overstappen verloskundige..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chihuahuatwins, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chihuahuatwins

chihuahuatwins Actief lid

28 aug 2012
    292
    1
    0
    nederland
    wie weet of overstappen naar een andere verloskundige nog mogelijk is wanneer je 34 weken zwanger bent?

1 van de verloskundigen in de praktijk waar ik nu loop heb ik absoluut geen klik mee. Hoe positief ik zelf ook blijf en enthousiast op spreekuur verschijn etc, blijft het een botte hond om het maar even grof te zeggen;) (is een man).
    De andere meiden zijn wel geweldig, maar het probleem is dat deze man dus 9 van de 10 bevallingen doet, en ik dat absoluut niet zie zitten.
    Heb al twee eerdere bevalling doorstaan:) en me nooit ergens druk om gemaakt, maar als ik nu aan de bevalling denk zou ik spontaan de zenuwen krijgen als ik weet dat ik hem heb.

Dacht eerst dat het aan mijn eigen hormonen lag haha, maar mijn man denkt er net zo over;) maar zou het nog mogelijk zijn over te stappen???

2. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    waarom niet? ik zou gewoon eens bellen met andere vks. in je buurt en de situatie voor. leggen en vragen of ze jou zorg over willen nemen, nee heb je, ja kun je krijgen toch?

als je overstapt zou ik wel aan deze praktijk goed duidelijk maken waarom je overstapt. misschien kunnen ze er wat mee. als niemand iets over hem zegt verandert er natuurlijk nooit wat.

3. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Waarom niet? Stressen over de vk is wel het laatste waar je op zit te wachten! Als je de mogelijkheid hebt om te ruilen (meerdere vk in hetzelfde gebied) zou ik het zeker aanraden. Tenzij er veel complicaties zijn (geweest), goede controle en veilig bevallen is het belangrijkste!

Ik had nu voor de 2e ook liever naar een andere praktijk gegaan. Maar daar is in schiedam geen mogelijkheid voor. Er is maar 1 praktijk die in mijn gebied komt..

4. chihuahuatwins

28 aug 2012
    292
    1
    0
    nederland
    bij mijn andere zwangerschappen liep ik bij een andere praktijk en dat beviel super.. nu jaren later heb ik voor deze praktijk gekozen omdat nieuwe relatie, nieuwe start etc etc.. en bij deze praktijk krijg je elke controle een echo en dat sprak me aan.
    de meiden die er werken bevallen me super hoor dat is het probleem niet, heb puur moeite met de ene verloskundige die dus helaas het meeste werkt.

heb al van veel klanten (werk voor mezelf) gehoord dat ze net zoveel moeite met hem hebben (of gehad hebben in het verleden) en die vonden hem net zo irritant met controles maar met de bevalling scheen hij super relaxed te zijn.
    Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet eens meer zie zitten.. (en ben nog wel zo iemand van dat doe ik wel even die bevalling;)

Ga toch maar even wat rond bellen of misschien toch eerst even de praktijk bellen en duidelijk maken hoe ik er over denk.

Normaal geniet je van je controles(als alles goed gaat) en nu kom ik er dus alleen maar somber en teleurgesteld van terug..

5. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan het me heel goed voorstellen ! Gewoon overstappen! Of je kan het alvast aangeven bij de andere verloskundigen en kijjen of het toch mogelijk is dat mochten je weeen beginnen, dat er een andere vk klaar staat ofzo
    Maar zeker niet bij zo een kwal blijven hangen hoor!

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Toch overstappen ja je moet niet al met zo'n gevoel aan de bevalling beginnen. ..
    Of even bellen en dit aankaarten bij een van de andere vk van jouw praktijk misschien is er wel een andere vk mogelijk als het zo ver is..

7. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Heb je dit al eens bespreekbaar gemaakt?

Ik heb met hetzelfde gezeten tijdens mijn zwangerschap. Een vrouwelijke verloskundige, die ongetwijfeld heel kundig is, maar hoe zij met mensen omging. Het was gewoon tenenkrommend. Ik dacht echt van hellup, nee (je zal altijd zien dat je dan net deze persoon hebt bij de bevalling) en ik kreeg van mijn moeder een trapje onder mijn kont van: "praat eens/heb het erover." en dat heb ik dus gedaan. Enorm moeilijk, maar als de persoon in kwestie denkt dat hij/zij het allemaal goed doet, dan kan hij/zij ook niet veranderen. Daarom is het belangrijk om dingen aan te geven, maar dit moet je uiteraard wel durven.

Ik heb het aangekaard, ze zijn het gesprek aangegaan en natuurlijk had ik haar :D Het is perfect gegaan.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dat is natuurlijk het beste om er eerlijk over te zijn... Misschien is dat genoeg om je gevoel te veranderen.

9. chihuahuatwins

28 aug 2012
    292
    1
    0
    nederland
    dank jullie wel voor jullie reacties;) ga zeker eerst even de huidige praktijk opbellen en mijn probleem voorleggen. baal er ook zo van.. gister ging ik er weer super enthousiast heen en toen hij me binnen riep en er weer lekker negatief bij zat dacht ik pffff.... ga het er gewoon over hebben..
    de man heeft trouwens bijzonder aparte humor;) Mijn zoontje was bij de 3/4 d echo mee en zei toen. ik zou wel bij de bevalling willen zijn.. (doen we niet hoor:p).. toen zei hij. nou dat kun je beter niet doen hoor, als je dat eenmaal gezien hebt dan wil je later nooit meer een vriendinnetje.. tja apart hahahah

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Zal wel als grapje bedoeld zijn maar van zo iemand vat je dat niet meer zo grappig op... een ding is zeker jij moet je prettig voelen bij de vk tijdens de bevalling dus goed dat je er zelf dan wat mee gaat doen. Achteraf kan je het niet meer veranderen. Succes!

Deel Deze Pagina