halve dagen

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door kate77, 7 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kate77

kate77 Lid

15 nov 2008
    82
    0
    0
    Hallo,
    De laatste weken wordt het werken steeds zwaarder. Ik werk 4 dagen per week en heb al een kindje van 1,5. Ik ben giga emotioneel, slaap erg slecht en ben ontzettend gefrustreerd om het werk. Nu ben ik op advies van verloskundige en arboarts halve dagen gaan werken. Ik heb nog echt moeite om het werk los te laten en 's middags ook echt even te ontspannen maar ik denk wel dat dit een heel goede beslissing geweest is. Zijn er anderen die ook minder zijn gaan werken ondanks dat het met het kindje/hun fysieke gezondheid goed gaat?

2. angel1979

angel1979 Nieuw lid

3 aug 2007
    4
    0
    0
    Hoi,

Ja, ik ben in de eerste instantie ook minder gaan werken...ging maar om 2 dagen in de maand maar toch.
    Sinds deze week ben ik helemaal gestopt, ben nu 31 weken zwanger.
    Fysiek gaat het prima, maar emotioneel niet zo....dit is ook mijn 3e zwangerschap en dat maakt het allemaal een stuk zwaarder.
    Merk wel, ondanks het schuldgevoel naar werkgever/collega's toe, dat ik nu rust in mijn hoofd heb.
    Vanaf nu ben ik dan ook lekker vrij tot 1 oktober :D

3. kate77

kate77 Lid

15 nov 2008
    82
    0
    0
    Mijn werkgever is uiteraard wel akkoord gegaan maar laat duidelijk merken dat het lastig is en dat hij het vreemd vind omdat ik geen aanwijsbare lichamelijke klachten heb. Normaal kan ik ook altijd echt vele hebben maar nu is de koek gewoon op. Ik lig 's nachts uren wakker van de spanning. Goed te weten dat ik niet de enige ben.

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik heb me met 22 weken al volledig ziek gemeld. Ook vanwege emotionele problemen. Fysiek ging het toen nog heel goed. Ik werk nu nog maar 2 dagen 2 uur in de week. Ik begin het (de zwangerschap) ook zwaarder te vinden. Mijn bloeddruk is hoog en ik ben snel moe en heb last van mijn rug. Jij en je kindje zijn nu het belangrijkste, niet je werk!

5. claudia81

claudia81 Niet meer actief

Ik ga vanaf as maandag ook halve dagen werken. Ik hoop dat het dan beter gaat. Ik ga dan 4 dagen van 4 uur draaien. Ook ik slaap erg slecht en ben ontzettend moe. Ik ben erg blij dat mijn werkgever niet moeilijk doet en aangeeft dat mijn gezondheid en die van de kleine voorgaat. Is wel een stresspuntje minder...

Deel Deze Pagina