Hahaha, het is ook nooit goed he Mams, wat een geweldig nieuws! Ik duim voor je dat deze zwangerschap gewoon 9 maanden duurt en dat je een gezond kindje op de wereld mag zetten
@Jacky, ik herken je gevoel van ongerustheid mbt een rustige beeb. Hier al anderhalve week een rustig ventje. Vandaag ook weer contact gehad met gyn, omdat ik en dus gewoon maar 7 uurtjes geslapen heb op 72 uur tijd en de beeb dus nog steeds erg rustig is, voel m alleen als ik er echt even voor ga zitten en that's it! Moest dus vanmiddag voor CTG, gelukkig liet ons manneke zich toen weer goed voelen, maar nu dus weer niks. Moet vannacht toch dus echt mn slaapmedicatie innemen en morgenmiddag weer terug voor een CTG om te kijken hoe hij t erop doet. Pfff... ik snak naar slaap, maar tegelijkertijd vind ik t maar niks... @Mams, gefeliciteerd meid! Wat een dubbel gevoel, kan me je angst goed voorstellen na 2x een mk te hebben gehad. Nu duimen voor een mooie echo over 2 weekjes! Laat je wel iets horen? Verder te weinig puf om te reageren vandaag. Hele middag in ziekenhuis gezeten, zometeen even lekker douchen, een kop warme melk, en dan hoop ik straks lekker te kunnen bijslapen! Tot morgen meiden! Oh, trouwens, een bevalshirt... ik neem gewoon een lang topje mee, tegen die tijd dat je broek uit moet, zit zo'n lang shirt alleen maar in de weg, tenminste, dat was mijn ervaring!
@baby: kan me voorstellen dat je huiverig bent voor medicatie, maar slapen is niet alleen goed voor jou, ook voor de kleine! Sterkte en slaap ze... Even goed berichtje, na een kleine week gepruts heeft Hidde vandaag in twee sessies totaal 40 ml aan de borst gedronken! Ik ben zo trots op hem! Hij gaat al naar 7 voedingen, dus nog maar 1 's nachts (lekker voor als hij thuis is...). Vanmiddag had ik wel even een inzinking, heb keihard zitten janken dat hij niet thuis is en vooral dat als ik bij hem ben ik alleen aan het prutsen ben met de borstvoeding. Dus om 2 uur ben ik nog even bij hem langsgegaan en hem gewoon een half uurtje vastgehouden. Zo fijn...
Babyliciouss: slaap lekker, ik hoop voor je dat je de hele nacht kan slapen want je hebt wat in te halen! Mopje: kraamtranen... Hoort erbij zeggen ze, maar in jouw situatie is het normaal dat je verdrietig bent en je kindje mist. Schroom niet om hier je hart te luchten. Wel fijn dat je er dan toch nog even naartoe kan. En ook fijn dat het steeds beter gaat met de (borst)voeding!
hoi allemaal! daar ben ik weer eens een keertje! ja ben savonds beetje druk geweest met stof, ben aan het naaien geslagen, leuke dingetjes maken, heb zo'n leuke web-stoffenwinkel gevonden en het lukt aardig. een ledikanthoeslaken gemaakt en gisteren mijn eerste (maxi cosi/lodger)wikkeldoek gemaakt! helemaal leuk geworden. Ik lees dat veel meiden slecht slapen, wat ontzettend vervelend !! daar wordt je zo brak van he? Ben een van de weinig gelukkigen die daar deze zwngerschap geen last van heeft. gistereavond was het 23.30u toen ik in bed lag..en gelukkig slaapt mijn zoontje lekker door tot 7-8uur. Nog 4 dagen werken en dan verlof ! besloten om 1 weekje langer te blijven (tot 4weken voor uitgerek.datum) omdat ik me zo goed voel. Ik heb vorige week natuurlijk Bijholteontst gehad en net klaar met de anti biotica en ik voel me als herboren. je kunt je dan al snel veel beter voelen zeg. Ik probeer hier ook een beetje positiviteit af te geven, een beetje geluk voor iedereen ! dat kunnen we wel gebruiken. Het wordt wel pittig he? mijn buik ontploft zo'n beetje..jeutje wta een toeter. Zal s een foto plaatsen! doen jullie dat ook? (heb m bij Buikfoto's geplaatst) @zwangerschaps-t shirt. daar ben ik ook mee bezig en ook op zoek naar een fijne pyama/huispak voor in de kraamtijd. wil er wel weer een beetje goed uit zien. ik had bij mijn zoontje een oud donker roze pyama t shirt aan. nou...als ik de foto's terug zie..dat ziet er echt nie uit hahaha. Maar de hema heeft lange nachthemden en die vallen heel fijn. dus ga daar wel even kijken. Nou lang verhaal! tot gauw ! liefs Pina oja....ik ben nog steeds niet zeker of mijn kindje ingedaald ligt...moet nog wchten tot di dan pas afspraak bij de VK. ik maaaak me zorrrrrgen !!
Baby Fijn dat je ctg etc. Gewoon goed was. Hopelijk heb je goed geslapen vannacht.... Mopje Tuurlijk ben je verdrietig. Je wilt je mannetje gewoon thuis bij je hebben ! Pina Zo, jij bent ook al zo creatief. Nou ik niet hoor. Kindje hoeft nog niet ingedaald te zijn volgens mij. Niet te druk om maken hoor... Het is zo dinsdag! Afgelopen 2 dagen was het erg rustig in mijn buik. Gisteravond gelukkig weer een keer superdruk. Even kijken hoe het vandaag gaat. Vanavond slingers ophangen en morgen 3e verjaardag vieren van onze dochter.
@Mopje, wat fijn dat Hidde zo goed gedronken heeft! En ja.. de bekende kraamtranen, in jou geval nog heftiger natuurlijk omdat je je kleine manntje niet thuis lekker bij je hebt... dikke knuff meid! @Pina, jij lekker aan t naaien geslagen! Heb je foto's? Ben wel heel benieuwd! Fijn ook dat je je weer als herboren voelt! Toch net een iets fijner vooruitzicht zo richting de bevalling! En een buikfoto? Heb m als avatar staan! Jacky, fijn dat je gisteravond weer ff flink wat getrappel gevoeld hebt! En als je je echt ongerust blijft maken, zeker ff bellen! Beter het zekere voor het onzekere! En morgen dus feest! Leuk! Gaat zo snel he, 3 jaar alweer! Hier vannacht de eerste 4 uur als een blok geslapen! Heb manlief niet eens naar bed horen komen! Daarna wel weer veel wakker geweest, maar denk over de gehele nacht toch een 6 uurtjes geslapen te hebben! Voel me nu alleen nog suffer dan ik al was, maar dat komt natuurlijk omdat ik nu vannacht dus wel iets geslapen heb! Hoop dat onze uk het vanmiddag ook weer goed doet aan t CTG en dan ben ik benieuwd wat de verdere afspraken zullen zijn mbt het slapen!
Sorry dames, dat ik pas nu weer wat van me laat horen hier. Deze week was mijn eerste verlofweek en daarvoor heb ik het druk gehad met werkdingen afronden. Ik heb wel meegelezen, maar niet de puf gehad om te reageren. Ik had me voorgenomen om dat vanaf deze week meer te doen, maar deze week is niet helemaal relaxed begonnen. Omdat de baby voorligt qua groei heb ik eerder een suikertest moeten doen, waarvan de waarde toen goed was. Bij de groeiecho die daarop volgde was de baby in verhouding niet nog harder gaan groeien, dus dat leek allemaal positief. Afgelopen maandag is voor de zekerheid de suikertest nog een keer herhaald en nu blijkt toch dat ik zwangersschapssuiker heb Donderdag heb ik een afspraak met een dietist om te kijken of we de waarde met aangepaste voeding omlaag kunnen krijgen en anders moet ik misschien nog insuline gaan spuiten Waarschijnlijk wordt ik met 38/39 weken ingeleid om te voorkomen dat de baby te groot wordt en moeten we daarna in het ziekenhuis blijven, omdat de suikerwaardes van de baby in de gaten gehouden moeten worden. Dit was behoorlijk schrikken, omdat ik dacht dat de bevalling nog wel een hele tijd op zich zou laten wachten, maar vooral ook omdat het ook risico's voor de baby met zich mee kan brengen. Ik heb verschillende doe-/regeldingen bewaard tot aan mijn verlof, dacht tijd genoeg te hebben, maar ga er nu maar eens wat meer vaart achter zetten Ondanks alles voel ik me zelf nog goed: ik slaap redelijk goed en heb behalve meer moe vrijwel geen klachten. Ik beloof beterschap en ga hier de komende weken weer meer meeschrijven en ook meer op jullie reageren, beloofd!
@Koolmees, jeetje..dat is wel erg vervelend, dat nu blijkt dat je toch ineens zwangerschapssuiker hebt! Ik heb bij mn eerste zwangerschap ook bij de dietiste gelopen voor mn suikers, maar dan juist omdat ze te laag waren, dit bracht gelukkig geen risico met zich mee voor de beeb, maar in jou geval is dat nu wel even anders! Krijg je je dingetjes wel nog allemaal op tijd geregeld?
Hier ukkie nog maar weingi gevoeld vandaag, ben eens benieuwd straks! Gelukkig word hij erg boos van de doppler van het CTG, dus dan is hij meestal wel actief!
dat doet ie hier ook als ze naar het hartje gaan luisteren ondertussen ben ik trouwens zoveel en zo hard getrapt dat mijn hele rechter zijkant zeer doet als ik m aanraak...
hoi meiden...nou ik heb vandaag een beetje een emotionele breakdown. ben echt heel droevig ik weet niet waarom. maak me ook een beetje zorgen om de ligging. ik voel het kind zoveel bewegen en overal dat ik gewoon helemaaal de draad kwijt ben hoe het eignelijk ligt. of het nietin stuit ligt. want ik wil in principe thuisbevalen, dus moet het niet in stuit liggen. hoe weten jullie dat , hoe voel je dat? KUN je het wel voelen als het met hoofd beneden ligt. Als ik heel diep onder in mn buik voel is het er gewoon leeg, volgens mij is het nog niet in gedaald in het bekken. En dat terwijl ik gevoel krijg dat het eerder gaat komen, heb zoveel harde buiken en de kleine zit zich ook steeds zo uit te rekken. beetje vervelend zeg maaar aan t worden. kan niet meer recht op zitten alleen achterover leunend. Snif.... ik stond op het punt om de VK te mailen/bellen of ik niet een extra echo mag... het is gewoon al 14 weken geleden dat ik een echo heb gehad. maar ja,....dinsdag moet ik al nr de VK toe en ben bang dat ik dan weer als zo'n onzekere hormonale zwangere wordt gezien... daarom ga ik mijn hart hier maar even luchten...kan ik misschien beetje steun krijgen snif...
@Pina.. kan me je onzekerheid wat betreft stuitligging wel voorstellen. Ons manneke ligt nu wel met het hoofdje naar beneden, maar is ook nog steeds niet ingedaald zei de gyn gisteren. En ja.. als ik m voel, weet ik ook niet meer wat ik voel, voel overal vanalles. Maar als ik dus een harde buik heb, zie ik bovenaan wel altijd een verdikking en dat is zijn kontje, misschien dat je daar eens op kan letten?
Auch.. Syrae... das ook niet prettig! Ik zou onze uk wel wat vaker willen voelen, maar haha... bont en blauw hoef ik nou ook weer niet te zijn! Dit had ik bij R.oann trouwens wel, een dikke vette bloeduitstorting ineens bovenaan mijn buik! zo hard had meneertje me geschopt!
@Babylic. ja irritant is dat he? mijn zoontje lag al heel snel vast in het bekken. Dat geeft geruststelling hoor. Als ik n harde buik krijg dan krijg ik een verdikking boven op mijn buik ja. en eigenljk gaan die harde buiken de hele dag door, bedenk ik me inene...en werd vanaochtend wakker met een zere rug, netalsfo je ongi moet worden. beetje zeurderig. nou ja...ik zie wel. Merk ook dat ik er zo mee bezig ben in ene! :S pff..
@pina, ik reageer even kort om je op je berichtje. Ik heb toevallig vandaag gelezen dat je kindje echt pas rond de 36 weken een beetje gepositioneerd moet zijn. Dus ookal denk je dat je nu een stuit ligging hebt, tot 36 weken kan dat nog spontaaveranderen en anders gaan ze dan pas over oplossingen nadenken. Dus probeer je niet te druk te maken! Echt, dat kost je zoveel energie die je wellicht aan leukere zaken kunt bespreken. Mijn kindje is ook nog niet ingedaald en vorige week zei de verloskuondige van het ziekenhuis dat dat ook absoluut nog niet hoeft. @koolmees, fijn om weer wat van je te horen. Balen zeg van de diabetis. Hopelijk gaat dieet goed helpen. Kan me voorstellen dat je een beetje in de stress schiet. Moet je dan nog zoveel doen? @ego, heb gisteren weer boven toilet gehangen. Gelukkig niet om 2 uur, maar om 12 uur. Dus ik heb toch een redelijke nachtrust gehad....maar ik baal wel. Ik snap niet dat ik 's nachts zoveel last van maagzuur heb.
Hier ff ego, lees straks terug en zal dan ook reageren. Had vanmorgen echt een klein beetje bloed bij het afvegen, miniscuul hoor maar wel te zien. Bij dat ienimini stukje is het ook gebleven en ik heb een inlegkruisje ingedaan. Net naar het toilet gegaan en zag dat er veel bruine afscheiding inzat? De baby is erg druk en de buik en rug zeuren...zal het indalen zijn?
Gisteren de hele dag bezig geweest met opruimen van mijn kledingkast Maar dat viel me toch zwaarder dan gedacht, telkens bukken, op de grond zitten, dan weer staan en met dingen sjouwen... Pfoe! Maar toen het klaar was, kon ik lekker in bad, daar ontspant mijn buik echt heerlijk van. Ik was voor de zwangerschap helemaal niet zo van in bad gaan, ik vond 't eens in de zoveel weken wel lekker. Nu ga ik 2 a 3 keer per week uitgebreid in bad, lekker met schuim om me heen, boekje erbij, en dan zeker een uur of anderhalf puur ontspannen. Heerlijk! Ik hoop dat ik tzt ook goed weeen kan opvangen in bad. Mag je met gebroken vliezen trouwens wel in bad zonder zeep oid? Of mag je dan alleen nog maar onder de douche? Vandaag een rustige dag, heb even een stukje gelopen, boodschappen gedaan, verder lui thuis gezeten. Heb wel nog een wipstoeltje en twee dekens besteld, oh, en 't geboortekaartje nog iets aangepast en een proefdruk aangevraagd Dus morgen verwacht ik weer pakketjes van de postbode