Vanmiddag moet ik naar de tandarts. Alleen moet je daar voortaan ivm corona je mond eerst spoelen met waterstofperoxide. Mag dit als je zwanger bent? https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5189289/waterstofperoxide-tandarts-corona-mond-spoelen-virus
Ik zou sowieso opletten of ze het juiste geven. Mijn vriend kreeg per ongeluk Natriumhypochloriet... brandblaren zaten in zijn mond.
Ik zou hier toch niet blij mee zijn. Ik moet over 3 weken en ik denk dat ik ook van te voren ga bellen of dit nodig is.
Ik lees op internet dat het geen kwaad moet kunnen als je zwanger bent. Ik denk ook na t bezoek even goed spoelen met water dat je dan weinig peroxide doorslikt
Ik ben heel recent - helaas - een aantal keer bij de tandarts geweest (wortelkanaalbehandeling) en bij de mondhygeniste, maar ik heb dit niet hoeven doen, hoor. Zou kunnen dat het vanwege mijn zwangerschap was, maar vraag me dus af of het wel landelijk protocol is.
Mijn tandarts doet het iig wel. Maarja geef gewoon meteen aan dat ik zwanger ben en dan kijk ik wel wat hij zegt.
https://www.apotheek.nl/medicijnen/waterstofperoxide-voor-in-de-mond#mag-ik-dit-medicijn-gebruiken-als-ik-zwanger-ben-wil-worden-of-borstvoeding-geef Hier staat dat het veilig is tijdens zwangerschap. Sowieso aangeven dat je zwanger bent. Aangezien rontgen straling van foto’s niet goed is. Zullen ze daar rekening mee houden.
Bij mij persoonlijk gaat het echt branden als ik 1 minuut moet spoelen heb ik gemerkt. Ik heb het de 2e keer stiekem stuk eerder uitgespuugd
Mijn vriendin zei dat ze chloor proefde, waarop de assistente zei "goh je bent de eerste, niemand merkt er wat van dat we het met wat chloor mengen". Ze was furieus! Imbecielen, vast te veel Trump speeches gehoord. Advies: kijk uit wat voor fles het komt om zeker te zijn dat het bijvoorbeeld niet met wat anders gemengd is. Qua zwangerschap zou het mogen geloof ik, waterstofperoxide, maar ik zou het zelf niet prettig vinden, ook niet-zwanger.
Ik heb na de eerste piek geweigerd om te spoelen. Mijn tandarts wilde toch kijken of alles in orde was qua gebit maar geen handelingen uitvoeren ivm aerosolen. Ik weet dat ik twee gaatjes heb maar zolang ik er geen pijn bij heb blijven die maar mooi ongevuld. Hoop dat de situatie in maart bij de volgende controle weer normaal is.