15-28 februari 2013 mama's!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door All Mine, 16 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Hi ladies! Al lang niet meer geschreven hier omdat ik niet echt nieuws had. Behalve dan dat ik 4sept weer naar gyn moet voor de 3e controle ivm het groeien van 1 grote cyste. Afwachten en best spannend nog.

Vandaag op mn werk mn contract verlengd. Werkte eerst via het uitzendbureau en sinds 3 maanden in dienst bij het bedrijf zelf. Nou tekende ik straks, en kreeg ik een paar minuten later te horen dat de einddatum van het contract ook echt de einddatum was, mn baas (enige 'medewerker' naast mij) verhuist namelijk naar Capelle ad ijssel...dus ook bij mijn 2e zwangerschap kom ik zonder werk te zitten. Ben zo boos en teleurgesteld..vooral omdat ik mn baas enorm geholpen heb sinds hij uit elkaar ging met zn vrouw. 1,5 week geleden nog gevraagd of hij een ander pand op het oog had, maar nee hij zou toch hier blijven en het huurcontract van het pand waar we nu zitten verlengen.
    Dikke vinger dat je binnen 1,5 week compleet van gedachte veranderd en het 99% zeker is dat je wél verhuist..

Ben aan de ene kant wel 'blij' dat ik ook van deze spruit alles mee kan maken en lekker rustig aan hem/haar kan wennen. Maar poeh..valt evengoed ff zwaar. Is me de vorige zwangerschap ook al gebeurd, en nu dus gewoon alweer :(

Qua zwangerschap gaat het wel goed nog. Voel alweer beweging en buik groeit erg goed, helaas. Heb vaak het gevoel alsof het verzakt is en alles heel laag hangt..tegen de avond moet ik mn buik ook echt ondersteunen heb ik het gevoel :)

2. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Dat is wel echt balen Heart!!!

3. Ils80

Ils80 Bekend lid

27 mrt 2012
    560
    0
    0
    Heart wat balen voor je (zacht uitgedrukt)! Succes meid!

Jufjip, hoe is het met jou? Heb je een telefoontje gehad of mag je bij de vk blijven?

4. Carrie78

Carrie78 Actief lid

14 okt 2009
    394
    0
    0
    Hoi allemaal!

Heart: Wat een gemene streek van je werkgever!
    Jufjip: hopelijk mag je bij de vk blijven zoals je zelf wilt.

Ik heb een afspraak voor de 20 weken echo op 25 sept.
    Wat gaat het snel vinden jullie ook niet?
    Mijn uitgerekende datum is nu trouwens 16 februari.

Verder alles goed hier. Ik ben soms nog wel heel moe maar beroerdheid is voorbij gelukkig.
    M'n combinatietest uitslag viel me wat tegen ondanks goede nekplooi maar geen verhoogd risico (dus geen reden tot verder onderzoek), dan gaan we daar maar vanuit.

Hoe zit het met de facebook-groep? Ik heb Babybolly een pb gestuurd volgens mij maar nog niets gezien. Lijkt me wel leuk.

Willen jullie weten wat het wordt? En hebben jullie al een voorgevoel? Wij willen het wel weten en ikzelf denk een jongetje. M'n dochter zegt steeds zusje dus ben benieuwd wie gelijk krijgt haha! Ze is net 2 dus heeft volgens mij geen idee wat zusje betekent.

5. babybolly

babybolly Actief lid

7 jun 2012
    264
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd. Als je die accepteert, kan ik je toevoegen. De facebookgroep is al lekker actief ;)

6. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    @ Heart, echt sh*t zeg! :(

@ Carrie, wij willen wel weten wat het wordt, wachten op de 20 weken echo, die we over 5 weekjes hebben.
    Ik heb sterk het gevoel dat het een jongen is... Manlief en zoon van bijna 5 denken beide een meisje.
    We zullen zien :)

Wat is het hier ontzettend rustig zeg!

Hier gaat alles goed!
    Maandag weer beginnen met werken, na 3 weken vakantie. En zie er best tegenop :( om weer in het ritme te komen. Ben nu soms al zo moe.. Maar komt vast goed.. Ben verder dol op mijn werk hoor, dus echt tegenzin is het nou ook weer niet.

Fijn weekend allemaal!

7. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Haha manlief ga ik vandaag eens even mee trekken de babydump in!! Wordt wat!

Jullie al geshopt??

8. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    jaloers!! Mag ik mee???
    Heb nog NIETS gekocht... het is de derde, heb nog jongens spul en meisjes spul... dus voorlopig hoef ik nog niets te kopen.

vandaag last van opruimwoede... de zolder flink aangepakt, dat gaat de kamer worden van onze oudste.

9. Ils80

Ils80 Bekend lid

27 mrt 2012
    560
    0
    0
    Ik ook nog niets gekocht. Wil even het geslacht afwachten en dan wat spulletjes gaan kopen.

Wij hebben afgelopen week besloten ook met 16/17 weken een geslachtsbepalingsecho te laten maken. Omdat we het geslacht dit keer wel willen weten maar ook omdat we bij de gyn 3 keer maar 1 fototje hebben gekregen die niet eens duidelijk waren. We hebben ons ukkie nog helemaal niet zien bewegen...

10. mienma

mienma Actief lid

20 jun 2012
    301
    0
    0
    NULL
    Landgraaf
    Hallo dames,

Wij willen inderdaad ook weten wat het wordt. OP 1 oktober zullen we het weten:) Beide denken we dat het een meisje is:) We zullen het wel zien.

We hebben wel al de kinderwagen gekocht en gaan binnenkort ook shoppen.

3 weken hebben we nu lekker vakantie en zijn begonnen aan de kinderkamer. We willen alles zo vroeg mogelijk klaar hebben zodat we naderhand aan niets meer hoeven te denken :)

Het enige waar ik nu vooral nog last van heb is de wc (plassen) haha.

Hoe gaat het met jullie allemaal?

groetjes

11. Bootjekatootje

23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Zo, wij hebben lekker 'georienteerd'!!

Wij willen:
    De bugaboo: zand/antrasiet
    Kinderkamer bopita merel
    Box bopita provence
    Boxkleed koeka: lichtroze of blauw

Verder hebben we alvast het starterspakket van Tommee Tippee voor bv gekocht, na aanraden van bevriende lactatiekundige. Ik laat alles wel in de doos zodat ik het eventueel nog kan doorverkopen als ons kindje het niet wilt. Voor €50 handkolf, 3 flesjes, 6 bakjes, 70 compressen, steralisator en 2 speentjes.

Verder de babydumpdoos gekregen! Harstikke leuk: rompertje, speentje van avent, knuffel, lepeltjes, tuitbekers, bonnen en slab.

12. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Wat heerlijk bootjekatootje, dat jullie er al helemaal overuit zijn!

Gisteren hebben we met 7 vrienden gebbq't.. Heb van een vriendin een heel schattig rompertje gekregen!

Verder voel ik me wel goed, heb alleen soms last van een zeurende buik, heel vervelend.
    Morgen begint het gewone leven weer. De oudste gaat weer naar school, en wij moeten weer werken..

13. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Hier ook al voldoende gehaald...
    Wagen is besteld,
    Box en wippertje zijn gekocht.. Alleen daarbij verzocht om een late levering anders kregen we het gelijk mee naar huis.
    De rest moet nog wel...

Nog een weekje en dan hebben we hebben we een pretecho met hopelijk een zichtbaar geslacht :) spannend hoor!

14. Bootjekatootje

23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Fijn dat jullie je goed voelen! En dat er pretecho's aankomen!!

Morgen het hartje luisteren en dan een voorlichting voor de 20 wk echo.

Ik heb sinds deze week de 1e druppels uit mn tepels! Wat een prachtig systeem, dat lichaam van een vrouw!

15. Ils80

Ils80 Bekend lid

27 mrt 2012
    560
    0
    0
    Wauw, goed dat jullie al spullen hebben uitgekozen! Wij hebben dat allemaal nog, alleen het kamertje niet (hadden we net verkocht).

Wij moesten eerst nog wat verbouwen boven, dat is zo goed als klaar alleen er moeten nog dakraampjes in het kamertje komen en het moet nog afgewerkt worden, helaas schiet dat niet op. Vanavond maar eens aankaarten bij ml....

Ik ben al wel op internet aan het speuren geweest naar kaartjes en gedichten/tekstjes voor op het kaarte. Heb een aantal leuke kaartjes en tekstjes gevonden.

Wij hebben 19 sept een echo om het geslacht te bekijken, hopelijk werkt ons ukkie dan ook mee... ik ben dan precies 17 weken. Ach en als het niet meewerkt dan zien we het bij de 20weken echo wel.. maar daar mag ik pas volgende week een afspraak voor maken.

Afgelopen weekend hebben we de opvang geregeld voor Youri en Thiara, als het goed is kan ik volgende maand weer beginnen bij mijn oude baas voor 2 dagen per week en ik wil de maandag en vrijdag gaan werken. Dan hebben we de minste opvang nodig. Nu hebben we mijn schoonouders gevraagd de maandag(middag) de kinderen op te halen van school en psz en mijn ouders de vrijdag. Beide vonden dat geen probleem. Na mijn verlof gaan we het anders regelen maar daar gaan we nog even naar kijken, dat duurt nog zo lang...

16. mienma

mienma Actief lid

20 jun 2012
    301
    0
    0
    NULL
    Landgraaf
    Hoi dames,

even een vraagje. ik merkte gister en vandaag als ik aan het lopen ben bv bij boodschappen doen dat ik constant een steek in de rechterzij heb. Het lijkt net of ik hard gerend heb maar dat is niet zo.

Weet een van jullie wat het misschien is?

In het begin van de zwangerschap had ik wel last van bandenpijn maar dat was meer richting de lies en dit voelt niet hetzelfde.

groetjes

17. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Ik zou niet weten wat het is. Ik heb daar eigenlijk nooit last van. Alleen van mijn onderbuik als ik moet niezen..

Hier vanmorgen op controle geweest bij de vk. Alles was prima, bloeddruk ed. Alleen de rhesus C factor was negatief... Ik had alleen van rhesus D gehoord, maar blijkbaar heb je ook een C factor. Verder heeft dat niet veel gevolgen, want nu heb ik geen antistoffen. In wk 27 moet ik bloedprikken voor antistoffen en mochten ze dan wel in het bloed zitten krijg ik vaker controle ofzo.. Afhankelijk van de hoogte van die antistoffen..
    Verder goed naar het hartje kunnen luisteren :D en heb ik geleerd dat de baarmoeder al boven mijn navel zit... Wauw, dat had ik niet verwacht...
    Volgende week een pretecho met hopelijk een geslacht zichtbaar...

18. Ils80

Ils80 Bekend lid

27 mrt 2012
    560
    0
    0
    LBlue, ik heb ook rhesus C negatief. Ik krijg ook in week 27 nog een keer controle van het bloed hiervoor. Heb ik denk ik bij de anderen niet gehad, tenminste is nooit genoemd naar mij toe.

Whow, zit al hoog dan je bm! Spannend voor volgende week. Wij mogen over 2 weken...

19. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Wat leuk, al die echo's die eraan komen :D

Mijn eerst volgende echo is 10 oktober. Meer dan 5 weken wachten tot de geslachtsbepaling.. Het houdt ons nog even in spanning dus!

20. mienma

mienma Actief lid

20 jun 2012
    301
    0
    0
    NULL
    Landgraaf
    @lblue en ilse.

ik heb ook c negatief en ik moet ook met 27 weken nogmaals een bloedonderzoek laten doen. blijkbaar hebben 20% van de zwangere vrouwen dit.

Deel Deze Pagina