15-29 Februari mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jes4, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    wie heeft er trouwens allemaal al verlof ondertussen?

2. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    @babyliciousss: ik zou het wel ff doen, baadt het niet schaad het niet toch?

@Syrae: ik heb geen verlof, werk op het moment niet. Heb deze ochtend ook een vreeeeeselijk luie ochtend, helemaal belachelijk!

Controle al gehad?

3. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    nee pas om half 6.... manlief gaat dan ook mee als hij het red vanuit zijn werk (ik heb het hem zo'n beetje verplicht maar goed :D)

Vnaaf nog naar voorlichting over borstvoeding van de LLL, dan moet hij ook mee, hij heeft het maar druk ;)

4. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    Ik had mijn moeder gevraagd om me te helpen emt het in elkaar zetten van wiegbekleding en gordijnen vor het kamertje, die heeft me dus een naaimachine kado gedaan zodat ik het zelf kon leren... Heb net eindelijk een pakje af gekregen voor de kleine :D zoooo schattig!! zal zo ff een fototje plaatsen :)

5. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    pakje :) (het broekje is dus 3 keer uitgehaald en overnieuw gedaan en de mouwen heb ik ook 4 keer aangezet ;))

6. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    hallo meiden,

ik kom me ook maar eens melden... Ik lees al heel erg lang mee, maar nooit de stap durven zetten... Wij hebben namelijk al 2 x een kindje verloren vroeg in de zwangerschap en moest me elke keer weer afmelden, pijnlijk! Maar nu geloof ik er echt helemaal in en wil dan dus ook graag meeschrijven! Ook best veel stress gehad met meerdere sterfgevallen in de familie en het kindje van mijn vriendin met 25 weken zwangerschap (ze was wel 10 dagen langer zwanger dan ik).

Mijn man en ik weten niet of we een jongetje of meisje krijgen, dat maakt het wel erg leuk!

Leuk, zo'n hobby om zelf kleertjes te maken. Dit lijkt mij ook wel wat, maar ben bang dat ik dat 3x doe en dan nooit weer... Heb wel vaker van die hobby's gehad zeg maar. Maar wel stoer, zo'n zelfgemaakt pakje!

7. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    ik ben ook nogal bezig op projectbasis zeg maar ;)

Fijn dat dan nu voor jouw ook het einde in zicht is zeg maar, kan me goed voorstellen dat je een hele spannende tijd achter de rug hebt zo!

8. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    ik heb oo nog geen verlof ik stop 5 weken van te voren, maar als het goed gaat blijf ik een weekje langer doorwerken. scheelt weer een week achteraf.
    Ik voel me in principe goed alleen wordt ik schijtziek van 3 weken verkoudheid en sinds deze week voorhoofdholte ontst. en ik wil niet nr ha voor ABiotica...maar als het zo doorgaat moet ik wel....dit is echt geen doen, weinig lucht enzo. sorry voor dit ego berichtje hihih.
    liefs pina vanaf het bed werkende :p

9. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Welkom Hetlichtje! Fijn dat je er nu vertrouwen hebt, wij ook!

@verlof: ik heb sinds zondag verlof;) Best gek, ik krijg echt 16 weken met mijn zoontje. En heb geen "voorpret" en "ik voel me heel zwanger en wil bevallen" verlof. Maar ik kan van jullie verhalen meegenieten!

Wij hadden het plan om gisteren de kaartjes te bestellen, is ook gebeurd, maar al met de uiteindelijke tekst erop. Morgen zijn ze klaar!

Hidde heeft zonet voor het eerst wat gedronken bij mij. Hij kwam bij me liggen en mijn borsten begonnen spontaan te lekken. Heel bijzonder...

10. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
  11. lilsuz

lilsuz Actief lid

5 mrt 2011
    267
    0
    0
    telefonisch adviseur ABN Amro
    Noord-Brabant
    jn er nog dames die op 21 Januari model willen zijn voor een bellypaint wedstrijd in gorichem??

Ik kwam een adv tegen en ze zoeken nogsteeds zwangere buiken..

Stuur me een priveberichtje met je emailadres als het je leuk lijkt... dan geef ik je mailadres door.

12. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Mopje, wat fijn dat Hidde het zo goed doet en nogmaals, wat een prachtig kereltje!

Mooi pakje Syrae! Is er niet aan te zien dat je het zo vaak uit elkaar hebt moeten halen! Ik was er geen goeie voor, bij mij blijft een knoop nog geen 2 dagen zitten als ik hem weer terug vast zet!

Pina, beterschap! Ik hoop dat je nog zelf hersteld, maar het klinkt niet al te best! Zorg maar dat je voor de bevalling weer beter bent, lijkt me niks, om zo te moeten puffen!

Welkom, het lichtje! Een spannende onzekere tijd achter de rug... nu vol vertrouwen de bevalling tegenmoet!

13. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    zo syrae jij bent echt creatief! Het pakje is erg leuk.

Pina: sterke met je verkoudheid. Kan je niet gewoon neusspray gebruiken? Ik ben er zelf net vanaf (van de neusspray, nog niet helemaal van de verkoudheid).

Welkom Hetlichtje, ook succes met de laatste loodjes!

Mopje: het lijkt mij ook zo speciaal als je kindje voor het eerst bij je komt drinken. :) En inderdaad, jij hebt nu lekker 16 weken met je kindje! Wel fijn dat je hier mee blijft lezen/schrijven hoor!

Mijn verlof gaat maandag in, ik moet nog 4 dagen van 2 uur werken, praktisch niks dus... Volgende week eerst nog een examen afleggen en dan lekker niks meer van verplichtingen.
    Ik heb nog wat foto's gemaakt van de babykamer, voor de geïnteresseerden:

14. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    leuk! wij hebben dezelfde badset

15. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Leuk Adriana! Wij hebben inderdaad ook dezelfde badset, alleen in zilverkleur!
    Hier vanmorgen de babykleertjes in de kast geruimd! Het bedje gisteren weer omhoog gezet, commode uitgesopt en opnieuw ingeruimd.

Nu nog kijken voor wat aankleding, het rolgordijn ophangen, en dan nog de laatste spulletjes zoals flesjes endergelijke aanschaffen en dan mag ook hier onze kleine boef komen!
    Word langzaamaan ook wel tijd, aangezien ik eerder ingeleid ga worden.

Verder hier ook geen verlof, aangezien ik in wao zit. Toch mis ik mn werk behoorlijk hoor.. maar helaas is dat geen optie meer.

16. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @mopje, wat ontzettend fijn dat Hidde je borst heeft weten te vinden en dat hij ook echt heeft gedronken. Vaak hoor je wanneer ze zo vroeg geboren worden, dat ze dan wel zuigen, maar nog niet genoeg kracht hebben. Toch een goed teken dat hij zo'n sterk kereltje is. Voor je het weet mag je naar huis en kun je de overige 15-16 weken van je mannetje genieten.

@andrea, hoe ging je controle vandaag?

@syrea, succes vanavond met jouw controle en borstvoedings"cursus". Je man moet er maar wat voor over hebben. Dat is het minste wat hij in deze tijd kan doen ;). Maar wat ontzettend goed gemaakt, die kleertjes. Echt knap. Zou mij nooit lukken. De stress die me dat zou opleveren zou niet tegenop wegen om het gewoon kant en klaar in de winkel te kopen. Misschien dat ik over een tijdje nog aan een sjaaltje begin met breien, maar daar heb ik nu echt de puf niet voor.

@ Jacky, groot gelijk om de verjaardag al eerder te vieren. Waarschijnlijk heeft ze het toch niet door wanneer ze precies jarig is en feestjes zijn altijd leuk. Het is dan belangrijk dat jij je op die dag ook goed zal voelen en de tijd hebt om haar die dag lekker te verwennen.

@babylicouss, dus jij gaat een babyborrel houden. Spannend. Ik heb daar ook even over nagedacht, maar ik denk dat ik het bezoek toch maar groepjes gewijs laat komen. Wel schattig dat je zoontje al zo'n trotse grote broer aan het worden is. Ik denk dat dat na de bevalling alleen nog maar erger zal worden. Ik zou het trouwens wel melden bij de nieuwe ziektekosten verzekering. Misschien doen ze er wel niets mee, maar dan kunnen ze je achteraf nooit verwijten dat je het niet eerder hebt gemeld.

@zus01, he, jakkes, dat was zeker wel schrikken. Gelukkig gaat het nu de goede kant op en mag je hopelijk heel snel naar huis.

@mamaleonie, succes met het doorgeven van alle "kaart details". Wij willen het kaartje via kaart to go doen. Dat kunnen we in principe zelf thuis doen. Ik moet alleen nog achter alle adressen aan. Maar dat komt wel tijdens mijn verlof.

@hetlichtje, warm welkom voor jou. Ik kan me voorstellen dat het een hele spannende tijd voor je is geweest. Ik heb precies een jaar geleden mijn miskraam gehad. Dat hakt er ook nog steeds in. Ik ben ook echt pas na de 20 weken echo meer gaan genieten. Toch zit er altijd nog zo'n stemmetje in mijn hoofd dat het mis kan gaan. Maar als je realistisch kijkt, is die kans gewoon heel klein. Ik heb helaas ook in mijn omgeving een paar mensen die heel laat in de zwangerschap hun kindje zijn verloren. Maar zo lang ik me goed blijf voelen en ons meisje lekker voel trappen maak ik me geen zorgen. Hopelijk kun jij je daar nu ook overheen zetten.

@pina, heel veel beterschap en inderdaad duim ik voor je dat de antibiotica niet nodig zal zijn.

@adriana, leuk kinderkamertje, kan me voorstellen dat je daar trots op bent!

@ego. Ik blijf inderdaad wat vocht vast houden en heb dat ook aan verloskundige van het ziekenhuis gemeld. Deze vond het niet zorgwekkend. Zo lang het maar niet ineens spontaan extreem veel gaat worden. Het hoort nu eenmaal bij dit stadium van de zwangerschap.
    Mijn bloeddruk was goed en ook mijn buikje is goedgekeurd. Heb nog genoeg vruchtwater en het hoofdje lag nu mooi naar beneden. Bij de 30 weken lag ze nog in stuit, maar is nu gedraaid. Helaas geen garantie dat dat ook zo blijft, want ze is nog niet aan het indalen en alles is nog mogelijk. Maar dit is in ieder geval al een goed teken.
    Ikzelf moet nog 2,5 week werken. Begint nu wel op te schieten. Ik vind het wel saai. Mijn concentratievermogen is helemaal weg en ik krijg ook geen nieuwe projecten dus zit mijn tijd een beetje uit te zitten. Dit verhaal heb ik zelfs tijdens mijn werk getypt. Maar goed, ik wil echt pas zo laat mogelijk stoppen om zo lang mogelijk van ons meisje te kunnen genieten.
    Ik ben nu een beetje aan het rondkijken hoe we het bekend gaan maken bij het huis. Nl. Geboortebord/raamsticker/zelf iets maken/vlag etc. Ik denk zelf dat het een raamsticker gaat worden. Maar die moeten we dan wel langzaam gaan bestellen.
    Ook zijn we aan het kijken voor een videocamera om straks (NA) de geboorte (niet tijdens ;) de bevalling) wat bewegende beelden van ons mopke te maken. Dus alle tips zijn welkom!!

17. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    @mopje: wat fijn zeg! En wat zul jij aan het genieten zijn...:D Tis een mooi mannetje!

@Syrea: wat een gaaf pakje! Echt knap dat je dat zelf hebt gemaakt zeg...doe het je niet na. En ik ga vanaf nu ook mijn kerel meeslepen naar de vk, aan de beurt:)

@hetlichtje: welkom! kan me voorstellen dat je onzekere tijden hebt gekend! Nu lekker gaan genieten en meekletsen hier!

@Pina: beterschap! Geen lucht krijgen is geen pretje. Wat fijn dat je vanaf bed kan werken?

@Adriana: mooi kamertje! Badset hebben wij ook maar dan ook in het zilver haha.

@Miepens: super dat het bij de VK allemaal goed was! Ik ga duimen voor je dat ze zo blijft liggen. Hier een ook een baby die constant alle kanten nog opgaat..En een geboortesticker, dat klinkt leuk! Bij ons versierd de familie altijd..willen graag een ouderwetse houten ooievaar, blijf ik het mooiste vinden.

Zo Ruben is afgezet bij het kinderfeestje, wat een drukte! Wel erg gezellig en hij was al mooi aan het spelen..trots.
    Ik heb een beetje een zeurend gevoel onderin de buik/rug dus ik hoop dat de kleine eens de goede kant opgaat, blijft telkens in een stuit liggen. Volgende week dinsdag mag ik weer naar de vk.

Jeetje, ben echt niet vooruit te branden vandaag...ahum

18. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    ik mezelf ook ff op de lijst gezet ;)

19. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    bedankt voor de opbeurende reacties. ik neusspry de hele dag dor. nog een paar dagen en dan moet ik weer stoppen met die werkzame stof.
    neem nu 6 para's p/dag anders zo'n hoofdpijn. na ja... okee.
    ik denk dat de bevalling niet zich zal aankondigen ls je je neit fit voelt. dat is denk ik een natuurlijke gave. Hooop ik.

mooi kamertje, leuk he om zo het wt te zien worden. ik ga denk ik dit weekend het bedje opmaken. zo schatttig altijd.

x

20. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden even een ego bericht. Totaal onverwacht gisteravond in het ziekenhuis beland door een auto ongeluk. We zaten in het midden van, een ketting botsing. Flink kramp in mijn buik gehad van de gordel dus met. Ambulance naar ziekenhuis vervoerd. Man en dochter maken het goed gelukkig en bij mij en de.kleine bleek gelukkig ook alles goed! IK moest alleen ter observatie blijven omdat er in 24u van alles nog mis kan gaan met de placenta. OP slaap tekort na lijk ik de nacht goed door te komen en mag ik hopelijk naar huis straks. Auto zag er niet best uit, maar besef echt dat we geluk hebben gehad.

Deel Deze Pagina