15-29 Februari mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jes4, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Jacky, gelukkig is de pijn wat afgenomen... nu hopen dat het zo blijft!

Adriana, wat vervelend... daar zit je nou natuurlijk net niet op te wachten! Zeker als je het eigenlijk niet ziet aankomen, valt het rauw op je dak!

2. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Adriana, wat een vervelend nieuws! Maar wel fijn dat ze het nu weten en daar niet pas bij de bevalling achter komen...

Mijn kleine ligt ook met de rug rechts, mijn buik is rechts ook dikker, heel gek gezicht! Vandaag weer buikpijn, ik slaap ook slecht... Maar na jullie verhalen moet ik niet klagen, geen pijn in bekken of heupen. Daar ben ik heel blij mee aangezien ik 7 jaar geleden een zware heupoperatie heb gehad en ik eigenlijk bang was dat ik door de zwangerschap meer pijn in mijn heupen zou krijgen, maar het is minder dan ooit!

3. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Adriana, wat balen meid. Groot gelijk om de frustratie en emotie er uit te gooien.

4. Babyliciouss

@Mopje, jeetje... een heupoperatie is ook niet niet niks! Kan me voorstellen dat je je daar ongerust ober gemaakt hebt, gelukkig lijkt het tot nu toe allemaal hartstikke mee te vallen!

5. melanies74

melanies74 Actief lid

17 mrt 2008
    147
    0
    0
    Drenthe
    Adriana: kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent, zeker als je denkt dat alles oke is!

6. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Even zeuren... Ik heb vannacht de halve nacht wakker gelegen, van half 2 tot 6 ongeveer. Twee keer een uur beneden gezeten. Nu heb ik vakantie, dus vanochtend nog tot bijna 10 uur geslapen, maar toch elk uur wel wakker... Nu ben ik doodop. Ik ga zo maar weer naar bed en hoop op een goede nacht vannacht! Oja, val je bijna weer in slaap, is de kleine hooligan in mn buik weer bezig:D

7. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Hey Mopje,
    Hier ook slecht geslapen vannacht, maar helaas geen vakantie...
    Ik heb af en toe zo'n last van maagzuur. Vannacht heb ik mijn bed echt rechtop moeten zetten om maar een beetje verlichting te hebben. Dus draaien op mijn zij zat er niet in, en als ik het toch probeerde kon ik echt bijna naar de wc rennen. Ik heb het meestal als ik iets met aardappelen heb gegeten, zoals stamp. Dus vanavond een kleine avondportie gegeten en zo mijn bedje in....Maar als mijn kleine hooligan aan de gang gaat, geniet ik daar wel van hoor!

8. melanies74

melanies74 Actief lid

17 mrt 2008
    147
    0
    0
    Drenthe
    Mopje: vannacht beter geslapen?
    hoop het voor je, want het kan je echt opbreken.
    Wanneer ga je met verlof? Voordeel dan is dat je
    'smiddags een tukje kan doen.

Miepens: heb je al rennies geprobeerd? Hier helpt dat
    een beetje, krijg er wel heel erg dorst van.

Vandaag een lekker rustig dagje, jongste 2 zijn naar de oppas ,
    en met de oudste ga ik vanmiddag naar de bios.
    Nu ik verlof heb, gaan ze wel zoals normaal naar de oppas, maar blijft er 1 thuis zodat ik daar eens alle aandacht voor heb, erg gezelllig!

9. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Weer een ellendige nacht gehad. En als ik nu wist waarom ik niet slaap... Ik word om half 2 wakker en daarna is her steeds wakker en beetjes slapen, maar vooral heel licht. :(

@Melanies: wat leuk dat je zo je kinderen wat extra aandacht kan geven! Welke film gaan jullie zien?

@Miepens: bleh, maagzuur is niet leuk! Ik heb gelukkig alleen af en toe overdag last van en 's nachts niet!

10. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    hier ook tussen 2 en 6 vaak wakker ijn, geen idee waar dat aan ligt. Toevallig net wel 2 heerlijke nachten supergoed geslapen, zal het wel nodig hebben gehad. Ik merk dat als ik me overdag flink moe maak (en dat doet ZEER!) dat ik dan 's nachts goed slaap... Misschien ook iets voor jouw?

Hier hielp antagel verschrikkelijk goed tegen het maagzuur, is vrij verkrijgbaar bij de apotheek. 's nachts had ik er dan nog wel rennies bij, was makkelijker. De kleine is hier nu wat inegdaald, dus ik heb er weer veeeeeeel minder last van. succes!

Wat ene leuk idee Melanies! heel veel plezier vandaag!

11. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Hey meiden, bedankt voor het lezen van mijn geklaag... Heb het nu even kunnen laten bezinken en een ks is niet leuk maar het is gewoon het beste. En gelukkig ismet de baby alles goed! Oja en ik weet nu zeker dat het kindje niet op 29 februari geboren zal worden ;)

Andrea, ik ben blij voor jou dat de placenta bij jou wel is weggegroeid!

Slecht slapen heb ik ook last van, op dit moment voornamelijk door een zware verkoudheid. En natuurlijk houdt de baby mij ook wakker met zijn/haar getrappel, maar daar geniet ik alleen maar van :) Ik voel nu regelmatig echt heel duidelijk een voetje of handje, dat is zo bijzonder! Ik kan niet wachten tot ik dat voetje/handje zelf kan vastpakken.

12. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Hier mijn verhaal van vandaag:

We kregen een groeiecho en met opmeten zat ik natuurlijk mee te kijken naar de getalletjes en zag het meteen al. De kleine loopt 3 !! weken achter in groei....
    Nu blijkt dat hij/zij dat met de 20 weken echo ook al had. En daar is toen dus geen aandacht aan geschonken.
    Nu moet ik 26 januari en 7 februari weer voor een groeiecho. Kijken hoe het verloop is.
    Stiekem hielden wij er al rekening mee dat het een klein kindje zou worden, maar het is nu dus echt TE klein.

Heb ook het verhaal verteld van die pijn in mijn bil/rug. Als het nog een keer voorkomt en het met rust niet minder wordt moet ik bellen en moet ik langs een neuroloog?!
    Het zou dus een beknelde zenuw zijn en dat mag niet te lang duren.

Ik heb vandaag ook weer een sollicitatiegesprek gehad en ik moeten zeggen dat ik vrij positief ben. Het contract zou dan ingaan NA mijn verlof.
    Volgende week hoor ik er meer over waarschijnlijk.

Morgen krijgt mijn man z'n nieuwe bedrijfsauto. Ben benieuwd!

Morgen ook de proefdruk halen van de geboortekaartjes. Zouden we eigenlijk vandaag doen, maar de proefdruk was nog niet klaar ;-(

Adriana
    Ja, een keizersnede is niet leuk. Maar het is niet anders. Beter dat ze het nu zien als dat het met de bevalling ineens een spoedkeizersnede zou moeten worden

13. Babyliciouss

@Adriana, gelukkig dat je er na een nachtje slapen wat meer rust in gevonden hebt. Het blijft niet leuk natuurlijk, maar als het echt beter is voor jullie kindje...

@Jacky, jeetje.. 3 weken achter op groei! En nu? Houden ze je natuurlijk extra in de gaten, maar kan het nog verdere concequenties hebben?

14. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @jacky, og, das dan wel schrikken zeg. Mijn meisje lag bij 20 weken 1 weekje achter en bij de groeiecho nog steeds. Zelf ben ik 1.75 dus ook niet de kleinste. Aangezien alles redelijk in proportie is maakt het ziekenhuis zich geen zorgen, maar ik blijf het nog steeds in mijn hoofd houden en wil misschien volgende week met de gyn het toch eens overleggen. Ik kan me voorstellen dat dat voor jou ook geld. Was je dochtertje ook een kleintje?

15. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    We krijgen nu dus nog extra groei echo's. Maar de volgende afspraak is toch pas 26 januari... Het kindje zit nog net op de onderste lijn. Het lijkt erop dat hij/zij in de eigen curve geleidelijk groeit.
    Door een arts in het amc was ons ook wel verteld dat we kans hadden op vroeggeboorte en laag geboortegewicht vanwege het feitmdat het een 2ling zwangerrschap is geweest. Dus ergens hielden we er al wel rekening mee. Maar 3weken achterstand is natuurlijk wel veel.
    Onze dochter was bij geboorte maar 45 cm en 2585 gram.
    Maar die was 3weken te vroeg geboren en bijnde 20 weken echo wel gemiddeld.

16. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    pff Jacky das schrikken zeg!

Ik ga vandaag ook voor een groeiecho, die van mij liep bij 29 weken 2 weekjes voor, hoop niet dat dat nu verder doorgeschoten is want dan wordt het ook lastig! maar toch minder eng dan 3 weken achter.... Jammer dat ze daar dan bij de 20 weken echo niet meer aadnacht aan hadden besteed, zou toch moeten!

17. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Dus je dochter was ook niet echt groot en gelukkig zit je. Nog net kn de ondeste regionen. Maar ik kan me voorstellen dat ze het toch in de gaten willen houden. Neem in ieder geval je rust en laat je ook niet gek maken! Fijn dat ze het nu toch extra in de gaten gaan houden

18. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    #2078 Mopje, 6 jan 2012
    Laatst bewerkt: 6 jan 2012
    Jemig, drie weken "te klein" is heel wat! Ik snap dat jij je zorgen maakt.
    Bij mijn laatste echo (bij 30 weken in het ziekenhuis toen ik bloed heb verloren), lag mijn kleintje precies op schema en mijn baarmoeder 2 weken geleden ook nog.

Oja, hier ziekenboeg, mijn man heeft zwaar buikgriep, ik hoop echt dat ik het niet krijg!!!

19. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    hier nog steeds 2 weekjes voor... ben benieuwd wat de VK woensdag zegt, hoop dat ze het aandruft me thuis te laten bevallen ;)

20. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Eindelijk weer goed geslapen! Alleen eruit om naar de WC te gaan en om paracetamol te nemen tegen de pijn in mijn buik. Mijn buikspieren zijn blijkbaar niet bestand tegen die buik van me... En mijn man heeft alles binnen gehouden vandaag...

Zo dadelijk lekker naar het centrum om wat te shoppen,
    fijn weekend allemaal!

Deel Deze Pagina