Uitslag / Babyacné

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door 4days, 18 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Esmée (nu 7 weken) heeft al sinds een week of 4 babyacné. Het waren gewoon kleine pukkeltjes. Maar nu is ze dit weekend ziek geweest, met twee dagen flink koorts, 39 graden. In die dagen werd de babyacné als iets roder. Maar inmiddels is het helemaal rood geworden, en haar wangetjes voelen super droog en ruw aan, net schuurpapier. Ze lijkt er nu ook jeuk aan te hebben. Is dit nog steeds van de babyacné? Of zou het uitslag zijn, van iets anders? Ik smeer haar wangen nu in met vaseline, dat verzacht een beetje. Kan/moet ik nog iets anders doen?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

ik zou het voor de zekerheid toch even aan de huisarts laten zien, zeker als ze er jeuk aan heeft. Vet houden is altijd goed!

Mirjam

3. 4days

4days Niet meer actief

Bedankt voor het antwoord! Ik zal morgen even de huisarts bellen.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

zou ik doen ja, even zeker weten dat het echt acne is en geen eczeem oid, dan moet je misschien iets anders smeren.

Mirjam

5. 4days

4days Niet meer actief

Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest. Je had inderdaad gelijk, het is geen babyacné maar eczeem. Ik heb nu een zalf gekregen ervoor.
    Nogmaals bedankt voor de snelle reactie!

Deel Deze Pagina