15-29 Februari mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jes4, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Miepens, fijn dat je weer goedgekeurd bent! En ook hier een uk die graag schijnt te draaien! Ik moet vandaag weer naar de gyn, hoop dat hij gewoon nog met zn bolletje naar beneden ligt!

Hier trouwens ook een raamsticker besteld. Volgens mij is familie ook nog bezig met een bord voor in de tuin, dus we laten ons verrassen!

Een digitale camera hebben wij ook, maar die is inmiddels toch al een paar jaartjes oud, gekocht toen we op huwelijksreis gingen naar Kenia en Tanzania. Maar t beestje doet t nog goed. Is overigens wel een Sony, was toendertijd in elk geval een van de betere huis tuin en keuken camera's.

MamaLeonie, hoe vond Ruben het kinderfeestje? Hebben ze het leuk gehad? Enne, jijzelf vandaag een beter dagje?

Jeetje Blue!!! Wat schrikken!!! Denk er nu toch wel regelmatig aan als ik in de auto zit met mn dikke buik... Wat ene geluk dat jullie er zo goed uitgekomen zijn! Nu ook hopen dat straks de laatste controles ook gewoon goed zijn en jullie weer heelhuids terug naar huis mogen!

2. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @blue, jee meid, wat heftig. Dat is echt schrikken voor jullie. En wat hebben jullie een geluk gehad. Toch ook wel fijn dat ze je nu extra onder controle houden. Beter het zekere voor het onzekere nemen.

@babyliciouss, gaaf dat jullie naast de raamsticker ook nog een bord in de tuin krijgen. Wel spannnend wat de family er van gaat maken. Wij zijn een aantal jaren terug ook in tanzania geweest. Was echt kei gaaf. Helaas stond ons budget toen nog geen megadure apparatuur toe. Nu hebben we spiegelreflex en dan straks pok een video camera. Ik ben benieuwd. In ieder geval kunnen we nu gaan oefenen.

@pina, fijn dat het weer wat beter met je gaat.

Hier weer een onrustig nachtje gehad. Weer boven de wc kunnen hangen en ook nog een lektiet na dagen geen last er van te hebben gehad. Pffff. Ach... Er valt mee te leven.

3. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Blue, heel veel sterkte! Wat een toestand, daar zit je echt niet op te wachten. Hopelijk mag je vandaag lekker naar huis.

Raamsticker, wil ik hier ook nog voor kijken. Iemand tips voor een goede en niet te dure site waar je ze kunt bestellen?

Camera, vorige week de Nikon 1 gekocht. Topcamera! Systeemcamera met de eigenschappen van een spiegelreflex. (lees nu dat het een videocamera moet zijn... Oeps...)

Pina, veel beterschap!

Hier ook veel lichamelijke klachten, maar gelukkig verlof. Vandaag gaat mijn dochter naar haar gastouder en kan ik even naar mijn werk om wat administratie bij te werken. De avonden zijn het ergst, kan bijna niet meer het ene been voor de andere zetten.

4. zus01

zus01 Niet meer actief

hallo dames, even een update vanuit (nog steeds) het ziekenhuis: ik moet hier ook helaas blijven tot de bevalling. een zwangerschapsvergiftiging kan zich van de ene op de andere dag verergeren en, hoewel ik nergens last van heb, is dat een te groot risico om mij naar huis te laten gaan.
    Hopelijk wordt ik wel met 38 weken ingeleid, want de muren komen nu al behoorlijk op me af. En ik geloof dat ons manneke ook wel desdanig volgroeid is dat dat geen problemen moet opleveren. Morgen iig nog een extra echo om dat te bevestigen.

@blue: dat is schrikken!! ben blij dat jullie niets mankeren en dat ze jullie goed in de gaten houden. wat dat betreft nemen ze het hier in NL wel serieus en nemen ze geen risico's.
    Sterkte ermee!

en de rest uiteraard ook! Aftellen, meiden! ;)

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Blue
    Jee, dat is wel even schrikken! Gelukkig lijkt alles goed te gaan met jullie allemaal! Hopelijk kun jij vandaag gewoon weer naar huis.
    Sterkte ermee. Je zal vandaag en morgen wel flinke spierpijn krijgen denk ik, maarja het het veel erger kunnen zijn.

6. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Goodmorning!

Blue: wat ontzettend schrikken zeg!! Pff, gelukkig houden ze nu goed ind e gaten en is alles goed met je man en dochter! Doe het rustig aan!

@Babyliciousss: ben benieuwd wat de gynaecoloog zegt en hoe je baby nu ligt! Die van mij draait ook nog erg veel. Mag ik vragen waar je de raamsticker weg hebt?

@Miepens: ja die nachten..hier ook de ene nacht beter dan de andere nacht. ben je misselijk dan? Das dan wel erg vervelend:( Lektieten hier ook soms wel en soms niet. Nog ff volhouden!

@Madeliefke: wat vervelend dat je niet goed kan lopen.. Heb je last van je bekken? Gelukkig vandaag ff tijd voor jezelf. Moet zeggen dat ik het nu ook weg fijn vindt dat Ruben naar school gaat...mooi rustig aan.

@Zus: jeetje dan mag je nog wel ff in het ziekenhuis zeg, bah! neem idd aan dat ze je wel op tijd in gaan leiden dan. Moet je maar extra veel hier kletsen dan heb je nog wat te doen.

Hier vannacht voor Ruben eruit om 4.45 uur. Hij heeft voor het eerst wat in bed geplast arm ding. Hij schaamde zich wild. Helaas was mijn vriend aan het werk dus mocht ik zijn HOOGSLAPER met dikke buik gaan verschonen, geen pretje. Daarna ook niet meer geslapen eigenlijk dus vandaag maar weer es rust. Net alle was aangezet zodat er weer schoon goed op kan.

ik heb voor vriendlief een mooie todo list gemaakt en daar gaan we dit weekend maar eens aan beginnen, wil alle dingen af en klaar hebben.
    Het kamertje is echt supermooi geworden maar kan helaas geen fotos plaatsen omdat je dan direct ziet wat het wordt;).

7. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @Blue: schrikken zeg! Ik hoop dat vandaag alles goed is met jullie en het blijft bij spierpijn... Maar de schrik zal er zeker inzitten! Sterkte

@camera: wij waren onze fotocamera kwijt bij de verhuizing (was al een oude en we zouden een nieuwe kopen). Gelukkig is de nieuwe vorige week gekocht, anders hadden we de bevalling moeten vastleggen op een iPhone... De onze kan ook ook mooie filmpjes maken. Dat was wel een vereiste. Het is een Panasonic GF3, met verwisselbare lenzen enzo. Mopjeman kan er al hele mooie foto's mee maken...

@zus: zet 'm nog op de komende weken. ziekenhuizen zijn niet leuk, en ik heb nu nog elke dag het vooruitzicht op het bezoekje naar "beneden" (de kinderafdeling). Maar als ik hier weken zou liggen, zou ik ook een beetje gek worden. Lig je alleen of met anderen? En hopelijk toch niet met al bevallen moeders? Je weet waar je het voor doet!

Vandaag gesprek met de kinderarts, ik hoop meer te weten te komen wanneer Hidde uit de couveuse mag...

8. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    pff arme Ruben komt goed weet ik uit ervaring ;)

Jeetje Blue das schrikken zeg! Hoop dat je dit pas leest als je alweer thuis bent!

Heel veel sterkte Zus, ik zou zeggen, laat je man wat wol en breinaalden ofzo meenemen, heb je ook nog eens wat te doen ;)

Miepens, succes de komende tijd met de nachten. Ik slaap de laatste tijd weer veel beter maar iks ta weer regelmatig om 7.00 uur op met mijn man, dat scheelt een hoop denk ik.

Wij hebben een digitale camera gekregen van mijn (overleden) opa op ons huwelijk, mooi ding wel vrij prijzig maar mijn opa was filmfanaat en maakte heel veel filmpjes dus hij gebruikte altijd goede aparatuur. Een camera hoeft trouwens niet duur te zijn en denk eraan dat de hoeveelheid megapixels niet altijd heel veel zegt. Als de chipset en de processor niet goed genoeg zijn wordt alles toch gecomprimeerd en heeft het uiteindelijke beeld weer minder pixels. Succes met kiezen ;) ik gebruik daar trouwens altijd de pricewatch van tweakers.net voor. Beetje lastige site maar wel ontzettend informatief en handig als je hem doorhebt.

Hier gisteren weer goedgekeurd, mijn verloskundigen gaan weer overleggen of ik nog wel thuis mag bevallen omdat ukkie toch echt bij de p90 lijn zit op de groeiecho's Blijft me wel elke keer opvallen dat het buikje het kleinste is van de echo's ik gok dus nog steeds op een ontzettend lang maar wel vrij dun kind.

Kleintje ligt nog steeds met t hoofdje naar beneden en in het begin van mijn bekken maar moet nog wel een stuk verder indalen. Als mijn vliezen nu dus breken moet ik meteen naar huis, liggen en bellen maar dat moet ik zowiezo als de vliezen breken voor week 37 dus dat komt nog wel goed;) Bloeddruk was trouwens ondanks mijn gestress over wel of niet thuisbevallen nog steeds 110 over 65, dus dat is super! volgende afspraak weer over 2 weken, ben benieuwd!Daarna naar voorlichtingscursus van de LLL geweest. Wat was dat interessant zeg! hoewel ik me al ontzettend heb zitten inlezen in borstvoeding hebben zowel mijn man als ikzelf erg veel aan deze avond gehad, en volgende week hebben we dan deel 2. (ook leuk dat dat dus gewoon bij iemand thuis is ;))

Ieder

9. zus01

zus01 Niet meer actief

Ik ga zeker proberen hier wat vaker mee te babbelen! dankzij de gratis wi-fi en mijn super-laptoppie, moet dat geen probleem zijn.
    en nu heb ik er de tijd voor....
    Voel me wel beetje schuldig t.o. mijn man, die nog, naast zijn werk, al het huishouden moet doen en ook nog mij moet komen 'entertainen'.
    ik heb alle vrienden en familie dus maar ingeschakeld of ze hem een avondje te eten willen hebben...dan hoeft tie daar iig geen zorgen over te hebben: boodschappen en eten koken.

@mopje: hoe gaat het nu met de kleine man? al enig idee wanneer jullie naar huis mogen?
    ik lig hier alleen op een kamer (gelukkig, ik kan heel slecht tegen slaapgeluiden van andere mensen) maar wel op de verloskunde-afdeling. midden tussen de bevallingen en kleine baby's dus! maar dat vind ik niet erg; kan ik vast wennen ;)
    ik hoop alleen binnenkort wel overgeplaatst te worden naar een ziekenhuis dichter bij huis (waar steeds geen plek was) en denk dat wel op een gezamelijke afdeling te komen. maar ik heb me voorgenomen dat dat misschien ook nog wel eens gezellig kan zijn. we zien het allemaal wel!

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    @hetlichtje: welkom!! Wat heftig zeg, wat jij hebt meegemaakt. Ik hoop dat je nu van je zwangerschap kunt genieten :) En spannend dat jullie niet weten of het een jongetje of een meisje is!

@zelf kleertjes maken: ik heb van mijn moeder een naaimachine gekregen en ben nu een beetje aan het oefenen met oude lakens om recht te leren naaien :D Nooit eerder gedaan, dus ik kan wel wat oefening gebruiken. Maar lijkt me super leuk om zelf wat te kunnen maken!

@verlof: hier min of meer ook verlof, ik moet nog wat laatste studiedingen afronden en dan ben ik klaar tot in ieder geval september; dus dat is een flinke tijd! Verheug me er echt op om alles afgerond te hebben en écht volledig van de laatste loodjes te kunnen genieten.

@Mopje: wat mooi dat Hidde bij je heeft gedronken en dat je spontaan begon te lekken! Super dat hij het zo goed doet, en wat is het een mooi mannetje zeg! Hopelijk mag hij snel uit de couveuse, succes met het gesprek met de kinderarts!

@Adriana: mooi kamertje!!

@miepens: Ik herken het heel erg, dat gebrek aan concentratie, pfff! En goed dat je het zegt over geboortebord/raamstickers…. wij moeten daar ook nog iets voor bedenken. Mijn man wil ook heel graag nog een videocamera, onze digitale fotocamera kan ook filmen, maar een echte videocamera filmt toch op hogere kwaliteit… Lijkt me wel heel leuk om filmpjes te kunnen maken, ik heb zelf van vroeger helemaal geen filmpjes, mijn man wel; echt zooo leuk om terug te kijken!
    Wat vervelend dat je vannacht zo rot hebt geslapen, hopelijk kun je vandaag een beetje rust inhalen.

@blue21381: Wat schrikken zeg!! Maar wat een geluk dat alles goed gaat met jullie, hopelijk mag je vandaag naar huis!

@zus01: Kan me voorstellen dat de muren daar inderdaad op je afkomen, wat rot zeg. Sterkte!!

@Mamaleonie: Goed idee, zo’n todo-list, moet ik ook maar eens maken :D

@syrae: fijn dat jullie weer zijn goedgekeurd :)

Ego: wij zijn gisteren ook weer goedgekeurd. Baby is ingedaald – bij de vorige controle ook al – en dat begin ik wel te voelen onder in m’n buik. Bloeddruk was iets hoger dan normaal, maar helemaal prima verder (110/70). Ook uitleg gekregen over wanneer we moeten bellen bij weeen etc, allemaal heel helder :) Het voelt nu wel heel echt allemaal, nog even en de bevalling mag gewoon beginnen! Ik ben echt heel benieuwd naar die ervaring. Over twee weken een liggingsecho, verheug ik me nu ook wel weer op, de verloskundige zei dat ze dan ook echt de tijd wel nemen om even de baby nog te kunnen bekijken. Leuk!!
    Verder beginnen hier de klachten nu ook wel, baby ligt met haar voeten tegen bij middenrif en geeft daar soms fikse trappen of zet zich schrap en duwt dan naar beneden, pfff, niet het fijnste gevoel! :D Ze beneemt me vaak de adem, maar gelukkig heb ik geen last van mijn maag ofzo (echt totaal niet zelfs, hooguit zit ik wat sneller vol, maar geen last van zuur ofzo). Ik vind het wel heel gezellig dat ik haar altijd voel, ik hoef maar m’n hand bovenop m’n buik te leggen en ik voel wel een voetje zitten. Ze beweegt ook heel veel, voelt ook erg fijn :)

11. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Even snel tussendoor... Wij hebben de geboortesticker bij geboortekreet.nl besteld. In de kleur rood. Past precies op 1 raam. Leuke is dat we daar ook nog een kleinere uitvoering van krijge voor op een deur ofzo. Dus dat maakt het kamertje echt af.

Er is veel geschreven waar ik op zou willen reageren, maar heb daar echt geen tijd voor nu. Dus dat haal ik andere keer wel in. Ik denk alleen niet vanavond. Dan moet ik naar wie is de mol kijken. Ik ben echt een mega fan. Zijn hier nog meer dames die dat volgen???

12. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Gesprek met de kinderarts was fijn. Grote kans dat hij na het weekend uit de couveuse gaat, omdat hij dan 35 weken is. Hij moet nog wel een hele tijd in het ziekenhuis blijven. We stellen ons in op tot de uitgerekende datum, dan kan het alleen maar eerder zijn. Hij moet vooral groeien en gaan drinken bij mij!

@zus: mijn kamergenootje is naar een andere kamer gegaan vandaag, omdat haar kindje bij haar komt te liggen. dus vannacht weer alleen, dat vind ik nu ook wel fijn...

Fijn dat de controles goed zijn. Jullie babies moeten nog wel even blijven zitten hoor!

13. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Even een korte reactie..

Zus, wat balen dat je zolang nog in het ziekenhuis moet blijven, maar beter het zekere voor t onzekere he! Ik hoop dat je ook snel naar het ziekenhuis mag dat iets dichter in de buurt ligt, wel zo fijn voor je mannetje!

Mopje, super dat Hidde het zo goed doet en de vooruitzichten goed zijn om uit de couveuse te mogen! Hopelijk mag jullie mannetje snel mee naar huis!

Raamsticker hebben wij bij kidsstickers.nl besteld, had m de volgende dag al in huis!

Verder ff ego.. vanmiddag op controle geweest bij gyn. Bloeddruk was enorm hoog en voelde me in de wachtkamer eigenlijk al niet lekker, ik was erg misselijk en duizelig. Werd gelijk doorgestuurd voor CTG, bloedco en bloeddruk opmeten. Ook voel ik de baby al een paar dagen minder.

Eenmaal op de verloskamers, zakte mn bloeddruk ineens enorm. Volgens mij heb ik nog nooit zo'n lage bloeddruk gehad! Pfff... voelde me echt slecht! Ben, ondanks dat ik op bed lag, ook maar net niet flauw gevallen!
    Op het CTG was inderdaad te zien dat onze uk wat stilletjes was, en dat ik ook veel harde buiken had.
    Gelukkig bleek mn bloed goed te zijn en trok mn bloeddruk weer wat bij. Daar was ik heeeeel blij mee, want ik mocht gelukkig, na meer dan 3 uur op de verloskamers gebivakeerd te hebben met manlief en R.oann naar huis!
    Moet het wel rustig aan doen en de baby goed in de gaten houden, anders gelijk aan de bel trekken.

Al met al denk ik gewoon dat het door de vermoeidheid/slaapgebrek en pijn komt, maar je weet het natuurlijk niet zeker.

Nu lig ik dus ook voor pampus op de bank, R.oann ligt in bed en hoop dat ik me snel weer iets beter voel, want echt lekker ben ik nog steeds niet..

Morgen probeer ik even op de rest te reageren.

Hopelijk voor iedereen een hele goede nacht (rust)!

14. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    hoi iedereen...wat is er een hoop narigheid gebeurd, zwangerschapsvergifting, kettingbotsing, hoge bloeddrukkken, lang in ziekenhuis moeten blijven, Hidde langer in zhuis verblijven...

nou hier ok niet veel beter. voel me hondsberoerd, vanmiddg nr huisarts geweest en fikse bijholteontsteking en antibiotica gehad wat ik zo veelmogelijk wilde voorkomen... :(
    Moest de hele dagdosering vanmiddg nemen (om de paar uur hoor!) Hopelijk gaat het snel beter.

beterschap voor iedereen!!!

15. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Beterschap allemaal!

16. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Inderdaad veel narigheid de afgelopen dagen. Iedereen sterkte en hopelijk kunnen jullie je vermaken thuis/in zkh.

Pina, je zult je snel beter voelen nu je antibiotica hebt gehad.

Van mijn kant even geen nieuws, en geen nieuws=goed nieuws he ;)

17. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Hier is het momenteel ook lekker rustig.
    Afgezien van de nesteldrang die zo af en toe toch even om de hoek komt kijken. Voordeel is wel dat de hele was is weggewerkt en de keuken van onder tot boven een sopje gehad heeft....

Nu even gezellig een broodje eten met mijn dochter. En dan de huiskamer nog een beetje opruimen.

18. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tja, als je dit soort verhalen leest, komt het toch wel dichterbij die bevalling... En krijg ik ook wel wat zenuwen. Vanmiddag kan ik het behang ophalen en dat wordt volgende week tegen de muur geplakt. Daarna nog alle spulletjes kopen!

Toevallig ga ik vanmiddag het babybadje kopen. Ik ga mijn man ophalen in België en bij de Premaman hebben ze een badje met een plaatje met schaapjes! onze kamer zal in schaapjesstijl zijn.

Ik hoop dat alles goed gaat met de dames in het ziekenhuis/ziek thuis! Hoop dat jullie goed opknappen/stabiel blijven en dat de kleintjes nog even blijven zitten!

Zijn er trouwens nog meer dames die hopen dat ze ruim voorbij de 40 weken gaan, of mag de kleine ook komen met 38 weken?

19. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @nesteldrang: dat was bij net een beetje begonnen, had er eigenlijk wel zin in, zo in mijn verlof lekker opruimen enzo... zal er nu wel niet van komen!

Iedereen beterschap met de kwaaltjes, in welke gradatie dan ook!

Hidde ligt nu onder de blauwe lamp (zonnebank, zeggen wij al lachend!). Hopelijk werkt dat snel, want van dat licht krijg ik hoofdpijn en je kan zijn gezichtje niet zien onder zijn "zonnebril". Morgenochtend prikken ze weer bloed bij hem. Zijn hieltjes zijn al helemaal lek geprikt, arme jongen...
    En goed nieuws, hij heeft 10 ml gedronken bij mij!

20. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    Wat een goed nieuws mopje!! Hoe voel jij je dan? je hebt heftige spannende dagen achter de rug. Geen last van de hormonsters? Had ik wel hoor en dan had ik niet eens zo'n nare periode achter de rug met onzekerheid van vroeg bevallen.

@onslichtje, jjj aaaa hoorrrr laat maar komen met 38 weken!! Waar teken ik?

@all, antiobiotica is inderdaad paardenmiddel. Maar de verstopte neus is er nog en de hoofdspijn ook. ik heb gebeld hoeveel para's ik eigenlijk als zwangere mag en dat zijn er eigenlijk 3x2 dus 6 stuks maximaal! ik heb er 8 nodig, savonds/snachts kom ik niet in slaap vanwege de hoofdpijn. Ik mag van de arts alleen nog de komende twee dagen 8para's/ dag nemen. Zondag moet het over zijn anders moet ik terug naar de huisarts. (ik dacht dt para's nooit kwaad konden...wel dus) Maar voel me in ieder geval niet fysiek zo'n vaatdoek meer, nou ja nog een beetje dan. maar wat wil je met een dreumes erbij. Gelukkkig kon ik de hele weeek (3dgn) vanuit huis werken en hoefde ik niet de weg op.
    Officieel nog 1 week (3dng) werken, maar ik denk dt ik tot 4 weken blijf, dus weekje langer. als die verkoudheid weg is voel ik me vast stukken beter :)

Echt leuk dat we allemaal zo dicht op erlkaar uitgerekend zijn! ik heb vandaag mn kraampakket gehad en gelukkig zat deze in een mooi afsluitbaar krat, met leuke dingetjes erin.
    Ik gebruik sinds vandaag ook Orthiflor Start, heb goede ervaringen hiermee bij mijn zoontje. nooit last van zijn darmpjes gehad vanaf geboorte !! lees maar ' s op i-net voor de geinteresseerden!!

Nou morgen lekker weer aan de slag met alles in huis, want heb een behoorlijke achterstand agv het ziek zijn! :(

x liefs Pina

Deel Deze Pagina