Hoe zeg jij "nee"?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Emma86, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Zelf vind ik het heel onprettig wanneer mensen (maak niet uit wie) mijn buik aanraken. Helaas al paar keer gehad nu. Met een vreemde (gelukkig nog niet gehad) zou ik wel raad weten, die wordt flink op zijn/haar plek gezet. Maar er zijn ook mensen die het goed bedoelen en die je wel te vriend wil houden. Hoe zeggen jullie daar nee tegen wanneer ze hun hand ineens op je buik leggen of daar aanstalten toe maken?

2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Hand vast pakken en zeggen: doe maar niet, vind ik niet prettig.

Tenminste zo zou ik het doen.
    Ik had er niet zo'n last van, vond het allemaal wel prima.

3. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Van een aantal mensen kan ik het wel hebben, maar laatst was er iemand die net iets verder van mij vandaan staat en die ineens vol zijn hand op mijn buik legt. Ik floepte er uit:" zo jij wordt wel heel intiem" met een "lachje", maar de boodschap was wel duidelijk. Dus zoiets ....of duidelijker "ik heb liever niet dat je aan me zit". Je kunt ook ineens teruggrijpen ofzo hahaha

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zette van schrik een stap naar achteren, toen was de boodschap ook wel duidelijk :D

5. Mnon

Mnon Niet meer actief

Ook de buik van de aanraker aanraken 😝
    Vinden ze zelf vast ook niet prettig!

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik zeg er gewoon wat van haha, mijn zwangerschapshormonen hebben mijn eigen mening kom voor mezelf op mond goed gedaan haha, ik zeg alles wat ik vind en ze moeten van me afblijven! en niet constant net doen alsof ik gehandicapt ben! en geen 50 x per dag vragen hoe het gaat?! grrrrrrrrrrr

7. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het niet zo vaak meegemaakt, of het is me niet zo opgevallen. Maar als ik het niet fijn vind dan zet ik een stap naar achter, dan is de boodschap ook duidelijk.
    De kinderen uit mijn klas raakten mijn buik wel vaak spontaan aan, maar dat vond ik alleen maar leuk eigenlijk. Die zeiden ook iedere ochtend: goedemorgen juf, (kijkend naar mijn buik) goedmorgen baby. :D

8. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Maar dat bedoelen mensen toch goed? Als ze vragen hoe het gaat. Zij weten nou eenmaal ook niet dat al 20 anderen dat ook hebben gevraagd. Ik weet niet of je het nou over zwangerschapshormonen hebt of gewoon over onaardig zijn, als je klakkeloos alles zegt wat je vindt ;)

9. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

On topic: het maakte mij niks uit als mensen mijn buik aan wilden raken. Het is ook gewoon heel bijzonder toch :)
    Maar als je het liever niet hebt, dan zou ik gewoon een stapje achteruit zetten. Dan maak je de boodschap op een subtiele manier wel duidelijk.

10. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Mijn reactie was dan: oh liever niet met een stapje naar achter

11. Linana

Linana Niet meer actief

Meestal duik ik van schrik weg of ik brul al zodra ik een hand zie: nee! Daar hou ik echt niet van!

De boodschap was dan duidelijk zat. Bijzonder of niet, van sommige mensen kan ik het wel hebben en van anderen niet. Net als dat ik het op sommige dagen wel kan hebben en andere niet.
    Het is nog altijd MIJN buik, waar MIJN baby in zit. Geen publiekelijk bezit omdat het "bijzonder" is en er een baby in groeit ;)

Dat mensen 100 X op een dag vragen hoe het gaat is inderdaad vervelend, maar goed, gewoon iedereen hetzelfde antwoord geven... Iets anders zit er niet op, het is gewoon belangstelling

12. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Nooit last van gehad. Van mij mogen ze aan m'n buik zitten wat ze willen als ik zwanger ben. Zou het zelf overigens bij een ander nooit doen. Ik denk dat een stapje terug doen voldoende zegt trouwens.

13. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    De enige die aan mijn buik mag zitten, is mijn man. Dat voelt gewoon goed, fijn, vertrouwd. Mijn ouders, schoonouders, broertjes en (schoon)zusjes laat ik toe omdat dat familie is, maar echt prettig vind ik het niet. Vorige week kreeg ik spontaan een harde buik toen mijn schoonmoeder onverwacht haar handen op mijn buik legde :$ Voor de rest heb ik -gelukkig- nog niet meegemaakt dat vreemden aan mijn buik zitten. Misschien straal ik wel iets uit in de zin van 'Afblijven!', want ik zie sommige mensen wel eens twijfelen: 'Zal ik, of zal ik niet?'. Ik denk trouwens dat ik dan ook een stap achteruit zou zetten, een goed woordje heb ik meestal niet klaar in overwachte situaties haha ;)

14. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Ik maak dat gelukkig nog helemaal niet mee dat mensen ongevraagd aan mijn buik zitten. Is toch ook raar? Ik zou het ook niet prettig vinden.

Mijn vader deed het laatst wel maar dat vond ik totaal niet erg was er juist erg trots op dat hij dat deed. Voelde als acceptatie ofzo was heel fijn.

Maar als iemand het ongevraagd zou doen zou ik wel aangeven dat niet prettig te vinden of dat die persoon het de volgende keer wel even vraagt.

Blijf het raar vinden dat mensen maar ongevraagd aan je zouden zitten

15. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Gebeurd hier niet hoor. Kwestie van je eigen houding denk ik. En mocht t gebeuren, liever aan m'n buik dan aan m'n baby. Deden ze bij mijn kids dus. Zelfs gewoon spenen in de mond duwen die in de kinderwagen lag, vreemde mensen!

Nu zeg ik daar wat van! Kijken prima, aai over bol, prima, maar een speen pakken ( aan de speen zelf vastpakken ) of n vinger in t mondje stoppen.... Dan komt de leeuwin in me los!

16. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Van (de meeste) familie en vrienden zou het me niet zoveel uitmaken. Van wildvreemden wel, dan zou ik idd snel een stap achteruit doen. Of er wat van zeggen.

OMG, zijn er echt mensen die dat zomaar doen? Een vinger in het mondje?? :$ Dat vind ik toch wel een beetje apart... En vies ook trouwens, wie weet waar die vinger nog meer gezeten heeft. Dan zou ik idd ook echt boos worden.

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik heb er totaal geen moeite mee. Degene die het doen wrijven er heel zachtjes over en die ken ik. Ze vragen het ook allemaal netjes. En vreemden hebben het nog niet gedaan. Ik zou het alleen nooit doen bij een ander. Omdat ik zelf niet zo touchy feely ben zeg maar.

Wat mij wel erg opvalt is dat die buik toch een blikvanger is. Iedereen, overal waar ik kom zie ik even loeren naar mijn buik. Of als ik ze ken komen ze op mij af en vliegen naar mijn buik toe. Mensen kijken je dus niet meer in je gezicht maar tegen je buik. ( naja liever je buik dan je decolleté)

Blijkbaar heeft dat een enorme aantrekkingskracht op mensen.

Laatst voelde ik me wel een beetje opgelaten in de supermarkt. Er liep een man continu om mij heen, zelfde gangpad enz. En telkens als ik hem zag stond hij stilletjes dromerig naar mijn buik te staren. Zonder enige subtiliteit. Vond het creepy.

Mijn man zei: misschien denkt hij aan zijn eigen vrouw bij het zien van jouw buik en droomt ie over toen zij zwanger was.
    Tja dat zou ook nog kunnen. Ik vond het creepy.

18. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Dat herken ik ook wel ja, dat je een blikvanger wordt! Onvoorstelbaar. En dan vraag ik me af, zou ik zelf ook altijd zo naar zwangere buikjes hebben gekeken? ;)

19. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik waarschijnlijk wel lol! Met een jaloerse blik waarschijnlijk! Hahaha

20. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034