15-28 februari 2013 mama's!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door All Mine, 16 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Opgeblazen buik heb ik niet echt last van... maar ik ben ook wel te zwaar, dus ik kan me voorstellen dat het verschil met niet zwanger pas wat later zal opvallen.

Wel merken mijn darmen het... Oef wat een hoop lucht zit daar in....

Borsten heb ik ook last van, de eerste mee groei bh is al gekocht en ik ga er maandag nog een halen. Dat zit vele malen beter!

gisteren hebben we het ook aan mijn broers verteld... En schoonzusjes... Wat waren ze blij! Super leuk! Mijn broer riep :'ik krijg een baby'
    Vet lief! We zijn ook uitgerekend rond zijn verjaardag dus dat is wel extra grappig!
    Voorlopig zijn we nu klaar met vertellen... Pas over een weekje of 7 komt de volgende lading... Denk ik!

2. Mismama

Mismama Lid

21 jun 2012
    69
    0
    6
    NULL
    NULL
    IK heb mezelf er ook tussen gezet.
    Op 21/06/12 had ik mijn nod.

Ik voelde me die hele week al misselijk, maar had nooit gedacht dat het al raak zou zijn.
    Voor de rest ben ik wel kortademig en moe.

We zijn er erg blij mee. Het was de derde ronde voor ons. Nu hopen dat alles goed blijft gaan.

3. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    @chilleke: lief die opbeurende woorden van je! Ik probeer ook echt vertrouwen te hebben, maar bij mij kruipen de dagen voorbij... Ben blij als ik op de 12 wk zit!! Hopelijk dan genieten.
    Bij de vorige x had ik met 8 wk ook echt al een bolle buik. Mijn buik is normaal altijd heel plat, dus dat viel echt op. Ik denk dat dit nu hetzelfde zal zijn.

@heart. Morgen idd de vk maar bellen en boren wat haar advies is!

4. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Babybolly: whaa is zoo leuk om kleertjes te kijken! Ik word helemaal verliefd haha, oowh dat wordt wat straks. Ik wil wachten totdat ik weet wat het wordt, dan kan ik gericht gaan shoppen en ik ben helemaal weg van ducky beau.

Heart: 33 kilo!! En alles weer eraf? Jeetje..

Allmine: haha ik had al voor zwangerschap ’s avonds een opgeblazen buik. Maar ik hoop dat die buik snel komt hoor! Dan wordt het zo echt!

Chilleke: wat leuk, zo’n enthousiaste zoon. Deze zwangerschap al veel verschil?

LBlue: wat een ontzettende leuke reactie van je broer! Zo schattig!

Mismama: welkom en gefeliciteerd!

Caroline: wat eng he. ik tel ook echt de dagen af. Af en toe heb ik een pijntje en dan zit de schrik er gelijk weer goed in.

Vertellen: iedereen weet onderhand wel dat we bezig zijn en het niet helemaal mee zat. Dit keer wachten we echt tot de echo. Mijn moeder weet het al wel, maar die woont in Spanje en wil zo graag meegenieten. Maar mijn broer wil ik een kopie van de echo sturen, (woont nu ook in spanje) en als we 6 juli de echo hebben gaan we ’s avonds op vakantie naar het huis van schoonmoeders. Daar willen we ook de echo laten zien.

Buikje: ik hoop echt dat ik op vakantie al een buikje heb! Ik ben dan 7-8-9 weken. Heb voor de zekerheid veel lange hemdjes gekocht die mooi strak trekken om m’n buik.

Testen: ik heb maar weer eens een bevestigingstest gedaan en de teststreep verscheen direct! Wouw, nog niet eerder gehad!

Ik hoop dat iedereen zich goed voelt, ookal hebben jullie kwaaltjes! Ik hang het liefste boven de pot, als het maar goed gaat dan! Ik ben benieuwd wanneer de misselijkheid optreed. Ik hoop voor ons allen dat de tijd wat sneller gaat!
    Liefs Bo

5. Jufjip

Jufjip Actief lid

14 jun 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey ladies even een teken van leven vanaf hier...ben zooo moe na een week werken! pffff...dochterlief liep ook nog een paar nachten te spoken dus ging even dubbelop. Gelukkig heeft manlief haar wat overgenomen in de nachten. Normaal doe ik het meestal en als ze dan bij ons ligt komt ze ook altijd op mij liggen, maar nu gelukkig even niet!

Mn dinnie die hier ook zit komt zo langs. Ik twijfel zo of ik het ga vertellen en zo ja hoe...
    Denk het wel! Heb vanmorgen al een kaart gemaakt en verstuurd via greetz. Ik zou haar niet meer zien voor haar vakantie en wou het wel nog voor tijd vertellen. Ik heb een kaart gemaakt met een foto van ons en nog een vriendin waarop ik tussen hun in sta met de handen op hun buikjes (beide zwanger) met de tekst of we over een maand of 7 de kindjes op mijn dikke buik op de foto gaan zetten...
    maar denk dat ik straks mijn dochter haar grote zus shirt maar aandoe...kijken hoe ze reageren!
    Vind het zo dom om morgen die kaart te laten bezorgen en dat ik dan nu niets zeg...Dan maar dubbelop...

Ouders zijn nog steeds niet op de hoogte hier. Lief wil echt nog wachten grrrrr verspreek me steeds bijna. Mijn moeder en ik hebben erg veel contact en het gaat zo makkelijk om dan iets er uit te floepen, maar het gaat nog goed.

opgeblazen buikje hier ook altijd maar nu wel extremer hoor! bah bah...nou ja...hopelijk kunnen we het nog even verborgen houden, vooral voor de stiefjes...

ik ga even liggen nog voor mijn grote meid alweer wakker wordt!

6. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Inderdaad die tijd mag wel sneller!
    Ik vind het al spannend, maar kan me voorstellen dat het voor de meiden met miskramen wel super spannend is! Dus snel op naar de eerste echo, en dat er dan maar een mooi hartje mag kloppen!

7. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    @ Chilleke, Denk ook dat de eerste zwangerschap van je eerste kindje toch de makkelijkste is.
    Nu heb ik er twee rondlopen, dus echt tot rust komen zal moeilijk gaan.

@ Heart, haha snel shoppen voor een meegroei bh dus!

@ Babybolly, altijd zo fijn als je kan toegeven aan poetsdrang, alles weer heerlijk aan kant!
    Wij moeten de zolder ook opknappen.
    We hebben een grote zolder met gewoon grote ramen (ons huis heeft voor geen schuin dak, maar gewoon nog een verdieping erop zeg maar)
    Dat wordt de kamer van de oudste.
    Voornamelijk opruimen, nieuw vloertje in, behangen, en dan is het ook al weer klaar.

@ Lblue, wat leuk dat je het verteld hebt!

@ Mismama, welkom! En gefeliciteerd!

@ bootjekatootje, wat woont jou familie allemaal ver weg!
    Gaan jullie er wel eens heen?

@ Jufjip, hoe oud is je dochtertje?
    Heb je het nog verteld aan je vriendin?

Ik sta er eigenlijk niet echt bij stil dat ik zwanger ben.
    Voel me er nu al schuldig over naar dit groeiende kindje in mijn buik.
    Maar ik heb er gewoon niet zoveel tijd voor met twee kids!
    Misschien veranderd dat als mijn buik wat zichtbaarder is en ook andere mensen het weten. Dan heb je het er al wat vaker over.
    En als ik weer naar de verloskundige ga. Het is gewoon anders, zo'n derde zwangerschap denk ik?!

8. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Mijn moeder is 2 jaar geleden verhuisd met haar nieuwe man naar Mallorca. Ik probeer 2 of 3 x per jaar langs te gaan. Nu woont mn broer ook sinds 2 maanden op het eiland, maar wel in Palma. Dus die moet ik ook eens gaan opzoeken. Ik wil in september gaan, met dikke buik!!
    Mijn vriend zn moeder heeft een huisje in de buurt van Rosas, Spanje. Daar gaan we over 2 weken naar toe met de auto (voor het eerst eens met de auto!!) Heb ik zo'n zin in.. Ik hoop wel dat mn moeder bij de bevalling enzo kan zijn.. Maar dat is allemaal niet echt te plannen he.
    Ik heb bij de appie een fles alcoholvrije wijn gekocht. Mn vriendin had niks in de gaten! Alleen daarnet bij schoonmoeders een wijntje afgeslagen.. Ach zij zal er niet naar vragen!
    Ik heb zin om te babyshoppen! Als de echo goed is ga ik iets moois kopen in Spanje!
    Maken jullie ook buikfoto's?
    Liefs Bo

9. Jufjip

Jufjip Actief lid

14 jun 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaaa ik heb het verteld! Ik had vlak voor ze kwamen mijn dochter (18 maanden) in een shirtje gehesen met de tekst grote zus. ze waren al even binnen, mijn vriendin gaat op de bank zitten, kijkt nog eens goed naar mijn dochter en zegt ineens...neeeeeeee.....c??? wat is dat voor shirt??? dikke tranen over dr wangen!! hihi zoooooooo leuk!!!!
    Helemaal blij, toch samen zwanger!!! al is zij dan al over de helft, toch super leuk!!!!

@bootje hier vorige week een vriendin op bezoek met wie ik ALTIJD roseetjes drink..nu had ik 0% rosebier gekocht, Zij kreeg steeds het flesje op tafel om zelf in te schenken en mijn lief schonk de mijne steeds stiekem bij het aanrecht in, niks gemerkt! haha

10. Ils80

Ils80 Bekend lid

27 mrt 2012
    560
    0
    0
    Meiden, ik lees morgen even alles terug. Voor nu welkom aan alle nieuwe zwangeren!

11. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    @ Bootjekatootje Ja hoor, alles er weer af. Wel dik 2,5 jaar over gedaan. En nu is het gewicht er dus af, maar het vel is gebleven helaas. Na de 2e bevalling volgend jaar volgt er dus ook een buikwandcorrectie, ik wil niet zien hoe mijn buik er dan bij hangt :) En dat op mn nu 22ste pff

@ Mismama Gefeliciteerd! Geniet ervan:D

@ Jufjip Oh heerlijk hé, mensen blij maken met jouw leuke nieuws! En wat speciaal om samen zwanger te zijn. Mag ik vragen waar je dat shirt hebt besteld/gekocht en voor hoeveel? Ik wil namelijk ook een shirt met alleen de tekst Grote zus er op, maar op elke website waar ik kom kost dat minimaal 18,- ofzo...heb er wel wat voor over, maar 18,- voor een shirt wat ze maar 1x in haar leventje draagt vind ik een beetje té gek :)

12. Jufjip

Jufjip Actief lid

14 jun 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja zooo leuk! we kennen elkaar van zp van mijn eerste en haar 2e zwangerschap. en zo grappig, zijn vroeger in hetzelfde boerengat geboren en getogen hih...
    Maar dikke vriendinnen nu! Zelfs samen op wintersport geweest! Ook nog een andere vriendin hier leren kennen in hetzelfde topic...die krijgt morgen de kaart ook en dan is het dus wel een verrassing.

Ik heb het shirtje van een vriendin geleend, maar komt gewoon van de prenatal...zal vast niet heel duur zijn geweest!

13. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    @ Heart, op marktplaats staan ook zulke shirtjes met teksten als "grote zus" Scheelt veel geld!

14. Jufjip

Jufjip Actief lid

14 jun 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
  15. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
  16. Mismama

Mismama Lid

21 jun 2012
    69
    0
    6
    NULL
    NULL
    Iedereen bedankt voor de felicitaties,
    Ik zal vanavond inlezen, zodat ik een beetje op de hoogte ben van iedereen.

Zelf heb ik wel twijfels wanneer ik het moet vertellen. We hebben het gister aan hele goede vrienden verteld. Zij zijn de enigste die het op dit moment weten.
    Zelf wil ik het ook wel snel op mijn werk gaan vertellen ik werk namelijk in een garage.
    Maar toch heb je nog een beetje onzekerheid, omdat er nog helemaal niets te zien is.

17. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Oh super die shirtjes, zo leuk! Heb er nu 2 op marktplaats gekocht voor n prikkie. Niet dat ik het geld er niet voor heb, maar voor een shirt wat maar 1 dag in haar leventje gedragen wordt betaal ik liever minder (cheap Nederlander hè):D

Heb zojuist de verloskundige gebeld, en we mogen 16 juli komen voor de intake en eerste echo! Ineens is het heel spannend weer hoor :D
    Is de eerste dag van onze vakantie, en gaan het die week, of misschien wel zelfde dag nog aan iedereen vertellen. Behalve dan aan mn oudste zus omdat die ver weg woont, daar ga ik 20-21 juli heen voor een fotoshoot van onze kiddies dus haar vertel ik het ook persoonlijk.

Fijne dag iedereen, en geniet van het zwanger zijn:D

18. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Uitgerekend♥

♥18-02 Jufjip 2e kindje
    ♥18-02 bail 1e kindje
    ♥19-02 All Mine 3e kindje
    ♥19-02 S1978 2e kindje
    ♥20-02 Carrie78 (33) 2e kindje
    ♥21-02 Es1983
    ♥21-02 mariska D 1e kindje
    ♥21-02 lovelymom 3e kindje
    ♥21-02 L89 1e kindje
    ♥22-02 Babybolly
    ♥22-02 Balou1
    ♥22-02 Chilleke (28) 2e kindje
    ♥23-02 Miss Y 2e kindje
    ♥24-02 Bootjekatootje (23) 1e kindje
    ♥24-02 LBue (24) 1e kindje
    ♥24-02 sofie28 4e kindje
    ♥26-02 Heart 2e kindje
    ♥27-02 Ils80 3e kindje
    ♥28-02 Caroline1978 1e kindje
    ♥28-02 Mismama 1e kindje

Afspraken:

22-06 Jufjip intake mvm
    06-07 Bootjekatootje echo
    09-07 LBleu intake + echo
    09-07 mariska D intake
    11-07 Es1983 echo
    13-07 Bail echo
    16-07 Heart intake + echo
    17-07 lovelymom intake + echo
    18-07 Chilleke intake
    25-07 Babybolly intake
    06-08 mariska D echo
    06-08 Babybolly echo

19. Ils80

Ils80 Bekend lid

27 mrt 2012
    560
    0
    0
    Meiden, ik ben even een half uur aan het lezen geweest en ben weer bij hoor...

@hier: woensdag eerste schooldag van de oudste gehad, hij vond het erg leuk en voelde zich direct thuis! Daarna naar het station gebracht door mijn schoonmoeder en met de trein naar het werk van mijn man (trein stopt ernaast). Kindjes vonden het superleuk! Toen naar Wavre gereden en daar in een hotel overnacht, donderdag zwemmen bij Aqualibi maar dat viel ons wat tegen. Om 14 uur vertrokken richting Parijs en daar in een appartement. Vrijdag naar Disney geweest, kids hebben een kus van mickey mouse gehad en hun dag was perfect!!! Zaterdag om 12 uur weer richting huis en half 6 waren we bij mijn ouders om onze hond op te halen.

Maar helaas heb ik 3 nachten slecht geslapen omdat er ontzettend herrie was op de kamers naast/onder ons... Dus ik ben nu nog steeds erg moe!!!

We wilden onze ouders uitnodigen om foto's en film te komen kijken gister en dan als laatste foto een foto van een digi cb te tonen maar ze konden niet. Dus nu gaan we donderdagavond de ouders uitnodigen en ga ik een taart maken om het te vertellen...

Ik ben af en toe ontzettend misselijk, zo uit het niets... Woensdagochtend voor we naar school moesten kwam het ook ineens, ik snel naar het toilet, stond ik boven de pot komen de kids eraan: Mama wat doe jij nou? eh... ga maar even spelen, mama komt zo...
    Terwijl ik bij de eerste 2 helemaal niet misselijk ben geweest, niet 1 keer in het begin.

Verder moemoemoe. Kan wel de hele dag slapen heb ik het gevoel, maar dat gaat niet zo makkelijk met een van bijna 4 (had het idd niet goed opgeschreven) en een van bijna 3.

Even denken, wat is er nog meer voorbijgekomen.... Vertellen hebben we dus nog niet gedaan en willen we denk ik donderdagavond doen. In de vriendengroep vertellen we het denk ik 21 juli, daar hebben we gister een uitnodiging gekregen voor een bbq en dend dat ik dan voor mezelf een shirt bestel met 100% pregnant erop en dan zien wie het eerst iets doorheeft.

Bolle buik heb ik ook al. Bij nr 1 kon ik met 7 weken niet meer mijn eigen kleding aan, bij nr 2 ook rond die tijd en nu had ik donderdag al het idee dat mijn broek veel strakker zat. Hoop dus dat ik het nog evn kan verbergen.

Er werd geloof ik ook nog gevraagd of we thuis of in het zkh willen bevallen. Ik zou graag een keer thuis bevallen maar denk dat het zkh word. Ben best zwaar namelijk en bij een bmi van boven 32 (geloof ik) moet je in het zkh bevallen. En moet zeggen dat ik denk dat dat ook beter is voor ons. 1e keer moest ik vanwege langdurig gebroken vliezen naar het zkh en moest Y uiteindelijk met de vacuumpomp gehaald worden omdat ie niet goed ervoor lag. 2e keer had ik toen vk kwam al 8 cm ontsluiting maar lag de beeb in stuit dus moest ik alsnog naar zkh...

Ik heb gisterochtend een cb digi gedaan en die zei 2-3 en heb tot en met donderdag nog kv testjes gedaan die ook mooi donkerder werden iedere dag dus ben wel overtuigd nu. Maar doordat ik in maart een mk heb gehad wel onzeker over of het wel goed zal gaan allemaal.

Ik twijfel nog wanneer ik de vk zal bellen, vind het nog zo vroeg nu met 4 weken 5 dagen, of is dat niet vroeg. Stom, weet niet meer wanneer ik dat vorige keren heb gedaan.

Sorry voor de lange post met de vele egoberichtjes.... Maar het lucht wel op, vooral omdat ik er nog met niemand over kan praten verder. Manlief zegt bij ieder dingetje (als ik gaap, als ik iets laat vallen en ga zo maar door) ja dat is logisch want je bent zwanger.... En toen ik boven de pot hing was ie er van overtuigd dat het een 2-ling zou worden omdat ik bij Y en T helemaal niet misselijk ben geweest. Dat zou wat zijn....

20. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    @Ils80 dat herken ik wel, wil het liefste met iedereen kletsen over zwanger zijn maar niemand behalve vriendlief weet het nog ;) dus dan maar lekker hier toch!
    En over de vk bellen: bij mijn vk wordt de eerste afspraak tussen de 6-8 weken gepland dus ik heb al gebeld en een afspraak gemaakt. Je kunt de afspraak maar vast hebben hè:D

Deel Deze Pagina