Regelmaat

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Stroopwafel, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stroopwafel

Stroopwafel Fanatiek lid

20 okt 2010
    1.033
    0
    0
    NULL
    Hallo teddy,

Ons kleintje is 4 weken oud en ik wil regelmaat er in brengen. Maar hoe doe ik dit precies en is t niet te vroeg voor om t op deze leeftijd te doen?

Ik voed haar nog om de 3 uur tenzij ze eerder komt. Vanuit kraamzorg is geleerd om voor voeding te verschonen, voeden en dan in bedje doen. Maar soms is ze natuurlijk klaar wakker en wil geknuffeld worden of spelen wat natuurlijl logisch is en goed voor haar ontwikkeling. Ze heeft niet vind ik niet n regelmaat. Maar hoe doe ik dat? Kan ik op de een of andere dag n andere methode proberen? Dacht aan voeden, verschonen, spelen en dan in bedje.

Alvast bedankt

Stroopwafel

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hallo Stroopwafel,

Ik zou zeggen, kijk naar je kindje en laat los wat je allemaal aangeleerd hebt gekregen. Je kindje is heel goed in staat om aan te geven waar het behoefte aan heeft, en jij als haar moeder bent vast heel goed in staat om haar te begrijpen. Als je kindje zin heeft om te spelen laat je het lekker even spelen. Wil ze slapen, dan leg je haar in bed, wil ze knuffelen (of jij ;)) dan ga je lekker knuffelen en als ze honger heeft leg je haar aan de borst. Je kunt wel proberen een vaste volgorde toe te passen, maar doe dit altijd in samenspraak met je kindje. Je kindje heeft de regie.

Kun je hier wat mee?

3. Stroopwafel

Stroopwafel Fanatiek lid

20 okt 2010
    1.033
    0
    0
    NULL
    hallo teddy,

Op zich kan ik hier wel wat mee. Alleen t probleem is dat ze overdag meestal in slaap valt in mijn armen en als ik haar in bedje leg ze opeens wakker is en hard begint te huilen. Zodra ik haar op pak is ze stil. Ik zie aan t gapen dat ze moe is. Dus dacht dat regelmaat misschien zou helpen?

Stroopwafel

Deel Deze Pagina