Hoi allemaal, Ik ben zo bang.. Heb de afgelopen dagen wat stress gehad waardoor ik veel heb gepiekerd en me druk geb gemaakt. Nu heb ik sinds gisteravond helemaal geen last meer van mijn borsten( dit constant gehad) en zeker als ik ze aanraakte, nu ook bij aanraken doet het geen pijn. Ook voelde mijn buik wat opgeblazen en opgezet, ook dit is weg en voelt mijn buik zelfs soepel. Vorige week dinsdag een echo gehad, was volgens de echo 7 weken en het hartje klopte. Maar nu ben ik zo bang dat het mis is. Weet dat piekeren niet goed is voor de baby en nu maak ik me dubbeldruk.. Van de stress en van de onzekerheid. Wat ik ook doe, ik kan het niet loslaten.. Op 11 juli heb ik pas de 2e echo. Wat denken jullie en zouden jullie doen?
aww wat een onzekerheid meis, maar herken het wel hoor. Kwaaltjes komen en gaan zolang er geen kramp en bloed is, moet je vertrouwen hebben dat het goed gaat, ook al is dat makkelijker gezegd dan gedaan, i know the feeling pfft ik zal dus de laatste zijn om te zeggen dat je ''erover heen moet zetten'' ik zat elke week bij de verloskundige voor een echo. Heb je het morgen nog moeilijk bel dan de verloskundige, heb ik ook gedaan en mocht voor een echo komen desnoods zelf betaald, die geruststelling is priceless!! en teveel stress is niet goed maar zolang de stress niet extreem langdurig was (depressie/zwaar arbeid) kan het geen miskraam veroorzaken, een goede zwangerschap kan overal tegen dat is wat mijn gynaecoloog tegen mij zei toen ik er weer voor de zoveelste keer zat met stress ''of het nog wel goed zat'' die eerste weken zijn ook zo verdomt spannend! Je heb kans dat de kwaaltje gewoon er weer zijn morgen, stress kan er voor zorgen dat je lichaam endorfine aanmaakt soort roes, en daarom de kwaaltjes niet voelt, als ik bv stress heb voel ik mijn meisjes ook niet schoppen alsof ze het voelen! Probeer toch te relaxen en laat je neit veel afleiden door kwaaltjes als bevestiging! Heel veel succes!
Ach meis wat vervelend die zorgen. Maar geloof me op jouw termijn komen en gaan de kwaaltjes. Stel je voor dat je alles in 1x krijgt! Dat overleeft geen een vrouw 😉 nu heb je even nergens last van en over een paar dagen komt alles 3x zo erg terug. Probeer je geen zorgen te maken. Heel moelijk i know. Maak je je echt zorgen bel je de VK even om je gerust laten stellen! Succes! Ontspan en geniet dat je even een dag geen kwaaltjes hebt!
Ik begrijp je angst heel goed. Ik had het namelijk ook aan t begin van mn zwangerschap. Plots deden mn borsten geen pijn meer toen ik in de ochtend wakker werd. Daarnaast had ik ook nog eens bruinverlies. Maar tot nu toe gaat alles goed. Wanneer heb je de volgende echo?
Ik heb na 8 weken geen enkele symptoom meer gehad dat ik zwanger was. Als je onzeker bent altijd even bellen hoor, voor je eigen gemoedsrust Liefs
Oh ik zie dat je echo pas 11 juli is. Kan je niet eerder terecht. Miss dat je ergens een "pretecho" kan laten maken (echte pret is het natuurlijk niet als je je zo onzeker voelt)