Charissa 6 weken te vroeg, dysmatuur en 1480 gram

Discussie in 'Geboren' gestart door PetraBlessie, 21 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PetraBlessie

15 sep 2008
    72
    0
    0
    Nagelstyliste
    Bleskensgraaf
    Mijn zwangerschap is vanaf 31 weken totaal niet van harte gegaan, Ik schrijf mijn verhaal nou pas, omdat ik het eerder niet kon ivm met huilbuien enz.

Dinsdag 5 mei 2009
    Heb aardig buikpijn, maar maakt me niet echt zorgen.Buikpijn hoort toch bij een zwangerschap? En volgens de bekende tijdschema's hoort het bij deze tijd zwangerschap (indalingspijn)

Woensdag 6 mei 2009
    Naar de dokter voor zwangerschapscontrole.
    vertel de dokter dat ik een beetje buikpijn heeft, de dokter besluit het toch even te controleren. Ik blijkt al een paar uurtjes weeën te hebben. (niks van gemerkt)We worden gelijk doorgestuurd naar het Beatrixziekenhuis in Gorinchem, daar wordt inderdaad vastgesteld dat ik weeën heb en al 2cm onsluiting. Omdat is nog voor de 32 weken zwangerschap ben en eigelijk pas 7 juli ben uitgerekent, worden we overgebracht per ambulance naar het Sophia kinderziekenhuis in Rotterdam. Ik krijgt vervolgens weeënremmer en spuiten voor de rijping van de longetjes.De weeënremmers doen goed hun best en de kleine blijft op haar plekkie

Dinsdag 12 mei 2009
    Ik mag naar huis, want de weeën blijven weg.

Woensdag 13 mei 2009

Ik heeft nu wel erge buikpijn en moet nu echt de pijn weg puffen.
    Ik bel voor de zekerheid even de dokter en moet gelijk komen.En ja hoor weer weeën en weer naar het ziekenhuis in Gorinchem de weeën zakken weer wat af en ik kan lekker gaan slapen.Nou jah lekker gaan slapen. Tot schrik krijgt ik nog een scheurtje in mijn vliezen erbij en verlies ik langzaam aan vruchtwater.Weer een onderzoek. Nu komt de arts er achter dat de kleine al helemaal is ingedaald en dat ze veelste klein is. Nu krijgt ik ook pillen om te gaan slapen, want ik moet uitgerust zijn, want de artsen denken dat de kleine er nou echt aankomt.

Donderdag 14 mei 2009
    De artsen durven het nog steeds niet aan in Gorinchem en ik wordt weer overgebracht naar het Sophia in Rotterdam.

Zaterdag 16 mei 2009

Ik lig nog steeds in Rotterdam. Daar komen de weeën weer. 's Middags zakken de weeën weer af en 's nachts zijn ze weer begonnen, deze weeën zijn zo heftig dat ik naar de verloskamer wordt gereden, eenmaal daar aangekomen zijn de weeën helemaal weg.

Dinsdag 19 mei 2009
    Vandaag een uitgebreide echo om goed te kijken.Hierbij ziet de arts dat de navelstreng naar de kleine het niet goed meer doet, dus dat ze minder zuurstof, bloed en voedsel krijgt.Hierdoor ben je erg klein, kleiner dan je normaal gesproken had moeten zijn.
    Ze wordt geschat op 1475 gram.

Woendag 20 mei 2009

Ik voel me niet prettig bij het nieuws wat ik te horen heb gekregen, heb heel de nacht niet geslapen en ik ben erg over mijn toeren. Ik krijg een gesprek met de arts en vertel wat er is. Het zit namelijk zo als de navelstreng het niet goed meer doet is er een kans dat de kleine kan stikken. De artsen stellen me gerust en zorgen ervoor dat ik naar een ziekenhuis in de buurt van mijn man en de rest van de familie wordt overgebracht. 's Avonds word ik weer per ambulance overgebracht naar het ASZ in Dordrecht.Hier breekt een spannende tijd aan vol twijfels en angst.

Zondag 24 mei 2009
    We krijgen weer een echo te zien hier wordt ze geschat op een gewicht van 1450 gram. Vervolgens lig ze ook nog in een stuitligging en kan ze niet via de normale manier geboren worden.

Maandag 25 mei 2009
    Ik krijg 's morgens te horen dat ze willen gaan afwachten. Ik ben nu zo over mijn toeren dat ik vraag of ze niet beter buiten de buik is dan mijn buik en of ze gaan wachten tot de kleine langzaam aan stikt. En dat ik het zelf ook niet meer red zo. De arts geeft me gelijk en gaat in overleg met de grotere artsen.
    's middags komt het verlossende woord. De hoofdarts van de afdeling komt het persoonlijk vertellen. Morgen wordt ons dochtertje gehaald met een keizersnede. Spannend!
    Dinsdags 26 mei 2009
    Ik ben al vroeg wakker van de spanning!
    11:00 uur zal ik aan de beurt zijn, helaas loopt dit een tijdje uit.
    Om 13:00 is het zover ik wordt eerst naar de verkoeverkamer gereden en krijgt daar alle nodige bedrading aangesloten.
    mijn man wordt in een operatiepak gehesen
    Om 13:15 worden we overgebracht naar de OK, hier krijg ik eerst een ruggenprik (pijnlijk).
    Om 13:25 is het dan zover,de ruggenprik is gezet en mijn man mag de OK inkomen.
    Om 13:30 is het zover ik lig klaar en mijn man kijkt over het schotje mee bij de artsen
    En dan gaan ze beginnen!
    mijn dochtertje is uiteindelijk geboren met een gewicht van 1480 gram, ze heeft een maand in het ziekenhuis gelegen tot 25 juni.
    Achteraf ben is heel blij dat ik heb aangedrongen bij de artsen dat ze mijn dochtertje moesten halen, want de arts heeft alles onderzocht (oorzaak) en dat was niet zo best. Als ik een week later had gekomen, hadden wij geen kindje meer gehad. Gelukkig heb ik mijn moederinstinct laten spreken. Beter dat ons meisje een maandje in het ziekenhuis heeft moeten liggen , inplaats van geen kindje. Ze heeft gelukkig niet hoeven vechten tegen infecties ofzo, Ze ademde gelijk zelf en heeft op zich geen ene tegenslag meer gehad.

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Zo zie je maar weer dat moederinstinct niet voor niets is. Wat goed dat je zo hebt aangedrongen.

Gelukkig is het uiteindelijk allemaal goedgekomen. Ik hoop dat je de hele ervaring een plek kunt geven.

Gefeliciteerd met je dochter!

3. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Jeetje wat heftig!!
    Maar gelukkig is alles goedgekomen;)
    Gefeliciteerd met jullie dochter:D

4. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    van harte gefeliciteerd met jullie kleine meisje

5. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    nou dat is mij een verhaal van harte gefeliciteerd met je dametje

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Inderdaad heel goed dat je hebt geluisterd naar je moederinstinct zeg! Het zal ook geen makkelijke tijd voor jullie zijn geweest. Maar alsnog super gefeliciteerd en fijn dat alles goed gekomen is.

7. ChristelAileen

ChristelAileen Actief lid

26 aug 2009
    348
    0
    0
    Heftig hoor!
    Maar blij dat ze gezond is. Wat een práchtige naam trouwens!!

8. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    Heftig hoor!
    Fijn dat ze het zelf ook zo goed heeft gedaan vanaf het begin af aan en dat julllie nu volop van elkaar mogen genieten!
    x

9. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hey hoe is het nu met je kleine >
    gaat alles goed>?

10. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

jeetje meis wat hebben jullie een heftige tijd gehad en wat een instinct allemaal wel niet kan doen..
    geniet van je mooi meisje en onwijs gefelicieerd...
    gelukkig dat alles nu goed gaat hoor
    geef je zelfs gelijk liever te vroeg dan zonder je mooi meisje moeten hebben gezeten..

Deel Deze Pagina