14wk en veel oud bloed na orgasme

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lauraa98, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauraa98

Lauraa98 Bekend lid

25 aug 2008
    607
    8
    18
    Hallo ik ben vandaag 14 weken zwanger en ik heb deze avond een orgasme gehad we waren nog niet klaar maar hij merkte ineens op dat ik onder bruinverlies zat. Het was best veel het liep echt in straaltjes langs mijn benen. Het was wel oud en donkerbruin. We zijn gelijk gestopt ik heb het hartje gezocht met de angelsound dat klopte gelukkig goed. Later op de avond heb ik nogmaals zo`n hoeveelheid verloren. Is er iemand die dit herkent? Ik ben best bang. Vinden julie dat ik voor een echo moet gaan? Het hartje kan ik zelf horen gelukkig dus daar hoef ik het niet voor te doen groetjes

2. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    Hoi Lauraa98

ik had vanaf het begin van mijn zwangerschap ook iedere keer bloedverlies nadat we intiem waren geweest. variërend van donker oud bloed, tot helder bloed met stolsels. nadat ik de eerste keer een extra echo heb gehad, en daarna nog 2x aan de telefoon had gehangen met m'n vk werd ons geadviseerd om de eerste paar weken maar niet meer te vrijen.
    in het begin van de zwangerschap is de baarmoedermond nog heel gevoelig door al het extra bloed, en kan er snel een adertje knappen. dit gaat dan bloeden. bij mij hielp het om dan echt even rust te nemen, gaan liggen op de bank, en dan stopte het na een paar uurtjes.
    maar zodra er dan weer iets tegenaan komt kan het wondje weer open gaan.
    vandaar dat wij in het begin dus braaf op tijd naar bed gingen iedere avond. die stress elke keer "zou het wel goed zijn?" had ik ook geen zin meer in. gelukkig gaat het nu beter

3. Lauraa98

Lauraa98 Bekend lid

25 aug 2008
    607
    8
    18
    Bedankt vooe je reactie.
    Ja ik denk dat wij het dan ook maar voorlopig rustig aan moeten doen. Bij mijn goede zwangerschappen heb ik nooit gebloed blijkbaar is dat elke zwschap toch anders.
    Ik heb 2 miskramen gehad waarbij ik ook vaker bloedde dus ik raak echt gelijk in paniek als ik zoiets zie.

4. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    ik heb de maand voordat ik zwanger raakte van dit kindje in m'n buik helaas ook een miskraam gehad, dus ik weet hoe erg je dan schrikt van bloed!!
    maar meestal is bloedverlies na het vrijen, zonder buikpijn geen rede tot paniek. wel altijd verstandig om even de vk te bellen bij twijfel. beter 1x te vaak dan 1x te laat zeg ik altijd maar..
    gewoon doen wat goed voelt, en het een paar weekjes rustiger aan doen kan ook geen kwaad ;) succes met je zwangerschap!

5. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Ik had dit inderdaad ook vaak na het vrijen, oud bloed wat ik verloor. De VK zei tegen mij zolang ik geen krampen had, of het helder rood was dat ik me geen zorgen hoefde te maken. En bij twijfel altijd bellen.

6. k84

k84 Actief lid

1 nov 2012
    242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook, was heel normaal zei de verloskundige. Maar gewoon bellen voor je eigen geruststelling zou ik zeggen. Vriendlief durft het hier nu alleen niet meer aan. Baby is veel belangrijker zegt hij....

7. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Bellen !

Deel Deze Pagina