine, want ik had een licht streepje...
    Ik blijf maar zo misselijk, ik weet niet wat dat is, misschien is het wel gewoon een virus dat kan natuurlijk ook.
    Sterkte Meiden en fijn om elkaar op de hoogte te houden! Bedankt ook voor het reageren.

8. Nena0162

Nena0162 Bekend lid

14 feb 2015
    750
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meid
    Ja die misselijk heid had ik ook en de kwaaltjes hielden ook nog wel even aan niet lang dat niet maar het is lastig want je baarmoeder denkt dat er een zwangerschap aan de gang is vandaar ook die positive test dat is ook wel het ergste vind ik die kwaaltjes want je weet dat het fout gaat maar toch die kwaaltjes had maar wil je niet ongerust maken he meid want zo is het met mij gegaan wil niet zeggen dat jij dat hetzelfde krijgt ik hoop voor je dat het snel zakt
    Liefsss knuffel

9. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Bij mij is het bloeden begonnen, ik ben benieuwd of het doorzet of dat het zoals bij jou weer stopt. Ik heb wel een beetje buikpijn maar heb nog geen pijnstiller hoeven nemen ofzo. Hoe is het met jou Popie?

10. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    Nene wat een ellende
    Vreselijk gewoon zo oneerlijk

Ninge bij mij nog niks
    Ik maak me wel zorgen ik wil niet op een andere manier dan de natuurlijke
    Ik heb 2 bzz en 1 miskraam meegemaakt dit zou de 2de miskraam zijn
    Ik ben ten einde raad
    Word gek van de onzekerheid

Mag ik vragen wanneer jij de tp had? Heb je ook utrogestan gebruikt?

11. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Hè jeetje Popie, dat is niet eerlijk! :( hoe bedoel je op de natuurlijke manier? Bedoel je zonder medicatie of ingrijpen... Ik zou dat ook liever niet willen. In ieder geval niet wegzuigen (ik ben even de term vergeten) omdat ik bang ben voor verklevingen. Medicijnen zou ik minder erg vinden, maar het allerliefst niet!
    Ik had mijn tp van een cryo dag 4 op 5 februari en ik had afgelopen maandag mijn nod. Ik gebruik geen Utrogestan omdat het in eigen cyclus was. Ik heb alleen pregnyl gespoten.
    Heb jij wel utro?
    Ik had vannacht wel buikpijn, maar nu valt het toch wel weer mee, maar ik heb wel het idee dat het redelijk door gaat zetten...
    Sterkte!

12. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    Ja, ik bedoel inderdaad zonder ingreep of medicatie

Ik heb ook op 5 februari de tp gehad
    Ik heb wel de utrogestan moeten gebruiken maar tot 15 februari.

Mocht het niet doorzetten dan ga ik maandag bellen
    Jij ook heel veel sterkte

Ga je hierna een maand rust houden of mag je gelijk door? Elke ziekenhuis werkt anders denk ik.
    Maar belangrijkste is wat je zelf wilt en je lichaam

13. Lotje82

Lotje82 Lid

26 jan 2016
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames,
    Mijn HCG was de eerste keer 29 een week later 130 weer een aantal dagen later 149 en nu moet ik morgen weer bloed prikken.
    Ik word er gek van, het blijft maar stijgen maar het komt niet goed.
    Ik heb inmiddels ook een echo gehad en het vruchtzakje gezien.
    Ik hoop eigenlijk dat het zo snel mogelijk vanzelf op gang komt maar vooralsnog voel ik me alleen maar zwanger en heb niet echt last van klachten. Inmiddels ben ik al wel 3 weken aan het wachten op een miskraam. Wel moest ik vorige week stoppen met de utrogeston.

14. Nena0162

Nena0162 Bekend lid

14 feb 2015
    750
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi lotje82
    Ik weet precies hoe je je voelt wel je van mij kant en dikke knuffel geven en ik hoop dat het hcg is gezakt voor je Ik weet het kan heel lang duren het is echt erg ja dat bloedprikken de hele tijd.
    ik heb het ook zolang moeten doen ze wisten gewoon niet meer waar ze moesten prikken omdat mijn armen gewoon blauw waren
    En het liefste wil je gewoon door alleen je lichaam houd het tegen
    Dus hoop op goed nieuws voor je meid sterkte Liefsss knuffel

15. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Waarom moest je doorgaan met utrogestan als er een miskraam is vastgesteld? Utro stast erbij bekend dat t meewerkt aan t vasthouden van een vruchtje. Dit verklaard ook dat t nog niet op gang gekomen is. Hoop dat t nu snel komt en je verder kunt. Sterkte

16. Lotje82

Lotje82 Lid

26 jan 2016
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat er toen nog een kleine kans was dat het misschien wel goed zou komen en ze geen risico wilde nemen. En er is geen miskraam op dit moment, de waardes stijgen, ze stijgen alleen te langzaam, dus er gaat een miskraam komen.
    inmiddels ben ik nu 11 dagen met die dingen gestopt maar er gebeurt niets. ik word na 14:00 uur weer gebeld met de uitslag. Hoop dat het niet meer gestegen is.

Thanks Nena, lief van je.

17. Nena0162

Nena0162 Bekend lid

14 feb 2015
    750
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi lotje82 strekte vanmiddag
    Hoop op goed nieuws
    Knuffel

18. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Inmiddels zou je dan dus 7 weken zwanger moeten zijn? Slopend he die wachtweken. Ze laten je wel erg lang doorsukkelen zo. Dacht dat de miskraam/missed abortion al vastgesteld was..
    Wil je zelf nog langer afwachten of ingrijpen?

19. Lotje82

Lotje82 Lid

26 jan 2016
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben het een beetje kwijt, volgens mij zit ik nu op bijna 8 weken. net de uitslag gekregen. mijn HCG is weer gestegen, morgen moet ik voor een echo komen omdat ze nu actie willen ondernemen.
    Ik vind het lastig wat te doen, stel zij adviseren een pil dan weet ik niet of ik dat kan, zolang het stijgt is er activiteit en voelt het als een abortus.. zucht, het is moeilijk.
    Ik wacht wel af wat ze morgen zeggen..

20. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    #20 zonnetje2015, 22 feb 2016
    Laatst bewerkt: 22 feb 2016
    Mijn hcg bleef ook sltijd stijgen. Helaas alle 4 de keren een missed abortion. Zolang het vruchtje in je lijf zit en je lijf niet begrijpt dat t niet levensvatbaar is kan t hcg blijven stijgen. Als ze nu een echo maken en er is geen hartactie is de hcg nietszeggend helaas. Laat iig een echo maken dan heb je meer zekerheid dan enkel van bloeduitslagen. Deze zijn bij iedereen anders maar moeten iedere 2-3 dagen verdubbelen.
    Ik heb bij m'n eerste ma 12 weken zwanger dus 6 weken met een dood vruchtje gelopen zonder enig teken van een mk. Vruchtzak en baarmoeder groeide wel door. Symptomen gingen ook door. Wil allemaal dus niks zeggen. Echo is doorslaggevend. Hcg is jouw lichaam en dat staat in verband met t vruchtje masr duidelijk ook los van elkaar. Een abortus is iets heel anders. Je kiest niet voor afbraak van een goede gezonde zwangerschap.. Je kiest ervoor omdat je lichaam het seintje niet doorheeft dat dit geen goede zwangerschap isen t dus niet afstoot. Voor mij heeft geen van de curretages gevoeld als een abortus.
    Sterkte

Deel Deze Pagina