15-28 februari 2013 mama's!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door All Mine, 16 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yvon365

yvon365 Actief lid

10 mei 2012
    332
    0
    0
    Ja ik heb dat inderdaad ook. Is bij jullie je ijzer wel goed? Die was bij mij nog wel goed maar aan de lage kant en moet daar ook weer extra bloed voor laten prikken. Ik dacht misschien staat dat in verband met elkaar? Geen idee of dat zo is hoor.

Groetjes Yvon

2. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Afspraken♥

04-09 Bootjekatootje 16 wk. hartje luisteren en voorlichting 20 wk echo
    04-09 Heart Gyn ivm groeien cyste
    05-09 Es1983 Vk
    05-09 AllMine Vk
    06-09 Jufjip Echo ivm Cyste
    10-09 Lblue Pretecho
    11-09 Mienma Vk
    19-09 Ils80 Geslachtsbepalings echo
    20-09 Jufjip Controle Vk
    24-09 Es1983 Geslachtsbepalingsecho
    25-09 Carrie78 20 weken echo
    01-10 Mienma 20 wk echo
    04-10 Bootjekatootje 20 wk echo
    10-10 Es1983 20 wk echo
    10-10 Allmine 20 wk echo

3. yvon365

yvon365 Actief lid

10 mei 2012
    332
    0
    0
    Oh ik heb ook nog 3 komende afspraken :) 12 Sept. Pretecho, 26 Sept. Controle bij VK en 3 Okt. De 20 weken echo.

4. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Ijzer gehalte was hier goed.... Dus volgens mijn geen verband...

En nog 6 nachtjes slapen en dan zien we de uk weer :)

5. Ils80

Ils80 Bekend lid

27 mrt 2012
    560
    0
    0
    Mijn ijzer was 6.9 en ik heb bruistabletten meegekregen. Het zat op het randje want volgens mij is officieel 7 de ondergrens. Maar ik heb altijd een laag ijzergehalte gehad in de zwangerschappen en daar keken ze ook naar.

Een aantal tips om bij je dagelijkse voeding op te letten die ik meekreeg:

Veel groene groenten
    Geen zuivel bij het eten (en dus ook geen kaas op brood helaas)
    juist wel vitamine C bij het eten, jus d orange of een sinaasappel/kiwi
    appelstroop het liefst uit een ijzeren blikje

Toch al een aantal van ons die zo'n negatieve factor hebben. Grappig. Of eigenlijk niet natuurlijk.

Ik moet 26 sept ook naar vk voor controle

6. yvon365

yvon365 Actief lid

10 mei 2012
    332
    0
    0
    Ja ik kreeg ook appelstroop te horen en pindakaas :)
    Geen kaas is wel heel erg jammer inderdaad. Ik zat op 7.1 dus nu nog net goed, maar ze gaf ook aan dat later in de zwangerschap het ijzer altijd nog daalt.
    Oh en ze had het ook nog over een voorraad ijzer, noemde ze een getal,maar die weet ik niet meer ook die was volgens haar nog binnen de grenzen.

Groetjes Yvon

7. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Ik had ook 7.1 maar mijn vk zei dat het boven de 5.5/6 moest zijn....

8. Es1983

Es1983 Lid

25 apr 2012
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Hoe is het met jullie?
    Ik voel mij super.
    10 september de geslachtsbepalingecho.....zo spannend :)

9. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Es, ik voel me prima eigenlijk...
    Dit zijn toch de fijnste weken vind ik zelf.
    De eerste spannende weken zijn voorbij, buikje begint te groeien, maar de buik zit nog niet in de weg.

Ik kom net van de VK vandaan, alles was weer goed.
    Bloeddruk was 110/60, heel normaal voor mij.
    Hartje was, net als met 12 weken, duidelijk aanwezig :D
    Moest ook weer op de weegschaal, vreselijk vind ik dat.. Halve kilo erbij sinds 4 weken. Totaal nu 1,5 kilo aangekomen.
    Ik ben voor de zwangerschap 20 kilo afgevallen zo ongeveer, en vind het doodeng dat ik weer ga aankomen. Ik weet dat het erbij hoort, maar ben bang om na de bevalling weer opnieuw te moeten beginnen met heel veel afvallen.
    Ik let daarom ontzettend goed op mijn eetgewoonte en alles was ik eet moet gezond zijn. Ik eet wel voldoende hoor, maar geen snoeperij dus.
    Verder probeer ik zo veel mogelijk te bewegen, doe namelijk niet meer aan sport, voor de zwangerschap deed ik aan hardlopen, maar dat ging helemaal niet meer toen ik zwanger was (gelijk buiten adem enzo). Maar nu dus veel wandelen/fietsen met de kinderen... Dit doe ik trouwens om mijn bekken soepel te houden, bij mijn vorige zwangerschap met 25 weken moeten stoppen met werken ivm instabiele bekken, vreselijk was dat!

Vandaag lekker dagje vrij, zo de was buiten hangen en schoonmaken. Straks zoon alweer van school halen en vanmiddag naar zijn zwemles :)

Fijne dag allemaal!

10. Ils80

Ils80 Bekend lid

27 mrt 2012
    560
    0
    0
    Ik voel me ook goed, ben alleen nog erg moe.

Gaan jullie nog aan zwangerschapsgym/yoga/zwemmen doen? Ik ben van plan een proefles zw yoga te gaan nemen om te kijken of ik dat wat vind. Heb behoorlijk last van mijn bekken en kan met zwgym de oefeningen niet meedoen (helaas ervaring uit de vorige zwschappen) dus wellicht is yoga een optie.

11. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Gaaf... Hier ook de 10e een pretecho met hopelijk een geslacht zichtbaar... En aangezien we de 9e een jaar getrouwd zijn, is het hoe dan ook het beste cadeau.
    Zwcursus twijfel ik over. Ergens wil ik werk iets doen, maar weet nog niet wat.

12. Es1983

Es1983 Lid

25 apr 2012
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha cool zeg.
    Wij zijn 9 september ook één jaar getrouwd.
    Vandaag bij de vk geweest.
    Hartje klopte mooi sterk..helemaal happy.
    Bloeddruk en bloedonzoeken waren ook goed.
    Rhesus C was alleen negatief.
    Hebben jullie hier misschien ervaring mee?

13. mienma

mienma Actief lid

20 jun 2012
    301
    0
    0
    NULL
    Landgraaf
    Bij mij was ook c negatief. Volgens de vk hebben 20% van de vrouwen dit. In week 27 moet ik nog een keer een bloedonderzoek doen. volgens de vk is dit niet zo erg. ik zou me niet te druk er over maken:)

14. Ils80

Ils80 Bekend lid

27 mrt 2012
    560
    0
    0
    Ik heb ook C negatief. Vorige week hebben we hier ook over gesproken, volgens mij zijn er al zo 5 of 6 meiden in ons groepje die het hebben! Dus ik maak me er ook niet al te druk om eigenlijk.

Fijn dat je het hartje goed hebt horen kloppen!

15. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    inderdaad.. Hier ook negatief..
    Volgens mij is het ook vrij jong om er onderzoek naar te doen... Want als je zoekt op rhesus en negatief krijg je vooral over D te lezen. Maar volgens mijn verloskundige kijken ze in week 27 nogmaals naar je bloed om te kijken of je antistoffen aanmaakt. Als dat zo is, houden ze je bloedwaardes en je kindje extra in de gate. Verder geen heftige gevolgen.

16. babybolly

babybolly Actief lid

7 jun 2012
    264
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Dit is wel het topic over de negatieve resusfactor...hier nog een! ;)

Hier alles nu wel ok! Ooronsteking weg en nu wel lekker 2 weken vakantie!
    Voel me wel ok, maar wel erg moe. Ik slaap niet zo best, maar dat hoort er ook bij...

Gisteren een heel leuke echo gehad! Kleintje liet het wat moeizaam zien, maar de echoscopiste wist het zeker: het wordt een jongetje. Alles zag er goed uit en ons kleintje is met beentjes meegerekend nu zo'n 16 cm. Dus....ik zit op een blauwe wolk! Helemaal leuk!

Nou dames, tot snel! En voor wie wil: de facebookgroep is lekker actief..dus als je erbij wilt, pb me dan even je FB-naam dan stuur ik je een vriendschapsverzoek. Daarna kan ik je toevoegen aan de groep.

Groetjes!

17. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Babybolly, wauw 16 cm al?! Wat gaat dat vlug! En wat leuk zeg, een zoon!!

Zullen we hier ook een lijstje bijhouden met het geslacht?

Gisteren een jank avond gehad. Aan mijzelf te danken hoor, eerst grenzeloosverliefd gekeken, toen Liefs uit.. En toen, over mijn lijk... Kon niet meer stoppen met huilen.
    Ben zo snel emotioneel, verschrikkelijk!

Maar de eerste werkweek na de vakantie zit er weer op!! Lekker genieten van het weekend!

Fijn weekend allemaal!

18. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Babybolly: ooowh wat schattig! 16cm.. Ik droom erhelemaal van weg haha! Laatst in de winkel ookal. De kleine zou toen iets van 75 gram wegen dus ik aan de slag met boontjes in de weegschaal! Kijk, zei ik tegen m'n vriend, zo zwaar is ons kindje nu! We lagen helemaal dubbel in de AH.

Hier ben ik vannacht echt voor het eerst misselijk geweest. Heb een beetje overgegeven maar het ergste is dat ik maar 4 uur heb geslapen. Ik heb ook zo'n hoofdpijn.. Hm komen de kwaaltjes bij mij pas het 2e trimester?

Al met al vind ik nog steeds dat ik een heerlijke zwangerschap heb!
    Morgen jarig! Ben benieuwd..

19. kv78

kv78 Actief lid

19 apr 2011
    348
    0
    16
    Hoi Dames

Ben ik weer eens.
    Ik reageer veel te weinig, sorry hiervoor.
    Heb mijn handen vol aan mij dochtertje, en vergeet af en toe zelfs dat ik zwanger ben.
    Pas als ik even rust heb dan ben ik er gelijk bewust van dat er nog een lief kleintje in mijn buik zit.

Verder gaat alles wel goed hier. Ik voel me redelijk goed. Heb alleen last van een hoge hartslag (ongeveer 100 in rust) dus ben gauw uitgeput.
    Heb wel de neiging om het hele huis onder handen te nemen.

Ik heb een stukje teruggelezen.
    En er is al zelfs een geslacht bekend, leuk! Ik kan zelf ook niet wachten tot we het weten. Ook ivm praktische dingen, dan weet ik welke kleertjes ik kan bewaren en kopen natuurlijk.

Veel dames resus negatief zeg. Ikzelf ook. En mijn vriend ook, dus onze kindjes hebben dan vanzelf ook resusnegatief. Eigenlijk hoeven ze dus niet eens bloed te prikken met 27 weken, maar omdat ze er nooit zomaar vanuit mogen gaan dat mijn vriend wel echt de vader is moet dit toch.

Leuk facebook, babybolly, ik heb je een pb gestuurd. Misschien dat ik daar meer op reageer omdat dat wat makkelijker is met de telefoon.

De 17e gaan we lekker een weekje naar een bungalowpark, even lekker met z’n drieën (viertjes) erop uit.

Mijn afspraken:
    Controle vk: 12-9
    20 wk echo: 16-10
    Ik ga ook nog een afspraak maken voor een 3D echt met ongeveer 28 weken.

Ik woon trouwens in het midden van Limburg.

20. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Ik pb ook maar voor de fb groep, vergeet hier vaak te kijken:)

Enne..hier ook eentje rhesus negatief hahaha maar dat wist ik al van de 1e zwangerschap uiteraard.

Bij de laatste echo afgelopen dinsdag waren mijn cystes zo goed als weg! Rechts, de grootste was nog maar 1,5cm. Heel wat anders dan bijna 4 bij 4:D dus erg opgelucht. Geslacht was niet te zien, zo'n goede apparatuur hebben ze niet hier helaas, dus de 15e hebben wij een geslachtsecho in Lommel. Zo benieuwd!! Iedereen denkt jongetje..en mijn moeder meende bij de echo dinsdag ook wat gezien te hebben hahaha:D

Deel Deze Pagina