14 weken zwanger en werken op een risicogroep!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door francis78, 3 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Hallo allemaal!
    Ik wil toch even mijn vraag voorleggen aan jullie!
    Ik ben bijna 14 weken zwanger en werk met verstandelijk gehandicapten. Ik werk op een groep waar nogal eens agressie voorkomt. de regel is dan ook dat je vanaf de 3e maand overgeplaatst wordt om alle risico's uit te sluiten.
    Nu heb ik toen ik 7 weken zwanger was al aangegeven dat het zover was, mooi op tijd dus.
    Nu belde van de week mijn teamleidster dat er nog niks gevonden is, maar dat ik uiterlijk 1 juni overgeplaatst wordt...ben ik 17 weken zwanger!!
    Ik heb er een vervelend gevoel bij , omdat het al zichtbaar wordt nu ( 2e kindje) en daarmee het risico toeneemt. Daarnaast komen ze hun eigen regels niet na.
    Vooropgesteld dat ik mijn werk heel leuk vindt, maar het brengt ook risico's mee...
    Wat zouden jullie doen?? :(:

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik zou aankaarten bij je teamhoofd dat je je niet prettig / veilig voelt om nu nog op de groep te staan. Het is ook een arbo regel dat agressie tijdens zwangerschap vermeden moet worden. Ik zou haar duidelijk maken dat je geen risico's wilt lopen en vragen naar de mogelijkheden tot dat er een overplaatsing is gevonden, bv kantoorwerk, boventallig staan, niet met de cliënten werken die agressie vertonen etc.
    Kom maar gewoon op voor jezelf!

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

als vasstaat dat je werk een risico vormt en er nog geen ander werk is, moet je werkgever je vrijstellen van werk. dus ik zou nog even met haar gaan babbelen als ik jou was...

4. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hoi,

Ik werk zelf op een sgevg woongroep, ook bij mij op de groep komt veel agressie voor.
    Bij ons is het de gewoonte dat je geen dag meer werkt nadat je 3 maanden zwanger bent.
    Er wordt dan een uitkering aangevraagd bij het uwv omdat je niet de werkzaamheden kan uitvoeren die je normaalgesproken doet, wij moeten dan ook naar de bedrijfsarts.
    Ik heb in mijn vorige zwangerschap kantoorwerk gedaan.
    Als ik jou was zou ik geen risico nemen, als je ineens een stoel in je buik krijgt ofzo, de kans is misschien niet zo groot maar toch.
    Succes.

Groetjes Senna

5. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb vanmiddag vergadering, dus dan zal ik het nog eens bespreken. Vraag dan wel tijdelijk kantoorwerk ofzo.
    Zal eens zien wat ze voor me kunnen doen tot er ander werk is...

6. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hoi Francis,

Hoe is het nu uiteindelijk afgelopen, heb je vervangend werk gekregen?

Groetjes Senna

7. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Hoi!

Ik heb jammer genoeg nog geen vervangend werk, ze hebben nog niks.. :(
    Ik heb wel duidelijk aangegeven dat ik niet meer op de groep wil. ik werk dan dit weekend ook mijn laatste diensten en deze zijn aangepast.
    En dan moet ik maar afwachten... Wel vervelend hoor, ze weten al vanaf de 7e week hoe het er voor staat, tijd genoeg zou je zeggen.
    Maargoed, even geen ernstige gedragsproblemen meer voor mij!

Deel Deze Pagina