Dames, hoe vaak krijg je een echo? 2 of 3 keer? Vorige zwangerschap was via zh dus toen liep hetietsje anders. Nu spontaan zwanger en ik vroeg me af of we na de 8wk echo het moeten uitzingen tot de 20 wk echo? Of zit er nog 1 tussen van 12 weken? Ik hoop het!
als het goed is krijg je er nog 1 rond de 12 weken. je termijnecho. en dan je 20 weken echo natuurlijk idd.
Normaal krijg je een termijnecho rond 8-12 weken en de 20 weken echo.. Dan kun je nog kiezen voor de nekplooimeting, en natuurlijk de pretecho's. In sommige gevallen krijg je ook nog één of meerdere groeiecho's, en soms zelfs een liggingsecho tegen het einde aan. Heb hier zelf al 4 echo's gehad (5+3, 9+3 (termijn), 12+5 (nekplooi), 19+5 (20-weken). Met 28+5 een groeiecho, en willen nog een pretecho laten doen. Liepen al in 't ZH voor onderzoeken, en spontaan zwanger geworden. Nu onder controle bij de gyn ivm gewicht en schildklier.
zoals Saz zegt klopt het indd. dat zijn de normale richtlijnen voor echo's bij me zoontje heb ik er totaal 4 gehad.. 9+4 termijnecho, 20 weken echo, 36 weken liggings echo en mey 38 weken bij de gyn omdat ik Kian wat minder voelde. in de tussentijd ben ik verhuist en dus een andere verloskunidge en die heeft een eigen echo apparaat in de praktijk en het is maar een klein praktijkje en ik krijg nu elke controle een echo gewoon omdat het leuk is om even te kijken dus zo zie je maar dat het ook heel erg per verloskundige verschild. heeft jou VK geen website? daar staat vaak wel op wanneer ze echo's maken.
Bij mijn verloskundigepraktijk krijg je 2 echo's. Termijnbepaling rond de 10 weken en dan met 20 weken. Maar ik heb een cyste die ze in de gaten willen houden dus ik krijg met 12+5 weer een echo. En daarna waarschijnlijk ook vaker. (Ze kijken dan gelijk ook even naar het kindje gelukkig! En niet alleen naar de cyste)
hierzo krijg je er standaard 3. met 8, 12 en 20 weken. ik heb alleen ook nog een met 7 weken gehd ivm heel veel kramp etc. en met 25 weken een groeiecho.
verschilt per VK praktijk hier krijg je standaard tot 14 weken elke keer een echo.. dan eventueel een echo voor combi test... 20 weken echo, een groeiecho met 30 weken, en een liggingsecho rond week 36/37
Wij krijgen er 4. Bij 8-12-20-30 weken. De 20 weken echo is bij het diagnostisch centrum, de rest bij de verloskundige.
bij onze praktijk: 8w kijken of hartje klopt (gewoon ook omdat vk het leuk vind om te kijken met 8w) 12w termijnecho 20w medische echo en de rest in mn onderschrift is voor de fun
bij mijn verloskundige krijg je een eerste echo om te zien of er idd een zwangerschap is geloof tussen de 6 en 8 wk daarna de 12 wk echo de 20 wk echo nog een groeiecho en ligginsecho rond de 35 wk en erna . ik heb er meerdere gehad vanwege eerdere miskraam straks de 20 wk echo om 9:45...
dank voor jullie reacties! Het verschilt dus per vk. Als ik het goed begrijp zijn 2 echo's normaal, dus vergoed. En kan de vk zelf besluiten meerdere echo's te doen. Ik weet dat bij mijn vk gene echo-apparaat aanwezig is. Dus ik denk dat ik er maar 2 krijg. En dan kan ik zelf nog kiezen voor een nekplooimeting of een pretecho. Ik vind het persoonlijk wel een lange ruk hoor, van 8 weken naar 20 weken! Mijn vriend vindt dat onzin, maar ik denk dat het voor een man toch anders is... 21 juli naar vk, dan zal ik eens vragen hoe het bij hun praktijk zit.
Bij ons was het tijdens de eerste afspraak, rond 8 weken, om te kijken of je inderdaad zwanger bent tijdens de tweede afspraak rond 12 weken om de zwangerschapsduur te bepalen met 20 weken in het ziekenhuis (wel je eigen keuze of je die laat doen of niet) en met 36 weken een liggingsecho Ik heb er nog 3 extra gehad, 1 keer vanwege een bloeding en twee keer omdat we gingen kijken of we het geslacht konden zien
Hier in principe ook maar 2 echo's. Rond de 10-12 weken termijnecho (Evt bij nekplooimeting extra echo) 20 weken echo Wij hebben er zelf meerdere gehad, oa. omdat niet alles direct duidelijk te zien was bij de 20 weken echo.
Bij ons hangt het er een beetje van af. Maar over het algemeen 2, termijn echo en 20 wkn echo, excl de nekplooimeting. Maar omdat ik bij de gyn liep ivm herhaaldelijke innestelingsproblemen heb ik er met 7 wkn, 11 wkn en 13 wkn gehad.
wauw zeg!!! ik krijg er maar 2!! termijn en 20 weken. de rest moet ik maar zelf inplannen en betalen.