Ik vloei nog steeds na 9,5 week!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Flunckybubble, 3 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flunckybubble

Flunckybubble Actief lid

22 jan 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Hallo,
    Ik ben 9,5 week bevallen van een zoontje en ik vloei nog steeds. Het is nog steeds lichtbruin slijm en af en toe zelfs nog licht roze. 3 Weken terug ben ik op controle geweest bij de gynaecoloog en toen heeft ze nog inwendig gekeken. Ze zag idd bloed op de echo maar ze kon niet ontdekken dat er een stukje placenta achter was gebleven. Ik heb verder helemaal geen buikpijn dus heb niet het idee dat het meteen vanuit het vloeien over is gegaan in menstruatie.

Hoelang mag het vloeien eigelijk duren na een normale bevalling en na hoeveel weken moet je je menstruatie terug hebben gekregen?

Groetjes
    Kim

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Kim,

het is inderdaad wel wat lang dat je nu nog vloeit, maar als de controle bij de gyn gewoon goed was, zou ik me geen zorgen maken. Wanneer je weer ongsteld wordt hangt af van of je borst of flesvoedinig geeft. Bij flesvoeding is het vaak na 6 weken weer op gang, tenzij je nog een tijdje de borst hebt gegeven. Dan kan het wat langer duren. en zolang je de borst geeft, kan je menstruatie ook zo lang uitblijven. Mocht je met de pil willen beginnen bijv kun je dit ook doen wanneer je nog een beetje vloeit en je menstruatie dus nog niet hebt gehad. Dan is alleen je eerste hele strip niet veilig en vanaf de 2e weer wel.

Groetjes Brigitte

3. Flunckybubble

Flunckybubble Actief lid

22 jan 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Hoi Brigitte,
    Bedankt voor je reactie. Ik ben begonnen met borstvoeding maar heb dit helaas maar 5 dgn. volgehouden want het lukte niet.

Aangezien we over een aantal maanden voor een 2e willen gaan, wil ik in de tussentijd niet aan de pil dus is het dan nu afwachten wanneer het vloeien stopt? Kan me niet voorstellen dat de wond van de bevalling nog steeds niet genezen is na bijna 10 wkn.!

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je kunt gewoon afwachten wanneer je weer ongesteld wordt. Als het vloeien over 2 weken nog niet over is zou ik even contact opnemen met de gyn of de huisarts.

Mirjam

Deel Deze Pagina