Ik vroeg mij af hoe ik me nu moet kleden als hoogzwangere straks met de zomer. Eind juli verwacht ik te bevallen. Maar ik heb dus wel een dikke buik in die warme dagen! Stel ik ga zwemmen, moet ik dan speciaal zwangerschaps bikini halen die mijn buik bedekt? Is dit nodig? Of kan ik ook gewoon een andere leuke bikini aan? Ik heb een hele lichte huid (roodharig) en ik ging vorig jaar een kuur aan onder de collageen zonnebank + beetje uv straling om het op te bouwen. Mag ik als zwangere onder de zonnebank? En dan de allerlaagste uiteraard. Ik zal me sowieso goed insmeren van de zomer, want ik heb veel gelezen over die pigment vlekjes. Ik zit wel graag in de zon eigenlijk, en vroeg het me af of het niet schadelijk is voor die dikke blote buik straks En hoe hebben jullie dat gedaan of gaan het doen?
dat zou ik never nooit doen.. ik heb een zwangerschapsmasker (melasma) van gewoon zo buiten lopen in de zon met 15 graden ofzo.. ben zeer licht blond en spierwit.. met rood haar heb je ook nauwelijks pigment.. ALS je het doet zou ik factor 50 smeren en een hoed opzetten en dan nog maar max 30 minuutjes in de zon gaan
Ik zou het ook niet doen. Ik heb zelf bruin haar maar verbrand mega snel.. Als ik zwanger zou zijn zou dat alleen maar erger worden denk ik.. En betreft die bikini, dat moet je zelf bepalen. Als ik mezelf nog aantrekkelijk zou vinden zou ik het lekker wel doen. Anders een sarong om en als je het water in wilt alleen een bikini. Of tankini(zo'n hemd zeg maar)
Ja sorry ik wist niet goed in welke categorie! Dankje wel hihi. Ja krijg je dat al zo snel? Maar de zon zelf is vrij scherp toch? Ik heb afgelopen zomer wel wat bruin opgebouwd, kan je er dan niet beter tegen? Ik ga sowieso een hoedje dragen!
Ohja, dat is ook een leuke oplossing Bubblez die sarong. Ja die tankini vind ik dus niet zo heel charmant.
Ik heb gewoon alles gedaan in de zomer en ben zelfs nog op zonvakantie geweest toen ik 6,5 maand zwanger was. En dan heb ik echt niet onder een parasol gelegen hoor. Liep in mijn bikini maar ja ik ben slank van mezelf en had alleen een buikje en ik was trots op mijn buik dus waarom niet in bikini. Ben zelfs nog onder de zonnebank geweest tijdens mijn zwangerschap. Het enige waar je voor moet uitkijken is dat je geen zwangerschapsmasker zal krijgen. Ik heb nergens last van gehad en vond het heerlijk dat ik gewoon een lekker kleurtje had tijdens mijn zwangerschap.
Je bent gevoelig voor zwangerschap masker of niet Dat merk je pas als je in de zon komt Ik verbrande wel sneller toen ik zwanger was maar smeerde me goed in en ging ook af en toe onder de zonnenbank ik was anders echt een lopend lijk en kreeg er super veel energie van
Dat is fijn zeg als je dat kan! Ja ik ben ook niet echt heel super dik! Ik zou zo graag weer onder de zonnebank willen, misschien maar eens proberen? en dan mijn gezicht maar insmeren met uv bescherming desnoods.
Ja ik heb dat dus ook, als ik onder de zonnebank was geweest of in de gewone zon, dan kreeg ik ook veel super energie. (Ik heb dan swinters ook vaak last van een lichte depressie) Net als vandaag schijnt die zon weer ... en dan ahhhhh.. heerlijk!
Ik heb zelf ook een rossige huid. Ben vorig jaar halverwege juni bevallen. Dit jaar loop ik de hele zomer. En blijf op de hete dagen maar zoveel mogelijk in de shaduw. Vorig jaar ook gedaan. Ik hou het zelf niet eens lang uit in die hete zon. En op t strand een luchtig truitje aan en niet met de blote buik lopen.. Dacht ook dat zonnebanken niet mocht, of vol in de zon? Dan stijgt de temp van je lijf teveel.. klopt dat?
ja ik ga ook niet elke dag lopen bakken hoor firefly hihihi.. Ja ik weet het ook niet zo goed, ik dacht ook dat dan teveel je lichaamstemperatuur steeg, maar ja ik douche ook vrij heet, ik denk niet dat het veel uitmaakt voor de baby. Ligt eraan wat je zelf gewend bent, en of je zelf voldoende vocht inneemt. Er zijn ook zwangere vrouwen in australie enzo toch en in spanje En in nederland mag je hopen dat het elke dag lekker weer is!
vorige keer ook hoogzwanger in juli en dit jaar weer kon veel slechter tegen de warmte dus op echt warme, zonnige dagen vond ik het niet lekker om buiten te zitten.. je gaat dan ook snel vocht vasthouden lekker in de schaduw blijven, goed insmeren, evt een petje op, lekker luchtige kleding dragen. blote buik mag wel hoor als je goed insmeert, is maar net wat je zelf mooi vindt