15-29 Februari mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jes4, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melanies74

melanies74 Actief lid

17 mrt 2008
    147
    0
    0
    Drenthe
    Mopje: wat een moppie, vooral die vingertjes zo in zijn mondje!
    Fijn dat er al wat slangetjes minder kunnen, en met geregeld kolven komt de bv vanzelf op gang. Heeft even tijd nodig.

Mamaleonie: welkom!

Hier vandaag weer op controle geweest.
    Stand baarmoeder was hetzelfde als 2 weken geleden , dit kan komen omdat de beeb aan het indalen is. Ook de bloeddruk begint langzaam te stijgen en ga ik vocht vasthouden.
    Voor nu geen probleem, maar omdat dit de vorige zwangerschap ook gebeurde waardoor ik uiteindelijk in het zh moest bevallen, willen ze me nu elke week zien om het in de gaten te houden.
    Ik hoop dat het stabiel blijft en ons meisje goed blijft groeien zodat ik toch thuis mag bevallen.

2. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    oh mooi kereltje!

3. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo de eerste februari mama is dus een januari mama geworden! Van harte mopje met jullie zoon! Ik hoop dat je hem snel mee naar huis mag nemen. Geniet van je kleine man! Ben benieuwd wie de volgende is!

4. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Nog even een tweede fotootje, nu zonder slangetjes in zijn neus.
    Hij heeft vanochtend voor het eerst aan mijn borst gesabbeld, maar drinken kan hij nog niet.

Ik wist niet dat je zo verliefd op je kindje kan zijn:)

5. zus01

zus01 Niet meer actief

@mopje: wat een supermooi mannetje!!! kan me helemaal voorstellen dat je daar verliefd op bent. mooi bos met haar heeftie ook al!
    geniet ervan, meid!
    ik hoop over een paar weken hetzelfde verliefde gevoel te kunnen hebben... ;)

6. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Mopje, wat een mooi kereltje!

7. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Mooi!

8. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Prachtig mannetje hoor Mopje!
    Dat hebben jullie samen mooi gemaakt!
    Probeer er zoveel mogelijk van te genieten!

9. Casey1987

Casey1987 Lid

20 mrt 2011
    98
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wauw je mannetje is echt heel mooi! Wonderkindje!

Zooo..officieel start van mijn verlof! Wel al lekker 2 weken kerstvakantie gehad, merk dat mn buik echt tot rust is gekomen, hij voelt veeel losser, heel fijn!!

En hebben jullie allemaal al verlof... of....??
    En voelen jullie ook de baby veel bovenin, onder je middenrif, af en toe echt een grote bult, denk zn billetjes? Over 2 weken een liggingsecho, ben benieuwd.. hij ligt nu al 5 weken met zn hoofdje naar beneden, maja wil natuurlijk niets zeggen.
    Hoe voelen jullie je verder en hoe gaat het met de kamertjes?

10. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

@Mopje, wat een prachtig kereltje!!! En een mooie bos haren! Ik hoop dat jullie hem snel mee naar huis mogen nemen!

@Casey, hier druk bezig met het kamertje. R. heeft van t weekend voor t eerst op zn nieuwe kamertje geslapen en nu dus druk bezig om het andere kamertje weer mooi om te toveren voor onze 2e uk!

Verder ligt ons kereltje ook vaak met zn billetjes tegen mn maag te porren en heb ik regelmatig een flinke bult hier boven aan mn buik, hihi..

Donderdag weer op controle bij de gyn, moet nog even wat dingen met hem doornemen wat betreft de bevalling en voorbereiding met mijn medicatie voor de bevalling om grote problemen te voorkomen na de bevalling.

11. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @mopje, wat een knapperd zeg! Erg leuk.

Ik kom morgen weer verder kletsen. Ik heb morgen vroeg controle bij verloskundige van ziekenhuis ipv gyn. Ben benieuwd. Ik heb wel gevoel dat ik iets meer vocht begin vast te houden. Mijn ringen zitten wat strakker. Morgen zullen ze ook wel bloed gaan prikken, dus dat horen we dan wel..

12. Babyliciouss

@Miepens, hier dus ook best veel vocht vast aan t houden. Heb me van de week mn laarzen gewoon kapot gelopen aan de zijkant door mn dikke voeten!
    Ik moet s'morgens mn schoenen aan doen, want anders kom ik er gewoon niet meer in!

Succes bij de gyn (vk) morgen!

13. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Morgenochtend hebben wij controle + bespreken 'bevallingsplan', ben benieuwd!

14. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ik heb uit voorzorg alvast mijn ringen af gedaan...

Proefdruk van het geboortekaartje is helemaal goed. Enveloppen zijn ook binnen, dus die kan ik eerdaags alvast door de printer gaan halen.

Hier besloten om de verjaardag van onze dochter 1 maand eerder te vieren. Heb geen zin om dat hoogzwanger te moeten doen. En na de bevalling vind ik niet leuk voor haar. Vorige week de uitnodigingen de deur uit gedaan.

Vandaag bij een vriendin op kraamvisite geweest. Em jeetje wat is zo'n miniemensje dan weer klein (en licht ivm mijn dochter van 12 kg)

Miepens
    Succe morgen bij gyn, dat alles maar weer goed mag zijn!

Andrea
    Sussces morgen met de 'bespreking'

15. Babyliciouss

Miepens en Andrea, succes vandaag! Blijft toch altijd wel spannend vind ik, op de een of andere manier, een controle!

Jacky, dat is denk ik ook wel weer even wennen. Hier weegt zoonlief ook 12 kg, zal wel weer heel vreemd zijn, zo'n klein ikkie erbij!

Fijn dat de kaartjes goed zijn! Ben hier van de week ook druk in de weer geweest met de enveloppen, afspraak gepland voor de babyborrel enz.

R. zit hier op het moment naast me met zijn 'baby' (een kleine pop). Je merkt toch wel dat hij veel bezig is met de nieuwe baby en er ook best wel al veel van snapt, erg grappig om te zien hoe hij beebie drinken geeft, aait en kusjes geeft, hihi... ben benieuwd hoe hij reageerd als de echte baby er is!

16. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    Miepens en Andrea succes, ik ga hier vanmiddagook weer op controle, ook om mijn "plan" te bespreken (en te hopen dat ik ondanks het grote knulletje wel thuis mag bevallen)

Ah babylicious wat lief!!! Als het ons gegeven is nog een 2e te krijgen dan hoop ik dat ons knulletje ook zo leuk ermee bezig gaat (en idd, benieuwd hoe het is als de baby er daadwerkelijk is)

17. zus01

zus01 Niet meer actief

Hallo ladies, ik schrijf niet zo veel mee maar volg wel alle verhalen. Ben blij dat het met iedereen goed gaat (op de wat gebruikelijke kwaaltjes na). Ik behoorde ook tot die groep, maar na gister op een reguliere controle bij vk geweest te zijn, werd ik linea recta naar zh doorwezen; bloeddruk te hoog en sporen van eiwitten in urine. Ben aan ctg gelgd, maar manneke maakt t prima. In bloed van mij zijn er wat afwijkingen gevonden en lig nu dus nog ter observatie in zh. Bloeddruk vanmorgen was goed! Nu vanmiddag nog een echo om de kleine op de groei te controleren, want hij lag erg voor op schema een paar weken geleden.. Een extra zorg dus, maar ik heb besloten me niet druk te maken.. Ik word goed in de gaten gehouden en hoop gewoon maar dat ik snel weer naar huis mag!

Een iedereen; succes met laatste loodjes en succes met rest van zwangerschap!!

18. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Andrea, Miepens en Syrae succes bij de controles!

Ik merk ook dat als ik een bewegelijke dag heb gehad ik 's avonds wat last van vocht heb maar dit is heel sporadisch.

@Jacky: wat leuik dat je dochter jarig is. Helemaal gelijk dat je het eerder viert, ze hebben het zelf toch nog niet zo door.
    En wat betreft baby's..ik vind het nog zo onwerkelijk dat er weer een klein hummeltje bijkomt, heel apart!

@Babyliciousss: wat lief dat je zoon er zo mee bezig is! Ruben begint daar nu wat mee nu de buik wat dikker wordt. Kusje geven en knuffelen met de baby.. Ook onder de douche wast hij de baby, erg lief!

Kaartjes gaan wij dit weekend even regelen. De kaart is al uitgezocht alleen de bestelling moet nog gedaan worden.

@Zus01: fijn dat ze je in de gaten houden! Succes en hou ons op de hoogte!

Ik zal maar eens met de hond gaan wandelen. Net al een wandeling gemaakt richting bakker dus nu ff pauze. Straks Ruben ophalen van school en dan heeft hij zijn eerste kinderfeestje en nog wel van het meisje waar hij verliefd op is, hoe schattig!

19. Babyliciouss

Hihi, mama Leonie, wat leuk voor Ruben! Zn eerste kinderfeestje!
    En grappig is dat he, dat de kids er zo mee bezig zijn. R wast ook zn buikje en zegt dan steeds, Beebie was! Hihi, zo schattig!

Zus, gelukkig was je bloeddruk vanmorgen weer lager, maar het blijft toch schrikken! Gelukkig houden ze je goed in de gaten en ik hoop dat je snel weer naar huis mag!

Trouwens, een vraagje, wie van jullie weet of ik onze nieuwe zorgverzekeing op de hoogt moet stellen dat ik zwanger ben? We zijn per 1 januari overgestapt, heb het kraampakket nog van oude verzekeraar gehad, maar weet nu niet of ik dit moet melden bij onze nieuwe zorgverzekeraar!

20. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    ik heb een 2e kraampakket aangevraagd bij mijn nieuwe verzekeraar :D gok dat ze het nu wel weten, ook ivm met alle zwangerschapsgerelateerde declaraties die er voor mij binnenkomen ;)

Deel Deze Pagina