Graag jullie advies; morgen ga ik met vriendinnen tapas eten. Onbeperkt wel te verstaan. Maar ik vrees dat ik maar weinig mag hebben (zie kaart). Ik kom zelf niet verder dan; Voorgerecht ; Tomatensoep Kipkluifjes Kippasteitje Hoofdgerecht; Spareribs Groentequiche Kipsaté Kalfsribeye (? Is dat doorbakken?) Loempia Gehaktballetjes Buikspek (? Mag dit) Vleesspies En van de nagerechten alles zonder alcohol Klopt dit zo? Bedankt voor het meekijken!
HElaas is de foto te klein om met je mee te kunnen lezen op de kaart. Kun je hem niet groter er op krijgen of via een link naar bv tinypics?
Ik kan de kaart niet zo goed lezen omdat het wat klein is en na verhroten te onduidelijk... Maar volgens mij zag ik ook allemaal lekkere visdingetjes erop staan zoals zalm met dragonsaus, dat kan toch prima, zeker als je even vermeld dat je zwanger bent en dus je vis goed doorbakken wilt. Of de tijgergarnalen...jummie....
Kan het ook niet lezen maar voor toetjes alles zonder alcohol, maar let ook op of er geen rauwe ei inzit. Mouse is bijvoorbeeld van opgeklopt eiwit gemaakt. In verse mayonaise zit ook rauwe ei.
Rauw ei is vooral gevaarlijk voor jezelf, toch (tenzij je uitdroogt door de diarree)? Of ben ik vals voorgelicht, dat kan natuurlijk xD Verder idd alles doorbakken vragen, dan zit je wel goed. Oh, en geitenkaas met spek en honing mag ook!
Vraag bij al het vlees of het goed doorbakken mag worden. auw ei mag niet idd. Rauwkost NIET eten he! Je weet niet hoe goed dat is afgewassen daar. Ik vind dat je nog behoorlijk wat opties hebt hoor!
Rauw ei geeft geen gevaar voor kind tenzij je er zo ziek van wordt dat je vochttekort en/of tekort zouten krijgt. Rauwkost zullen ze toch wel goed wassen?
Rauw ei met listeria kan wel je kindje beschadigen. Salmonella niet. Ja ze wassen het vast wel maar je weet nooit hoe goed dus het is aan te raden het niet te doen.
Ik ben er zo een die dus wel gewoon rauwkost eet. Ook in restaurants enz. Maar gewoon even aangeven dat je zwanger bent en alles wat een bereiding gehad heeft (gebakken, gekookt enz ) mag je gewoon hebben. Verder ook de olijfjes enz. Ik heb laatst ook ga pas gehad en er zat eigenlijk niets bij dat ik niet kon eten
Je foto is niet te lezen maar ik kan bij tapas niet heel veel bedenken wat je niet zou mogen... Kaasjes kan je navragen of ze van gepasteuriseerde melk zijn, maar zijn vaak harde kazen en dat mag sowieso. Ik ben zelf vegetariër en ervaar buiten de exotische kaasjes en niet goed doorgekookte of -gebakken eieren geen beperkingen in het eten! Ook niet op vakantie.
Bij deze de kaart nog een keertje; Bedankt voor de tips zover. Ik vind het altijd zo lastig ivm listeria/ toxoplasmose en al die onduidelijkheden (wel/geen rauwkost) *edit* krijg de kaart geupload ook niet duidelijk gr...
Ik ben dol op rauwkost, je ziet wel aan rauwkost als het niet goed is of als het niet fris smaakt. Dat valt wel mee volgens mij
RAUW EI MAG...! Als je al ziek wordt, dan ben jij het en niet je baby! Maar dan zou je er ook ziek van kunnen worden als je niet zwanger bent. Wat de groente betreft, ik zou gewoon lekker smikkelen. Niet zo panisch mensen... Geen roof vis/ of vacuum verpakte of rauw vlees, alleen gepasteuriseerde melk producte/ kaas. Verder geen alcohol en gewoooon genieten!