15-28 februari 2013 mama's!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door All Mine, 16 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Hoi meiden,

Ik ben weer terug van vakantie! Heb snel alle blz doorgelezen.... Gaat niet lukken om op iedereen te reageren nu hoor, maar klets graag vanaf nu weer mee!!
    Wel even een reactie op chilleke: wat ontzettend verdrietig...! Hopelijk lukt het je snel om het een plekje te geven!
    @iedereen: wat fijn al die mooie en goede echo's!!! GEFELICITEERD!!

Ik heb gedeeltelijk van de vakantie genoten. Heb nl. helaas bloedverlies gehad (2,5 dag, wel bruin maar dat was bij mijn mk ook eerst zo) dus was behoorlijk in paniek. Stond op het punt om terug te gaan, moet er niet aan denken om een mk op vakantie te krijgen! Maar gelukkig hield het dus op en kon ik langzaamaan weer genieten! Wel enorm warm daar, wat ik nu ik zwanger en minder trek, maar in de schaduw was het heerlijk!

Heb deze week mijn echo gehad! Was gelukkig goed en ben zelfs 3 dg vooruit gezet. Maar wat was ik zenuwachtig zeg. Zag niet direct het hartje kloppen dus kreeg zo'n enorm rotgevoel weer, maar gelukkig klopte het hartje heel sterk!!!
    De vk zei dat ik nu moest proberen te ontspannen en het vertrouwen te hebben. Het kindje doet het en is groot genoeg (was de vorige x niet zo)!
    De zwangerschapssymptomen zijn iig goed aanwezig!

2. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Even snel gelezen want wij hebben vakantie dus kijk niet zo snel op zp:)

Fijn dat het met de meeste goed gaat ondanks wat kwaaltjes en hier en daar tijdelijk bloedverlies. Hoop dat het bij iedereen zo blijft!

Vanmiddag hebben we 20km gefietst, doen we vaker, maar begon na 10km al mn bekken te voelen. Vorige keer ook gigantisch last van gehad maar nu begint het wel erg vroeg..na 18 km de rest dus ook maar gewaggeld want het voelde alsof iemand mn bekken uit elkaar trok :( op 8-08 bij de 2e echo maar melden bij de vk en via haar bij de juiste fysio terecht komen. Anders zie ik mezelf over een week of 4 max toch wel in een rolstoel zitten, en daar moet ik NIET aan denken..

Genoeg geklaagd. Ik ga nog ff genieten van het mooie weer zo lang dat nog kan. Fijne avond iedereen!

3. mienma

mienma Actief lid

20 jun 2012
    301
    0
    0
    NULL
    Landgraaf
    Hallo dames,

Even een vraagje. Ik heb wel een last van steken links onder en rechts onder in de buik. Daarbij heb ik ook het gevoel alsof ik 100 sit ups heb gedaan. Het lijkt dan alsof ik spierpijn heb. Wie heeft er ook last van?

Vandaag ga ik lekker met mijn man shoppen voor een leuke kinderwagen enz. ik heb er zin in :)

4. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Fijn om te lezen dat het goed gaat, ondanks BI dan..
    Ik ben nu echt super chagrijnig!! Niks lukt, alles met moeite en ben binnen een week weer een kilo aangekomen terwijl die kleine 3 gr weegt. Overal lees ik dat je het nig niet zou kunnen zien vanaf buiten maar mijn buik zit me al in de weg.
    Ik baal vandaag ook dat ik geen kwalen heb! Mn borsten doen helemaal geen pijn, ik ben niet misselijk.. Heb enkel wat last van mn stemming?
    Naja ff zeuren en straks weer vrolijk!
    Liefs

5. babybolly

babybolly Actief lid

7 jun 2012
    264
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bootje, hier echt al een hele bol. Moet echt al zwangerschapskleding aan en er is geen twijfel mogelijk. Een moeder op de Psz zei 'je hoeft zeker niet zo lang meer? ' euhhh...nog 30 weken....

@mienma, klinkt als bandenpojn door de groei van je baarmoeder.

@heart, idd maar snel naar de fysio! Hopelijk gaat het dan beter!

@caroline, fijn dat de echo goed was!

Hier een dag dat ik me al de hele dag moe en slap voel. Komt misschien ook wel door het weer...nu lekker hangen op de bank!

Groetjes!

6. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    @ Bootjekatootje
    Lekker klagen hier, mag gewoon:D En ik ben stiekem blij om te lezen dat je al aangekomen bent, ik ook dus! Heb dan wel vakantie en eet misschien wat ongezonder, maar baal er ook zo van. Ben enorm bang om weer teveel aan te komen (vorige keer 33 aaaah) dus ga bij de vk de volgende keer ook een gezond 'dieet' (niet dieet als in afvallen) vragen of mn tante vragen of ze iets kan samenstellen waar ik me een beetje aan kan houden.

Dat je geen last meer hebt van kwaaltjes hoort toch bij deze termijn? Geniet er juist van!:D

@ Mienma geen last van, maar volgens mij is dat idd bandenpijn. Meen me zoiets te herinneren van de 1e. Geslaagd voor babyspulletjes al? Lekker hoor zo vroeg al!:)

7. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Ja en dan voel ik me zo vervelend op de weegschaal bij de vk. 33 kilo? Jeetje.. Dat doet ook wat met je emoties tijdens die zwangerschap! Kwamen de kilo's al vanaf het begin?
    Ik mag stoppen met foliumzuur! 10 weken! Nou blijf ik gewoon davitamon mama plus slikken maar ik slikte folium extra.. Wat worden onze kindjes groot!
    Ik heb gisteravond een cadeaulijstje opgesteld.
    Hopen dat mensen daar een kijkje op gaan nemen..
    Nu lekkrr ontbijten met een broodje avocado kipfilet

8. mienma

mienma Actief lid

20 jun 2012
    301
    0
    0
    NULL
    Landgraaf
    @ heart: We hebben gister al inderdaad de kinderwagen besteld :) leuk hoor maar wat een geld haha. er zal wel nog veel meer bij komen. Wij beginnen liever wat vroeger ermee zodat we niets vergeten :)

Waar kun je zo'n lijstje samenstellen? dat willen wij ook namelijk doen.

9. Mismama

Mismama Lid

21 jun 2012
    69
    0
    6
    NULL
    NULL
    @Bootje,

Daar heb ik hier ook last van. Mijn man klagen dat ik de hele tijd chagerijnig ben. Maar hij is weer zo blij dat hij het aan iedereen verteld... Daarom hebben we nu maar iedereen gebeld

@ iedereen met buik mijn schoonzus en vriendin zien het ook al aan me. Maar zij weten het ook. Vooral s'avonds zie je het goed omdat mijn darmen dan ook flink opgezet zijn.
    Mijn collega's zien het ook al. Maar hij is niet echt groot want ik zie het zelf nog niet echt.

10. Carrie78

Carrie78 Actief lid

14 okt 2009
    394
    0
    0
    Hoi!

Vandaag heb ik me ziek gemeld, zit er even doorheen. Verjaardag van dochter gevierd dus druk, beroerd en slecht geslapen. Even bijkomen.

@mienma: ik heb af en toe last van een steekje bij een gekke beweging of als ik hard moet lachen :D Het zijn de banden.

En ik heb ook een opgezette buik (altijd wel een beetje) maar ben tot nu toe ruim 2 kg afgevallen. Op zich niet erg want die kilo's zitten er straks zo weer bij. Maar moet me soms echt tot eten zetten en word soms flauw.

Morgen de officiële termijnecho.

Hebben jullie al bloeddruk controle gehad?
    Die van mij was 105/60. Best laag maar wel oke als je zwanger bent dacht ik. Vk zei dat het prima was ieder geval.

Groetjes!

11. mienma

mienma Actief lid

20 jun 2012
    301
    0
    0
    NULL
    Landgraaf
    @ Carrie78 Mijn bloeddruk was 105 over 70 en volgens de vk ook goed.

12. Mismama

Mismama Lid

21 jun 2012
    69
    0
    6
    NULL
    NULL
    @ carrie
    mijn bloeddruk was 96/60 en toen had ik zeker al n handje drop op.
    Die eet ik om minder duizelig te zijn. Ik ben bijna constant duizelig.
    Maar ik ga nu zittend werk doen ivp van staand, het werk wordt ook te zwaar voor me nu.

13. babybolly

babybolly Actief lid

7 jun 2012
    264
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo dames, eindelijk even echt een momentje om rustig te reageren en te lezen...

@ mismama, wel lekker die drop...ik moet er juist een beetje mee oppassen. Mijn bloeddruk is de vorige zwangerschap continu te hoog geweest. Deze was nu mooi 120/80, dus dat is fijn. Wil deze wel graag zo houden.

@ carrie, goed dat je even bent thuis gebleven. Als het even niet meer gaat, gaat het niet...succes morgen bij de echo!

@ chagrijnig, hier ook hoor. Mannetje heeft het af en toe best zwaar...soms denk ik van mezelf: wat ben ik toch onaardig...maarja, heb nu een goed excuus...

@ klachtjes, ze gaan nog een beetje op en af, maar voel me vooral moe. Ik heb sommige momenten dat ik echt zomaar in slaap zou kunnen vallen...

@ nieuws, alle belangrijke familie, vrienden en collega's van mij weten het inmiddels. Maandag na de echo plaatsen we een foto op FB en dan is het bij allemaal bekend. Veel leuke reacties ook!

@ hartje horen, met de angelsound kan ik het hartje meestal wel vinden. Gisteren kon zoonlief ook even meeluisteren. Die vond het helemaal geweldig. Maandag mag hij ook mee naar de echo! Zal hij vast leuk vinden. Vandaag met hem zijn babyboek bekeken en hij vond het heel leuk!

@ Moe, na dit berichtje ben ik alweer moe...dus ga nog even zitten en dan lekker naar bed! *gaap*...

Tot snel!!!

Liefs van hier!

14. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Goedenavond!!!

Ben een poosje niet geweest, druk druk druk!!
    Merk toch wel dat ik nu bij de 3e zwangerschap niet zoveel tijd meer heb om er over na te denken, dat ik zwanger ben. Voel me er best schuldig over.. Misschien gaat dat beter als ik de kleine op de echo heb gezien!

Zo maar eens even bijlezen.

15. babybolly

babybolly Actief lid

7 jun 2012
    264
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ All Mine, Herkenbaar! Hier vliegen de weken voorbij en moet er echt af en toe even bij stil staan...Bij de eerste was ik echt aan het tellen...10 weken en 1 dag...10 weken en 2 dagen...10 weken en 3 dagen.... etc. En nu...nu denk ik 'oh jee, weer een week voorbij'.

's avonds in bed probeer ik echt even aandacht te schenken aan de zwangerschap. Even hand op de buik, even insmeren, even contact maken (als ik het zo lees klinkt het wel wat zweverig).

16. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Noekie, wat fijn de echo goed was!

Babybolly, konden ze aan je zien dat je zwanger bent?
    Als collega's het bij mij gaan vragen ga ik het ook gewoon vertellen..
    Ben bijna 11 weken, ga er nu niet meer over liegen.
    Ja, dat even contact maken moet ik ook eigenlijk gaan doen... Vind het ergens nog moeilijk te beseffen omdat ik nog geen echo heb gehad.

mamaliscious, wat leuk dat je baas goed reageerde!

bootjekatootje, wauw wat een mooie echo!
    Voedingskussen ga ik binnenkort ook weer van zolder halen, heerlijk ding!!
    Kan alleen nog maar positiebroeken aan, mijn buik is al flink gegroeid!

Caroline, wel even schrikken op vakantie! Maar gelukkig was alles goed!

Heart, och jeetje, let je een beetje op jezelf met de bekken!

mienma, ik denk dat je last hebt van bandenpijn.

Carrie, mijn bloeddruk was de laatste keer 100/60, maar ik heb vaak (eigenlijk altijd) tijdens zwangerschap een lage bloeddruk.
    Vaak last van duizeligheid e.d.

Zo, alles weer bijgelezen.
    Ik zal zo de lijst er nog eens bijpakken en aanpassen!

Verder gaat het wel goed met me..
    Op het moment ben ik druk, druk met werk, druk met de kids, druk met alles...
    En dat vreet me helemaal op.
    Moet mezelf even wat vaker rust gunnen, maar dat is moeilijk :) (vast herkenbaar voor jullie).
    Gelukkig ben ik ontzettend gezegend met manlief, die me veel helpt in de dagelijkse dingen (van boodschappen, tot schoonmaken, tot kinderen verzorgen, klussen in en om het huis), dus mag ik niet klagen.

Fijne avond allemaal!
    (zie trouwens mijn eigen banner, toen ik hier begon te schrijven moest ik nog 250 dagen.... Nu bijna onder de 200.. Zucht, waar blijft de tijd?!?!!?)

17. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    #457 All Mine, 30 jul 2012
    Laatst bewerkt: 30 jul 2012
    Uitgerekend♥

♥15-02 Tinywish (19 jr)1e kindje
    ♥18-02 Jufjip (29jr)2e kindje, maar zijn ook al 3 cadeaukids van manlief, zkh bevalling, bv
    ♥18-02 bail 1e kindje
    ♥18-02 Kleinduimpje, (29 jr)1e kindje, zkh bevalling
    ♥18-02 Rums,
    ♥19-02 All Mine 3e kindje, zkh bevalling, bv
    ♥19-02 S1978 2e kindje, zkh bevalling, bv
    ♥20-02 Carrie78 (34) 2e kindje, zkh bevalling, bv
    ♥20-02 Mamaliscious
    ♥21-02 Es1983 1e kindje
    ♥21-02 mariska D 1e kindje
    ♥21-02 lovelymom 3e kindje
    ♥21-02 L89 1e kindje
    ♥21-02 Lin583
    ♥22-02 Babybollyzkh, bv
    ♥22-02 Balou1
    ♥23-02 Miss Y 2e kindje, thuis bevalling, bv
    ♥24-02 Bootjekatootje (23) 1e kindje, zkh bevalling, bv
    ♥24-02 LBue (24) 1e kindje, zkh bevalling, bv
    ♥24-02 sofie28 4e kindje
    ♥26-02 Heart (22 jr, 26 juli 23 jr)2e kindje, thuis bevalling
    ♥26-02 MyLady 1e kindje
    ♥27-02 Ils80 (31 jr) 3e kindje, zkh bevalling, bv
    ♥27-02 kv78 (33 jr) 2e kindje, thuis bevalling, bv
    ♥27-02 mienma (33 jr) 1e kindje
    ♥27-02 Leonie053(24 jr) 1e kindje
    ♥28-02 Caroline1978 1e kindje, zkh bevalling, bv
    ♥28-02 Mismama 1e kindje
    ♥28-02 Noekie 2e kindje
    ♥??-02 Miss Y
    ♥??-02 Fliertje(24 jr) 1e kindje

Vlindertjes ♥
    ♥ Chilleke

18. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Afspraken♥

01-08Myladyecho
    06-08 mariska D echo
    06-08 Lblue echo
    06-08 Babybolly echo
    07-08 mamaliscious Intake
    08-08 All mine echo + Vk
    08-08 Heart echo
    14-08 Noekie echo + controle
    15-08 MyladyVk
    15-08 MamalisciousCombinatietest
    16-08 Kv78Termijnecho

19. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Moet ik iets aanpassen op de lijst, Just Ask :)

20. babybolly

babybolly Actief lid

7 jun 2012
    264
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ all mine, Het is echt al te zien. Soms wordt ik aangesproken en zeggen mensen ' je hoeft zeker niet meer zo lang '....euh...nog 'maar' 30 weken. Mijn collega's begonnen te vragen en wilde er niet over liegen. Heb het dus maar verteld. Krijg jij ook al een bolletje?

Ik zal van de week een foto maken van mijn buik...

Deel Deze Pagina