15-29 Februari mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jes4, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    @hetlichtje
    Ik heb altijd gezegd, met 37 weken mag het komen (daar hou ik rekening mee, onze dochter werd onverwachts met 37 weken geboren). Maar nu er een groei achterstand van 3 weken blijkt te zijn, mag het van mij wel iets langer blijven zitten...

@mopje
    Super dat kleine Hidde het toch zo goed lijkt te doen met de Borstvoeding.

@pina
    Vervelend hoor dat je je zo ziek voelt. Hopelijk slaat de AB snel aan en gaat het weer beter...

Hier is het huis beneden nu schoon (alleen nog even de ramen binnen en buiten lappen).
    Boven ga ik morgen doen. Badkamer even een sopje, bedden verschonen en stofzuigen.

Dan zijn wij er in huis geloof ik wel klaar voor.
    Dan is het vanaf nu een kwestie van bijhouden en netjes houden. Dus de was meteen opvouwen/opruimen ipv op een stapel op de wasmachine gooien ;)

Voor en achtertuin zijn vorige week al aangeveegd!
    Zondag gaan we een Doomoo seat ophalen (gekocht via marktplaats). Eén van de weinige dingen die we ooit via marktplaats gekocht hebben.
    Maandag komt mijn elektrische bakfiets. Daar heb ik super veel zin in. Hopelijk kan ik nog even lekker een paar daagjes/weekjes fietsen om te oefenen.
    En dan natuurlijk volgende week zaterdag nog even de 3e verjaardag van onze dochter vieren.

2. Casey1987

Casey1987 Lid

20 mrt 2011
    98
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier nog meer 'slecht' nieuws.. Maar aan de andere kant ook heel goed nieuws, want ik ben sinds gister een trotse mama van Thom. Hij is geboren met 34 weken en 2 dagen. Dinsdagnacht had ik last van oefenweeen, voorweeen, maar was na die nacht over gegaan, dus ook niet echt aan de bel getrokken. Woensdagnacht kreeg ik weer weeen, maar dit keer zette het door. Ik kwam om 4 uur ongeveer in het ziekenhuis aan, had al 2 cm ontsluiting, en om 9 uur had ik 10 cm en kon ik gaan persen. Uiteindelijk is ie 9.53 geboren. Ik heb een knipje gehad, want het werd zwaar voor Thom. Ik heb de weeen goed weg kunnen puffen, ze vonden me een natuurtalent.
    Verder liggen we nu in het MMC in veldhoven, het gaat niet echt heel goed met Thom. Gister lag ie nog in de couveuse, maar moest gisteravond toch naar Veldhoven op de IC. Daar is ie nu in goede handen. Het is afwachten waarom hij achteruit gaat, was vanochtend echt een klap in onze gezicht toen we bij hem kwamen en het nieuws te horen kregen. Vandaag niet verder verslechterd, morgen weten we misschien meer, echt klote deze onzekerheid. Ik kan hem niet echt aanraken, want hij zit vol slangetjes. Gister na de bevalling mocht hij even op mijn borst, dat moment ga ik noooit meer vergeten. Mijn man en ik mogen tot zondag hier blijven liggen, daarna gaan we naar het Ronald mc donald huis.. Ik hoop zo dat alles goed gaat met onze kleine man.. morgenvroeg weten we meer, want hopelijk hoeven ze ons vannacht niet wakker te maken.. Mopje, je teksten zijn nu allemaal zo herkenbaar, dat gevoel van machteloosheid, echt verschrikkelijk, en ja moedergevoelens gieren door je lichaam.. poeh, het is echt klote

3. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Zo eindelijk heb ik weer eens wat tijd, voor jullie (schaam). Nog 1 halve dag werken en dan heb ik verlof. Hier gaat het goed, baby is ingedaald. Waar de vk en ik best van stonden te kijken, gezien het derde is. Maar goed, errug prettig. Verder moet de hele baby kamer nog, maar de oudste twee zijn verhuisd. Dus ik denk dat we morgen maar de beeb zijn kamer gaan doen.

Wat lees ik heftige acties!

@Mopje: gefeliciteerd met Hidde (leuke naam!)

@Casey pffffff wat heftig. Maar allereerst van harte gefeliciteerd met Thom! Ligt hij nu aan de beademing of ademt hij met behulp van CPAP?

@Onslichtje: ik vind alles best, zolang ik de 40 weken maar niet voorbij ga! Maar gezien, ik al aan het verweken ben.........hoop ik dat hij rond de 38 weken komt (F was bij 38+2 als 3820, en deze meneer was bij de 20 weken echo ook al wat aan de maat.......) Maar we zullen zien straks bij de liggingsecho waar ze hem op schatten

@pina: goedie tip van die orthiflor start: ga ik eens even bestuderen. En beterschap

@bleu: hopelijk nu alles goed en lekker thuis!

Verder gaat mijn herinnering niet sorry

4. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Casey, proficiat met de geboorte van jullie zoon Thom! Hopelijk gaat het sne wat beter met jullie kleine, dappere mannetje!

5. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

@Casey van harte gefelciteerd met de geboorte van jullie zoontje Thom!
    Ik hoop dat jullie vannacht wel een goede nacht hebben gehad en jullie kleine man nu weer de goede kant op gaat!
    En ben natuurlijk wel benieuwd naar een fotootje van jullie aanwinst!

@Mopje, wat fijn dat Hidde het zo goed doet en ook al bij je gedronken heeft, super! Hoe voel je je zelf??? Bedoel, ook zo na de bevalling en alles..?

@Jacky, fijn dat het huis op orde is!

@Pina, ik hoop dat de AB snel zn werk doet en dat je ook snel weer opknapt! Beterschap!

@Hetlichtje, het babybadje gekocht?

Ik hoop hier trouwens dat onze uk echt maar tot max 38 weken blijft zitten hoor, maar dat meer ivm mijn lichamelijke klachten. In pricipe is ook al afgsproken dat ik max met 38 weken ingeleid word.
    Durf op het moment ook geen slaapmedicatie meer te nemen, omdat ons mannetje al rustiger is, maar merk wel dat het daardoor lichamelijk gezien ook meer achteruit gaat. Echt lekker voel ik me nog steeds niet. Voel de beeb ook nog steeds minder, maar weet eigenlijk niet zo goed of ik daar nu (opnieuw) voor aan de bel moet trekken..

6. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Casey, gefeliciteerd met Thom!
    Maar ook heel veel sterkte, ik kan me een beetje inbeelden hoe je je moet voelen, maar met onze kleine ging het na een dag al best goed, dus jouw zorgen over hem wil ik me eigenlijk niet kunnen inbeelden... Maar het gevoel dat je hem niet kan aanraken en bij je houden snap ik... ik krijg nu tranen in mijn ogen als ik dit typ...

Ik hoop heel erg dat het snel beter met hem gaat en ik verzeker je dat je over een dag of wat ondanks de slangetjes en draadjes een band met hem krijgt en hem kan troosten en kan aanraken. Hij heeft dat nodig en jullie ook.

Mag je niet in het ziekenhuis blijven? Dat is wel vreemd, ik mag hier 8 dagen blijven en dan loop ik in een paar minuten naar hem toe. Of is het Ronald mcDonald huis heel dichtbij?

Heel veel sterkte en ik zal aan jullie denken!

Je mag me altijd een pbtje sturen

7. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Van de schrik bekomen van Casey's verhaal, wilde ik toch nog even een fotootje plaatsen van Hidde, deze is van gisteravond toen hij even bij mij lag. Gewoon, omdat hij zo mooi zijn ogen open heeft.

8. Babyliciouss

Mooie foto Mopje!
    Hidde lijkt wel een heel kleine beetje op R.oann toen hij geboren is, erg grappig om te zien, zal straks eens kijken of ik de foto vind die ik bedoel.

9. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    hoi meiden, sinds donderdag avond ben ik weer thuis en gaat het gelukkig allemaal goed. Heb nu wel wat meer harde.buiken.dus moet dit wel even in de gaten houden. Heb enorme spierpijn en ben ook heel erg moe steeds en kan me slecht concentreren. Maar mag niet klagen want het is een wonder dat het zo afgelopen is. Auto is total los. Man lief heeft flinke nek klachten dus die moet ook alles goed in de gaten houden. Dochterlief vertroeteld ons, zo lief! Volgende week is ze jarig hoop dat we dan weer wat meer kunnen. Maar dat zien we dan wel. Casey van harte met je zoon! En tegelijk ook sterkte, hoop dat.hij met de dag vooruit gaat! Andere meiden met klachten en in het ziekenhuis sterkte!

10. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    Casey gefeliciteert met je zoon! ik ga duimen dat het snel weer beter met hem gaat. Heel veel sterkte met de situatie.

Pina, hoe gaat het nu met je? al weer wat beter of nog steeds erg slecht?

Mopje wat goed van Hidde! hopelijk blijft de stijgende lijn zo goed doorzetten!

Blue, fijn dat het allemaal nog zo goed is afgelopen, ik hoop dat jij en je man snel weer opknappen zodat je fris je bevalling tegemoet kan gaan :)

Jacky, hier ook bij vlagen nesteldrang, dan is alles netjes, dan doe ik weer 2 dagen niets omdat mijn bekken niet mee wil werken en dan is het een troep... Ach komt goed ;)

Ik hoop dat onze knul zich in week 37 ofzo al aandiend. Ik ben bang dat ze me anders willen gaan inleiden omdat hij zo groot is en het mijn eerste kindje is. Ik houd niet van medisch ingrijpen op wat voor manier dan ook dus ik zie daar nogal tegenop. Maar ged, aan de andere kant heb ik het idee dat hij als het aan hem ligt lekker blijft zitten tot week 42... we zien wel ;)

11. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @Casey, Hartelijk gefeliciteerd met je zoontje Thom. Ik wens jou en je man, en natuurlijk ook thom, heel veel sterkte toe voor de komende dagen en ik hoop dat jullie snel jullie mannetje in jullie armen mogen houden en dat jullie samen een hele gezonde en gelukkige toekomst tegemoet gaan.

@mopje, wat een heerlijk ventje zeg. Echt een knapperd!

@Babyliciouss, balen dat je je nog steeds belabberd en belabberder gaat voelen. Maar voor jou begint het einde dan ook echt in zicht te komen. jij hoeft dus eigenlijk nog maar 3 weekjes. Die vliegen volgens mij voorbij.

@Blue, fijn dat je weer thuis bent en dat het toch met een soort van sisser is afgelopen.

Hier gaat het allemaal erg goed, op het maagzuur etc na. Alleen gisteren zei mijn vriend dat ik een vlekje op mijn buik had. Dus ik had het gevoel dat het een soort van moedervlek ofzo was en heb daar verder geen aandacht aan gegeven. Maar vanochtend na het douchen stond ik voor de spiegel te kijken of mijn "dooske" netjes was bijgewerkt en of die linea negra nu wel of niet donkerder was geworden, zie ik ineens een kei grote plek striea!!! Ik helemaal kwaad en pissig dat mijn vriend dat dus niet had gezegd. Ik op hoge poten naar hem toe om te vragen of hij dat niet had gezien. Toen zei hij dat DAT het plekje was waar hij het gisteren over had. Nouja, dat is dus echt geen plekje. Het is zo groot als mijn hand!! Dus nu baal ik ontzettend.

Maar goed, als dat het enige is waar ik me nu zorgen over hoef te maken, dan valt dat natuurlijk in het niet waar sommige van jullie mee zitten.. Dus dat brengt natuurlijk alles wel weer in perspectief.

Ergens begin ik ook bang te worden om vroeg te bevallen. Ik heb echt het liefste dat ze tot 38 weken blijft zitten en dan rond de 39 weken echt komt. Maar aan de andere kant ben ik bang dat ik misschien ook de allerlaatste van ons cluppie ben. Achja..er valt niets over te zeggen. Dit is een van de weinige dingen die we niet zelf in de hand hebben.

In ieder geval moet ik nog 2 weken werken en dan kan ik van mijn verlof genieten en de laatste dingen regelen (zoals adressen, klossen voor het bed halen, vluchtkoffer maken etc., kapper) Misschien heb ik dan ook meer last van nesteldrang. Die is in ieder geval nog niet toegeslagen hier...

Fijn weekend allemaal

12. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
  13. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
  14. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
  15. Babyliciouss

#2175 Babyliciouss, 15 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jan 2012
    @Miepens, een mooi en ruim kamertje! Super! En lekker fris!

Ik heb hetzelfde behang gebruikt ter decoratie alleen dan in het aqua blauw! Kan alleen pas een foto plaatsen als onze kleine man er is, aangezien zn naam in piepschuimletters er ook mee behangen is.

Enne, straie... die dans hoop ik hier ook te ontspringen, zou t ook niet leuk vinden er nu nog last van te krijgen, maar je weet t nooit he, dat blijkt! Bij R.oann heb ik er in elk geval geen streepje aan overgehouden.

16. Babyliciouss

Hoe gaat t verder met iedereen en de kleine kiddies???

17. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Laatste ontbijt in het ziekenhuis en dan om 8 uur naar hem toe! Gisteren heeft hij weer een beetje gedronken, na wat "gepruts"...

Ik merk nu het nadeel van kolven, en van het door kunnen slapen 's nachts (ik kolf maar 1 keer 's nachts). Mijn pyama nat van de melk toen ik wakker werd! Bah! Zo maar kolven, gisteravond recordhoeveelheid gekolfd!

@Miepens: mooie kinderkamer!

18. Babyliciouss

Super Mopje, dat het kolven wel goed op gang komt!

19. zus01

zus01 Niet meer actief

En nog een geboorte! Jeetje, dat gaat snel zo, dames!
    @Casey: van harte met jullie zoon! Ik wens jullie de komende tijd heel veel sterkte en kracht. Maar ik hoop ook dat jullie van jullie kleine frummel kunnen genieten....

@Mopje: fijn om te horen dat het zo goed gaat. en wat een mooie foto weer! Echt een heel knap mannetje!!

Ego: ik lig ondertussen in ziekenhuis naar mijn keus, en hoor vandaag hopelijk meer of ik toch eventueel (nog eventjes) naar huis mag. Wachten is op uitslag van het lab van mijn 24-uurs urine. Bloeddruk is wel weer redelijk hoog, maar dat zou met medicijnen evt onder controle gehouden kunnen worden. En de bloedwaardes van mijn lever waren ook nog steeds afwijkend, maar niet alarmerend.
    ik hoop dus echt dat ik nog even naar huis mag. Ik heb gisteravond letterlijk de muren op mijn af zien komen en even flink liggen huilen. Ik mis mijn man, huis, mijn katten, mijn eigen bed, mijn eten (hoe stom dat laatste ook klinkt)...
    Het is voor een goed doel, maar als je je niet ziek voelt, dan is het dubbel balen!

Nou goed, meiden. Hoop dat iedereen het nog even volhoudt. Als ik lees over nesteldrang, dan zou ik graag mee willen kletsen. Heb volgens mij ook mijn ziekenhuis-kamer al 4x opnieuw ingericht...;)

20. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zus ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt. Ik werd met die ene nacht in het ziekenhuis al gek. Nestel drang is hier nog niet toegeslagen. Zou het nog komen?

Deel Deze Pagina