@Mopje, Babyplanet leeg gekocht! heerlijk! Ik heb de afgelopen dagen ook weer wat spulletjes gekocht. Langzaamaan moet ik toch beginnen met wat spulletjes te verzamelen! @Jacky, vandaag dus de commode verplaatsen en dan de lekker klaar! Heerlijk! @Syrae, ook genoeg op de planning staan deze week lees ik! Ben benieuwd naar het eindresultaat! @Miepens, lekkage... das minder! Bij mn vorige zwangerschap heb ik er geen last van gehad, wel na de bevalling. Voor de zekerheid nu dus wel al zoogcompressen in huis gehaald na jou berichtje! Vandaag komt mn vader de kast schilderen, dan is het nog een muurtje op kleur spuiten en dan kan R. om naar zn nieuwe kamertje! En dan kan ook ik eindelijk beginnen met de babykamer! Het eerste projectje is in de maak. Heb een wandboom die ik nu wel zilver is, maar ik nog verder moet behangen met kleurtjes. Vandaag zullen ook de piepschuimletters binnen komen die ik dan nog moet pimpen. Van de week de letters van R. zn naam al gepimpt met behang, zijn er leuk geworden en ben benieuwd naar het eindresultaat als het straks allemaal op zn plaats hangt! Verder heb ook ik 2 januari een echo. Ben benieuwd naar onze uk! Vandaag trouwens ook een fotoshoot! Heb er zin in!!! En ben benieuwd hoe de foto's worden! Maar eerst zometeen met R. naar de HA, meneertje is al van zondag ziek, koortsig en hoest flink (al voor de 3e x op 6 weken tijd), dus wil m toch nog ff na laten kijken voordat het weer weekend is! Tot later!
Hoi meiden hier ook op zich fijne.dagen gehad. Heb alleen weer vlagen gehad van me totaal niet goed voelen. Nu blijk ik het vena cava syndroom te hebben. Met 38 weken gaat vk kijken of ze de bevalling.al wat in gang kan zetten. Ben benieuwd. Fijne jaarwisseling allemaal alvast! Het jaar van onze beebjes!
Jiehoe!!! Hier is de babykamer klaar (op 2 kleine accessoires na), maar de meubeltjes staan allemaal op hun plek. Gordijnen hangen mooi. Kasten zijn ingeruimd. Bedje opmaken doe ik alleen nog niet, dat staat dan alleen maar te verstoffen... babylicious En, hoe was de fotoshoot? Blue Vervelend dat je je zo rot voelt. Maarja nog eventjes doorzetten, dan heb je er iets prachtigs voor terug!
@Blue, wat vervelend! Heb het even moeten googlen, want wist niet wat t was, maar het lijkt me niet erg prettig! Heb je er alleen last van met liggen, of ook als je staat of zit? @Fotoshoot, deze was erg leuk! Bij R. hadden we er ook eentje gepland, maar omdat ik toen ivm vroegtijdige weeën niks meer mocht ging dat niet door. Nu wilde ik koste wat kost... hmm ja... gelukkig had ik een redelijke dag gisteren qua pijn en BI, maar toen we thuis waren... wat een nacht heb ik achter de rug, ben blij dat ik weer beneden ben. Tja, zelf schuld natuurlijk, nu moet ik op de blaren zitten. Ik ben wel heel benieuwd wat de gyn maandag gaat zeggen, pfff... ben zo kapot van t niet kunnen slapen en de pijn. Gelukkig weer bijna 33 weken! Het aftellen is begonnen in elk geval!
Fijn dat alle kamertjes af komen! Bij ons alleen nog een paar plintjes schilderen en rolgordijntjes uitzoeken. Maar sinds gisteren heb ik buikpijn, soort van steken, de VK denkt dat het mijn buikspieren zijn waar de baby tegenaan zit te schoppen, en dat klopt ook met de plek, maar ik voel me er wel goed ellendig door. Nog even aankijken was haar advies.
Vanochtend op controle geweest bij VK, werd ik even niet goed in de wachtkamer! Helemaal zweten en duizelig. Bleek dat ik dus ook een gevalletje vena cava had. Dan ligt de kleine dus tegen een bloedvat aan de drukken waardoor je tijdelijk geen zuurstof in je hersenen krijgt. Pff wat had ik het benauwd, maar toevallig had ik gister er al op zp over gelezen omdat blue erover schrijft. Heb jij dat erg vaak dan? Bij mij was het de tweede keer (paar weken terug ook). Voor de rest zijn we weer goedgekeurd in elk geval, het hoofdje lag mooi beneden. Blue, Babyliciouss en mopje: sterkte met alles, probeer toch nog te genieten van de laatste weken! Liefs Adriana
@blue, jeetje, wat balen dat je zo'n last hebt van het vena cava syndroom. Ikzelf probeer er ook op te letten dat ik er geen last van ga krijgen. Dus ik slaap al maanden op mijn linker zij en als ik op mijn rug wil liggen, leg ik iets onder mijn rechter been. Gewoon om het te voorkomen. Ik had namelijk van een vriendin gehoord dat bij haar ook het hartslagje van de baby omlaag ging als ze op haar rug lag. Dus ik probeer er wel rekening mee te houden. @syrae, dus jij "lekt" al een tijdje. Bij mij is het niet meer teruggekomen. Dus blijkbaar maar 1 malig. Maar de zoogcompressen liggen al klaar . Ben je ver gekomen met de planning die je had gemaakt voor de afgelopen week? @mopje, leuk om zoveel ineens te kopen bij de babyplanet. Ik heb steeds kleine beetjes gekocht. En ik vind het leuk om die dan 1 voor 1 in het kinderkamertje te leggen. Balen van de pijn in je buik. Doe het maar rustig aan. Hoe lang moet je nog werken?? @babylicious, wat ben jij creatief zeg. Dat je zoveel dingen zelf doet. Heb je de foto's van de fotoshoot al gezien? Wel leuk idee. Ik denk zelf niet dat ik het ga doen. Ik heb wel wat foto's van mezelf in bikini (niet al te charmant) en misschien straks met oud en nieuw ofzo. Misschien dat mijn buurvrouw die hobbyfotograaf is, wel eens een paar foto's wil maken. Maar ik denk zelf dat ik niet veel met die foto's zal doen. Is je zoontje weer wat opgeknapt? @adriana, fijn dat de baby al zo goed ligt. Probeer ook maar rustig aan te doen als jij ook last krijgt van vena cava. @Jacky, leuk dat de babykamer helemaal klaar is (op het bedje opdekken na ). Ikzelf denk ook dat ik helemaal klaar ben. Ik heb het bedje wel al opgedekt, maar dat is meer omdat ik het leuk vind om mensen het kamertje te laten zien. Op die manier ziet het er aangekleder uit. Ik denk ook dat de kraamhulp het helemaal anders zal opdekken. Maar dat interesseert me niet. Nu ziet het er leuk uit. Ook ik ben begonnen met de laatste dingen van de kinderkamer. Ik heb echt het gevoel dat het af is. Ik mis alleen nog onze baby . Maar van mij mag ze nog wel even blijven zitten. Ik vind het nog zo heerlijk om zwanger te zijn. Ik vind het leuk dat mijn buik zo dik en rond is en dat er af en toe wat trapjes zijn. Tja, de pijntjes in mijn rug en het maagzuur en de enkele keer overgeven, die neem ik maar voor lief. zolang het maar goed gaat met mijn kindje. Ik heb niet het gevoel dat ze al aan het indalen is ofzo. Volgens mij draait ze nog genoeg. Vandaag heb ik weer kleertjes gekocht bij de hema (1+1 gratis) en nog een mutsje en een vest van de Lief!. Ik heb denk ik nu wel genoeg kleertjes maat 50/56. Hoeveel hebben jullie? Ik heb denk ik nu 6 setjes. Zou dat overdreven zijn?? Ik vind het ook zo stom om steeds hetzelfde aan te moeten doen en ik ga er vanuit dat de kraamvisite eerder maat 62 ofzo geeft. Of zie ik dat verkeerd???
6 setjes in maat 50/56 is denk ik meer dan genoeg. Ikzelf heb maar 4 broekjes en 3 shirtjes in die maat. Daarnaast heb ik ook nog 2 boxpakjes. En mocht er toch meer nodig zijn kan je dat altijd nog kopen in die eerste week (of vragen ). Ik denk ook dat kraamvisite eerder met maat 62 zal komen maar aan mijn (schoon)moeder/-zus zou ik wel durven vragen voor iets in maat 50/56, als het nodig is. Vanavond om 00:00 lekker knallen met Jip en Janneke-Champagne Wij vieren het met onze beste vrienden, nu nog met zn vieren maar volgend jaar met 2 baby's erbij. Zal heel bijzonder zijn en ook emotioneel denk ik (vooral met 2 zwangere vrouwen hahaha). Iedereen een fijne jaarwisseling!
fijne jaarwisseling alvast iedereen! PLanning hier is niet geweldig opgeschoten, nogal last gehad van mijn bekken... Aftellen is hier ook in volle gang... heb een traditionele afstreepkalender gefabriceerd op mijn whiteboard Babylicious, hoe doe jij dat met slapen? ik denk dat ik binnenkort eens ga proberen liggend te slapen, doe tegenwoordig vaak wel een middagdutje waarbij ik met behulp van mijn voedingskussen op mijn buik lig, maar das niet echt praktisch voor 's nachts... Adriana en Blue, succes met de Vena Cava ellende. Mopje, hoop dat het beter gaat met je buik, lijkt me ook niet prettig. Jacky, heb je nog foto's van het kamertje? Ik heb ook niet heel veel in 50/56, maar ik denk dat het wel genoeg is. Zowiezo is bijkopen zo gedaan en mijn VK verwacht bij mij een grote baby dus hij zal er wel snel uitgegroeid zijn. Trouwens ook irritant over oud en nieuw. Ik was net even een ommetje aan het doen met mijn man, loopt er zo'n opgeschoten jochie lekker te knallen met wat rotjes en babypijltjes en hij loopt ons tegemoet. Steekt hij een babypijltje aan zonder stokje en roept daarna in onze richting kijkuit! Nou kan zo'n pijltje wienig kwaad tenzij het in je ogen terechtkomt maar ik vindt het zo krom dat hij tegen ons zegt dat wij moeten uitkijken terwijl hij het aanstak. Heb hem dat dan dus ook gezegd, volgens mij schrok hij daar wel van....
Iedereeen een hele goede en fijne jaarwisseling, volgend jaar is het voor ons allemaal weer anders Ik verheug me er in iedergeval wel erg op!!! Proost, lekker kinderchampagne! En iedereen een heel mooi & gezond 2012... ik zal hier snel weer meer te vinden zijn, nu lekker vakantie en verlof!! Groetjes!!
Heb gisteren de hele dag geen last gehad gelukkig. Probeer nu echt heel bewust veel te bewegen en slaap op mijn zij nu. Soms.is het in de auto wel lastig want dan heb ik er ook geregeld last van. Meiden geniet van de kinder champagne! Fijne jaarwisseling!
Zo de boodschappen zijn in huis. Nu even een klein dutje doen en dan op naar een gezellige jaarwisseling! Syrae ik zal van de week even foto's plaatsen van de babykamer. Verder wens ik iedereen nu alvast een fijne jaarwisseling!
Iedereen veel plezier vanavond! Het zal hier wel geen latertje worden, wij krijgen vrienden met 2 kleintjes (2.5 en 4 maanden) op bezoek. En mijn man heeft dienst... Maar ik heb toch nog de familietradtie voortgezet en heb nieuwjaarswafels gebakken! Jum!
Oh lekker Mopje! Jammieee! Wafels! Hier vieren we oud & nieuw ook met ons gezinnetje. Heb geen puf om ergens gezellig op een ongemakkelijke bank te gaan moeten zitten, dus wij maken het hier gezellig met zn drietjes en onze spartelende uk in mijn buik! R. is inmiddels weer een beetje aan t opknappen gelukkig, helaas heeft hij me wel aangestoken en zit ik nu met een flinke verkoudheid te kijken. @Syrae, slapen.. ja... als ik al slaap dan is t maar een kwartier-half uur max achter elkaar voordat ik weer in een andere houding moet gaan liggen, want dan hou ik t gewoon niet meer uit van de pijn. @Miepens, ik heb wel al foto's gezien, ze worden nu uitgezocht en als ik ze dan binnen heb zal ik er een paar plaatsen! Meiden vanuit hier ook alvast unne gooije roetsj t neiuwe jaar in! De laatste momentjes van 2011 zijn weer aangebroken!
If 2011 didn't Bring you Joy Just Leave it Behind. Let's Ring in the New Year With Good Things in Mind. Let Every Bad Memory ... That Brought Heartache and Pain. And let's Turn a New Leaf With the Smell of New Rain. Let's Forget Past Mistakes Making Amends for This New Year. Sending You These Greetings To Bring You Hope and Cheer. A Very Happy New Year Everyone!
Hopelijk heeft iedereen een fijne jaarwisseling gehad! Hier was het zeer gezellig. Ik heb zo'n buikpijn gehad van het lachen.... Nu doet het nog zeer. Heb ook helemaal niet lekker geslapen daardoor. Gewoon een harde buiken gevoel zeg maar. Maarja het was supergezellig! We hebben zelfs nog zitten geinen dat we het spel eventueel in het ziekenhuis af zouden maken, tussen de weeen door.... Wij hadden vrienden hier in huis. Hun dochter is 4, de onze bijna 3. Die hebben we 10 minuutjes van te voren wakker gemaakt. Die hebben hun ogen uitgekeken! En ik moet zeggen het was hier in de buurt heel veel mooi siervuurwerk. Uiteindelijk gingen die vrienden pas rond 2.00uur weg. Toen nog een beetje globaal opgeruimd. Uiteindelijk gingen we rond 02.30uur pas naar bed. En helaas wilde was onze dochter om 08.00uur echt al klaar met slapen.
Iedereen de beste wensen voor 2012!!! Dat we allemaal een gezond kindje op de wereld mogen zetten over een paar weken! @slappe lach, dat had ik gister ook, ik kwam echt niet meer bij. En dat deed zeer aan mn buik!! Ik liep gewoon weg uit de kamer om bij te komen omdat het zoveel zeer deed. En die pijn blijft ook best lang aanhouden. Maar het was wel heel erg gezellig. En lekker gegeten ook. Het was 4.00 toenwe gingen slapen.
Wij hebben ook genoten. Onze vrienden hadden hun jongetjes van 2.5 en 4 maanden meegenomen, extra gezellig dus. Ik heb me tranen in mn ogen gelachen toen ik die vriend van ons tegen mijn man "drachtige koe" hoorde zeggen, ik dus: "ben ik drachtige koe????". Maar aangezien mijn man dienst had (hij is dierenarts), hadden ze het daarover. De vriend van ons zich helemaal verontschuldigen, hij werd helemaal rood! Ik kon er zoooo om lachten!
Ik zou nog even een paar foto's van de babykamer laten zien. Even kijken of het lukt: gezien vanaf de deuropening