Hoi hoi, ik heb ook eerste echo gepland, 26 juli, ben dan 9 wk. Dit is voor mijn vk een vroege echo wat ze alleen in bijzondere gevallen doet (bij mij dus mk) normaal alleen pas bij 12 wk. Wel raar dat sommige 'gewoon' al bij 7 à 8 wk echo krijgen, dat vks er zo anders mee omgaan! Als ik me erge zorgen maak mag ik wel eerder, maar ja, dan ben ik op vakantie... Ik wil graag in kraamkliniek bij het zh bevallen, vind ik een veilig idee. Wellicht bij de 2e wel thuis. En misschien ook wel in bad, lijkt me erg fijn en mijn vk is daar een voorstander van. Ik wil zeker bv proberen, omdat me dat heel bijzonder lijkt, praktisch en heel goed voor het kind. Maar nog allemaal zo vooruit denken wat ik nog heel eng vindt... Eerst maar eens de 12 wk halen met een goede echo!! Wij hebben de 1e x een foto met mooie tekst erbij uitgeprint voor de aanstaande opa's en oma's. Was een erge verrassing (zeker na zo'n lange tijd wachten). Nu aankomend weekend vertellen, maar nu gewoon, iets meer timide en afwachtend.
Helaas kreeg ik bij mijn eerste helemaal geen tips over tepelhoedjes of andere voedingshoudingen. Ik moest na de bevalling 2 dagen in het zkh blijven en de verpleegsters hadden/namen gewoon geen tijd om me goed te leren aanleggen. De kraamverzorgster was wel pro bv maar had totaal geen ervaring (was een lieve meid van 22 en net klaar met de opleiding maar zonder bv ervaring). Ik vond het heel jammer want had graag lang willen voeden en was eigenlijk teleurgesteld in mezelf dat het niet lukte. Bij de jongste heb ik de bv periode als heel prettig ervaren. Inderdaad is het de beste voeding voor je kleintje en het is altijd voorhanden. ik had altijd een grote brede sjaal mee die ik in het openbaar om haar en mijn schouder/borst legde waardoor niet iedereen alles kon zien. Hoewel ik heel preuts ben had ik er ook geen moeite mee "gewoon" de borst te ontbloten om haar te voeden. Nu wil ik vanaf mijn verlof stoppen met werken om echt te genieten en aandacht te hebben voor het ukkie. En ook om zolang mogelijk te kunnen blijven voeden.
Pff hier is net de informatrice van mvm geweest. Wel spannend hoor, een test door iemand anders laten doen! Hij werd maar heel licht positief in het begin, en nu hij opgedroogd is dan toch een knaller. Werd al zenuwachtig Leuke armband gekozen, en de eerste twee kratten staan binnen. Mag dinsdag beginnen..erg benieuwd hoe dat gaat en of ik het volhou. Ze zei dat er momenteel een groot tekort is, dus ik probeer tot het einde mee te doen. Kleine moeite en voor veel vrouwen een groot geluk! Fijne dag weer allemaal!
Uitgerekend♥ ♥18-02 Jufjip 29 jaar, 2e kindje, maar zijn ook al 3 cadeaukids van manlief, zkh bevalling, bv ♥18-02 bail 1e kindje ♥19-02 All Mine 3e kindje, zkh bevalling, bv ♥19-02 S1978 2e kindje, zkh bevalling, bv ♥20-02 Carrie78 (33) 2e kindje ♥21-02 Es1983 1e kindje ♥21-02 mariska D 1e kindje ♥21-02 lovelymom 3e kindje ♥21-02 L89 1e kindje ♥21-02 Lin583 ♥22-02 Babybollyzkh, bv ♥22-02 Balou1 ♥22-02 Chilleke (28jaar) 2e kindje (2 jr) ziekenhuisbevalling, in principe bv ♥23-02 Miss Y 2e kindje, thuis bevalling, bv ♥24-02 Bootjekatootje (23) 1e kindje, zkh bevalling, bv ♥24-02 LBue (24) 1e kindje, zkh bevalling, bv ♥24-02 sofie28 4e kindje ♥26-02 Heart 2e kindje, thuis bevalling ♥27-02 Ils80 3e kindje, zkh bevalling, bv ♥28-02 Caroline1978 1e kindje, zkh bevalling, bv ♥28-02 Mismama 1e kindje Afspraken: 06-07 Bootjekatootje echo 09-07 LBleu intake + echo 09-07 mariska D intake 11-07 Es1983 echo 11-07 All Mine intake VK 13-07 Bail echo 16-07 Jufjip intake vk 16-07 Heart intake + echo 17-07 lovelymom intake + echo 18-07 Chilleke intake 25-07 Babybolly intake 25-07 mismama vk + echo 26-07 Caroline1978echo 06-08 mariska D echo 06-08 Babybolly echo
Als het goed is, is de lijst weer up to date... Mist er iets, even in kleur in je bericht schrijven, dan valt het wat beter op.. Net gebeld naar de VK, en mag 11 juli al komen voor een intake, dat is al over 2 weken. Best snel vind ik! Ben dan 8 weken. Ik verwacht met 12 weken de eerste echo, duurt nog even, maar ben ik wel gewend. Bij mn andere twee kinderen kreeg ik ook pas met 12 weken een echo. En eigenlijk zijn dat HELE mooie echo's, alles is zo duidelijk en compleet dan al! Dus ik vind het het wachten waard. Verder voel ik me goed, misschien te goed? Voel me nog niet zwanger ?!
LBlue, echt super ben ook erg benieuwd hoe mijn familie en zusje reageren. Ik wacht tot na de echo die ik op 25 juli heb met vertellen dat vind mijn man fijner. Ik ben dan rond de 8 weken als het goed is. Vandaag ben heb ik me ziek gemeld op het werk. Ik ben zo duizelig en misselijk. Misselijk vind ik niet zo erg, maar die duizeligheid vind ik zo naar alsof ik constant bijna flauw ga vallen. Ik durf zo geen auto te rijden en ik moet 45 min. rijden naar mijn werk. Op mijn werk wil ik het nog niet vertellen omdat het zo pril is, maar als ik me zo blijf voelen zal ik wel moeten...
Uitgerekend♥ ♥18-02 Jufjip 2e kindje ♥18-02 bail 1e kindje ♥19-02 All Mine 3e kindje ♥19-02 S1978 2e kindje ♥20-02 Carrie78 (33) 2e kindje ♥21-02 Es1983 ♥21-02 mariska D 1e kindje ♥21-02 lovelymom 3e kindje ♥21-02 L89 1e kindje ♥22-02 Babybolly ♥22-02 Balou1 ♥22-02 Chilleke (28) 2e kindje ♥23-02 Miss Y 2e kindje ♥24-02 Bootjekatootje (23) 1e kindje ♥24-02 LBue (24) 1e kindje ♥24-02 sofie28 4e kindje ♥26-02 Heart 2e kindje ♥27-02 Ils80 3e kindje ♥28-02 Caroline1978 1e kindje ♥28-02 Mismama 1e kindje ♥28-02 Noekie 2e kindje Afspraken: 22-06 Jufjip intake mvm 06-07 Bootjekatootje echo 09-07 LBleu intake + echo 09-07 mariska D intake 10-07 Noekie echo 11-07 Es1983 echo 13-07 Bail echo 16-07 Heart intake + echo 17-07 lovelymom intake + echo 18-07 Chilleke intake 25-07 Babybolly intake 06-08 mariska D echo 06-08 Babybolly echo
Ik mag mij ook toevoegen! Na 2,5 jaar MMM spontaan zwanger geworden. We kunnen het nog niet echt bevatten maar de bloedwaardes van afgelopen vrijdag waren goed. Hcg 904. (Toen was ik 4w+1 ver) Ik krijg vandaag uitslag van de waardes van het bloedprikken van maandag. We hopen op een mooie stijging. Jullie ook allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Liefs Noekie
@Noekie: wat een fantastisch nieuws voor jullie!! Bijzonder hoor dat t spontaan gelukt is, de wonderen zijn de wereld nog niet uit
Hi meiden, even ego en kort (in mn pauze) Hier heb ik helaas de echo moeten verplaatsen. Ik had m op 06-07 om 15:00 maar nu moet ik om 14:00 die dag afstuderen middels een eindgesprek. Ik kan niet later maar wil zeker niet vroeger. Straks zit ik helemaal in de rats. Dus is de echo verplaatst naar 23-07!! Pfff.. Dan ben ik als alles goed gaat alweer 9 wk en 2 dg. Maar ik heb hem liever later dan voor mn school! Wel fijn dat er op die echo al echt handjes, voetjes en een hoofdje te zien is! Nou gelukkig geen zenuwen meer voor een foute echo en eerst op vakantie!!
Maak je geen zorgen meid, het kan ook onschuldig zijn. Was het bruin of helder?veel/weinig? voel je ook kramp? en hoeveel weken ben je?
Oh Es wat spannend, hopelijk is het onschuldig. Op de site van mijn vk staat dat ongeveer 20% van de zwangeren in de eerste weken te maken krijgen met bloedingen en dat het meestal onschuldig is. Innestelbloeding of door extra doorbloeding sneller een wondje. Als je onzeker bent gewoon bellen met vk of gyn, zij kunnen je gerust stellen! Succes meid!
Ik heb vanmiddag gebeld met mijn vk en verteld dat ik in maart een mk heb gehad. Ze zei dat ik mocht bellen naar de gyn voor een vroege echo om onzekerheid weg te nemen en dat het dan wrs een echo bij 7, 9 en 12 weken zou zijn. Na eerste echo een afspraak maken bij vk (ook omdat ik al 2 keer eerder ben geweest en mijn algemene gegevens er al bekend zijn). Vanavond even overleggen met ml of hij dat ook wil en dan morgen een afspraak maken. Ik ben trouwens 31.
Yep, bij mijn vorige zwangerschap. En het heeft zo'n 5dagen aangehouden..toch alles prima. Hoop voor jou hetzelfde, bel je vk anders even!
Dat is wel echt spannend! Ik heb de eerste week dat we het wisten (dus vanaf 3.5) iedere dag een klein druppeltje oud bloed verloren. Sinds afgelopen donderdag/vrijdag niet meer gehad. Bij het maken van de eerste afspraak dit voorgelegd en het kon geen kwaad volgens de verloskundige. Pas als het veel en helder rood is, of gepaard gaat met flinke krampen moest ik me zorgen maken. Bootje, jammer dat je echo nu pas later is, maar afstuderen is ook wel echt super belangrijk! hier vandaag echt super slap... heb het gevoel dat ik niet goed op mijn benen kan staan, en moest net boodschappen doen en kon amper mijn hand stilhouden tijdens het pinnen. Is dat herkenbaar? Heb gelukkig wel het gevoel dat deze week wat sneller gaat dan vorige week? Hoe verstrijkt de tijd bij jullie? Vorige week leek iedere dag wel een hele week te duren, nu zijn de dagen weer gewoon dagen.
Zo ik nu kan zien is het gestopt. Het was heel licht rood/rozig. Ik ben morgen 6 weken. Vk zei dat ik het nog even moest aankijken. Geen last van erge pijn, wel lichte steekjes maar dat had ik de afgelopen twee weken ook.
jeejtje es, wat een spanning zeg! Dagen gaan hier vreselijk snel voorbij! Druk druk druk... Morgen alleen nog werken en dan al weer weekend!