16-31 januari 2013 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Hoi!

In het andere januari 2013 topic wordt al flink gekletst, dus bij deze een voor de 16-31 januari mama's!

Sinds gisteren had ik een positieve test! Helemaal in de wolken! :D

Groetjes!
    Livelife

2. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Het begin in andere toppics al heeeeel druk te worden dus ik klets hier ook wel graag mee :)

De afgelopen dagen steeds donkerwordende testen gehad en vrijdag positief bloedtest in het ziekenhuis dus ik begin wat vertrouwen te krijgen. Ik ben zwanger van de tweede, mijn dochter wordt volgende week 1, dus redelijk snel op elkaar. Maar mijn dochter en ook deze beeb zijn met hulp van de MMM ontstaan dus dat maakt he je niet eens zoveel uit hoelang ertussen zit zolang je maar zwanger bent ;) (van die uitspraak krijg ik vast over een maand of 10 heel erg spijt haha). Ach en ik ben vrijdag 34 geworden dus het mag ook wel.

Mijn uitgerekende datum is 19 januari 2013 en ik hoop hier nog 8 maand heel gezellig mee te kunnen kletsen. Vanmorgen nog naar het ziekenhuis voor nog een bloedtest om te kijken of het goed gaat, spannend :)

3. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Hey Stefanie, leuk dat je er bent! En onwijs gefeliciteerd! Ik ben een dag later uitgerekend, hihi. Ik reageer zo nog even uitgebreid!

4. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Hoe is je bloedtest vanmorgen gegaan? Laat je een mooie waarde zien ten op zicht van vrijdag?

En het maakt toch helemaal niet uit dat je volgende wondertje snel op je dochtertje volgt, ik vind dat juist leuk. Voor mij is het mijn eerste kindje, maar wel 2e zwangerschap. Dus ook ik vind het allemaal eng en spannend!

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Voorzichtig kom ik me hier ook aanmelden. Had zaterdagochtend tot mijn grote verbazing een (lichte maar overduidelijk) positieve test in handen.

Weet niet precies hoe het met mijn uitgerekende datum zit, had namelijk nogal een lange cyclus na bevalling van de jongste mede door het nog geven van borstvoeding gok ik (48 - 45 - 41 - 39 - 37). 5-4 was mijn 1e dag van mijn laatste menstruatie en had dus op dag 37 daar vanaf geteld een positieve test. Ging er eigenlijk vanuit nu op dag 35 ongesteld te moeten worden en vanaf die dag zou ik op 18 januari uitgerekend zijn, maar kan dus net zo goed iets later zijn hihi.

Ben overigens 24 ;)

6. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Hey Abri, gefeliciteerd!!! En wat leuk dat je al een kindje hebt, een meisje of jongetje? Spannend allemaal he!

Dan gaan we voor het gemak uit van 18 januari ;).

Ik ben trouwens 29.

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ja, vind het super spannend ondanks dat het mijn 3e zwangerschap is hihi. Heb 2 dochters (2007 & 2011).

8. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Ohja, staat in je handtekening! :) Ik ben niet zo heel scherp vandaag, hahaha!

Wanneer ga jij de verloskundige bellen? Ik weet even niet zo goed hoe of wat. Voor mijn gevoel is het nu nog te vroeg (alhoewel ik daar de vorige keer maling aan had :p).

Hebben jullie al last van kwaaltjes? Of valt dat allemaal nog mee? Ik merk wel dat mijn boobs heel gevoelig zijn en dat er iets gebeurd in mijn buik, maar geen last van misselijkheid.

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Haha geeft niet ;)

Hier kan je de vk contacten vanaf het moment van je positieve test en je plant dan een afspraak voor rond de 7 weken. Wacht zelf nog even.. Wil eerst van de week nog een test doen en kijken of die echt positief is en dan maar bellen. Ook Moeders voor Moeders dan meteen regelen en dan zien we het allemaal wel.

Hier eigenlijk 0,0 kwaaltjes.. Ja, wat energieloos en af en toe een vleugje misselijk plus wat rommelende en opgezette buik, maar het 'typerende' van mijn vorige twee zwangerschappen (grotere en gevoeligere borsten) heb ik nog helemaal niet, daarom ben ik ook eigenlijk wat onzeker of het wel goed zit. Maargoed, iedere zwangerschap kan natuurlijk anders zijn :p

Zie er stiekem ook wel tegenop nog ruim 6 weken in onzekerheid te zitten over of het wel/niet goed zit. Krijg hier nl. pas een echo rond de 11 weken en dat is nog zoooo ver weg :(

Wel heftig trouwens dat het bij je vorige zwangerschap mis ging met ruim 8 weken.. Had je toen een echo dat je erachter kwam? Of bloedverlies of iets? Dan is het helemaal spannend deze weken!

10. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Ik wacht ook nog even, ik denk dat ik donderdag even bel ofzo. Ik wil nog een knaltest hebben. Ben echt een testneuroot! Heb vandaag nog 10 :) testen gekocht, hihi (ik lach met schaamrood op de wangen).

Ja, iedere zwangerschap is anders. Dus ga je geen zorgen maken! Hoe moeilijk dat ook is. Oh, je moet wel lang wachten op een echo! Ik mag eerder, voor een vroege echo met 6 weken, ivm met mijn MA in september. Hoe graag ik ook in mijn buik wil kijken, ik heb er niks aan als ik gestrest raak als ik nog geen hart zie kloppen. Dus ik wil op z'n vroegst in de 7e week.

Ik kreeg bij mijn vorige zwangerschap met 8 weken een echo. Toen was er een knapperd met een mooi kloppend hartje en eentje zonder. Bij een extra controle 2 weken later (dus bij 10 weken zwangerschap), bleek dat het hartje van onze nr.1 was gestopt :(. En aangezien de tweede niks meer had gedaan, hadden we nu helemaal geen wondertje meer. Een beetje bang voor een echo ben ik dus wel!

Maar ik probeer er echt vertrouwen in te hebben!

11. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Dit zijn mijn testen van vanavond (bovenste) en de onderste van vrijdagochtend.

Bijgevoegde bestanden:

• Testen.jpg
      Testen.jpg
      Bestandsgrootte:
      19,3 KB
      Weergaven:
      10
  12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wat moet dat een enorme dreun zijn geweest voor jullie.. :( Bah!

Je testen zien er goed uit, flink donkerder geworden! Mijn test van zaterdag was al iets donkerder als jouw test van vandaag.. Hopelijk zijn snel de streepjes even donker en echte knallers :)

13. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Nou ik heb me ondanks dat ik nog geen 2e test heb gedaan, toch alvast aangemeld bij moeders voor moeders. Nog even wachten op het telefoontje en de afspraak, maar probeer er maar gewoon vanuit te gaan dat het goed zit. Wil eigenlijk niet nog weet ik hoeveel testen er tegenaan gooien haha.

14. minieme1984

13 mei 2012
    85
    0
    0
    verpleegkundige
    noord brabant
    Hoi Dames,

Ik ga me aansluiten bij deze topic om gezellig met jullie te kletsen. Voor ons is dit als het goed gaat ons 1e kindje. Volgens de berekening zou ik 19 januari uitgeteld zijn.
    Vanaf vorige week woensdag (2 dagen voor mn NOD) ben ik gaan testen. Tot afgelopen zaterdag 5 testen gedaan die allemaal positief waren. Alleen waren de eerste van woensdag en donderdag nog licht en die van zaterdag was toch meer donker. Maar goed mijn bijna man (we gaan over 5 wk trouwen) en ik geloofde het nog niet echt en dus nog de digitale test van clear bleu gekocht met conceptie indicatie. Die was binnen 1 min al op zwanger en gaf ook aan hoe ver ik dacht te zijn. Deze week is de 5e week (als het goed is). Morgenvroeg heb ik een afspraak bij mn huisarts en die zal wel meer info kunnen geven over hoe nu verder.
    Toch erg leuk om zo andere vrouwen te leren kennen die evenver zijn en ervaringen te delen.

groetjes Linda:)

15. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Welkom en gefeliciteerd minieme!

Moeten maar even een lijstje opstellen denk ik? Zit zelf nu niet achter de computer dus is lastig, maar als iemand zich geroepen voelt ;)

16. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Toch maar even een kort lijstje alvast anders is het straks misschien onoverzichtelijk.

Uitgerekende data
    18-01
    - Abri, 3e kindje
    19-01
    - Minieme84, 1e kindje
    - Stefanie78, 2e kindje
    20-01
    - livelife, 1e kindje

Afspraken

Voel je vrij eventueel aan te passen, was even snel via telefoon.

17. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Welkom Linda aka Minieme1984 ;)! Gefeliciteerd met je zwangerschap! En ook met je voorgenomen huwelijk! Dubbelfeest!

Ik heb vanochtend nog een test gedaan en deze is nu nog duidelijker. Het stomme vind ik wel dat de CB digitaal nog steeds 1-2 weken aangeeft (afgelopen vrijdag voor het eerst op 1-2). Maar dat zou betekenen dat ik een late innesteling heb gehad? Of traag hcg aanmaak? Maar goed, dat de test al een stuk duidelijk was, stemt me positief. Maar als de CB 3-4 aangeeft ben ik nog een stuk geruster!

Hierbij alvast een lijstje! LEUK!

Uitgerekende datum:
    18 januari: Abri (3e kindje)
    19 januari: Stefanie78 (2e kindje)
    19 januari: Minieme1984 (1e kindje)
    20 januari: Livelife (1e kindje)

Afspraken VK/echo's:
    ...
    ...

18. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Hahaha! Beter 1 teveel dan te weinig ;):p. Allebei op praktisch hetzelfde moment.

19. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    @ livelife: Maar als je er die 2 weken 'kado' bij optelt zou je nu toch op 3-4 weken zitten volgens de test? Is toch wel netjes met de ruime 4 weken voor nu? Over een week zal je zeker die 3-4 halen, maar misschien nu nog net te vroeg ;)

20. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Haha ach moet kunnen :p Misschien straks als we met meer zijn de lijst apart in een topic zetten, want anders moet er aldoor teruggezocht worden naar 'de lijst' haha.

Deel Deze Pagina