15-29 Februari mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jes4, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Zo, het gesprek ging goed. Duidelijk allemaal.
    Nu de laatste dingetjes nog regelen...oorthermometer, babyfoon en ik wil nog graag een wiegje voor op onze kamer.

Verder voel ik me erg goed! Heb het idee dat de baby is ingedaald want mijn liezen beginnen te trekken. Hoop zo dat ik op tijd mg bevallen en neit overtijd ga.. Maar bij Ruben was het 41+1 dus..afwachten.

@Jacky: fijn dat jullie een mooi feestje gehad hebben! En zindelijk worden komt vanzelf hoor. Ruben was 3,5 toen hij er ineens aan toe was. Niks gepusht of geprobeerd en hij was direct de nacht en dag zindelijk zonder ongelukjes. Ik geloof er in dat een kind het zelf aangeeft en dat het dan ook ineens goed gaat zonder ongelukjes.

@Miepens: wat vervelend van je kaak joh! Kun je het er niet eens met je vk over hebben? Misschien dat zij tips heeft naast een paracetamol.. En vitamineoillen zijn nooit weg, vooral neit als je niet veel kan verdragen. Ik kan me indenken dat dit erg vervelend is voor je :( Ik geloof niet dat je koortsig kan worden van een paracetamol? Bel je vk anders ff...

@Baby: hopelijk is alles goed gegaan op het zh? Wat *** dat je zo slecht slaapt, breekt dan ook op lijkt me... Succes in ieder geval!
    Bed op klossen moet hier ook nog. Kraamzorg heeft ze net besteld voor me en ze komen 6 februari binnen en dan maak ik het ook in orde.

@Pina: hoe is het?

2. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Mopje hoest met Hidde?

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier vannacht wat harde buiken gehad, daardoor niet heel goed geslapen. Had ook echt een zeurderig menstruatiegevoel onderin m'n buik. Zal wel soort voorwerk zijn? Of dieper indalen ofzo.
    Ben de laatste dagen wel duidelijk minder flexibel geworden, opstaan uit bed of uit een stoel is lastiger, lopen wordt meer waggelen...

Donderdag een liggingsecho, ben benieuwd hoe ze dan ligt <3

4. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Kreeg vanmiddag op de PSZ van mijn dochter te horen dat er waterpokken heerst. En dat als je meer dan 34 weken zwanger bent, je de huisarts moet inlichten/vragen hoe/wat.
    Ben net langsgeweest en volgens de assistente was het alleen gevaarlijk tot 20 weken zwangerschap.
    Maar ik denk dat het er om gaat 'wat als ik nu beval en mijn dochter de waterpokken met zich meedraagt'. Dus krijg morgen in ieder geval een telefonisch consult.
    Donderdag ook even navragen aan de gyn.

@babylicious
    Hopelijk ging je afspraak in het ziekenhuis vandaag gewoon goed. Laat het even weten!

@miepens
    Jee meid, vervelend van je kaak. Ik zou even met de VK overleggen wat je nog aan pijnstilling zou kunnen doen.
    Ik moet wel zeggen dat ik altijd kaakpijn heb als ik griep krijg. En aangezien jij het nu hebt over koorts.......

@pina
    Ja dat is vervelend he. Ik doe altijd even de hele tekst alvast kopieeren voordat ik mijn reactie plaats... Dan kan ik het zo weer plakken als er iets misgaat.

@mamaleonie
    Lekker dat de intake goed ging. Zijn ze bij je thuis geweest of was het telefonisch?
    Toevallig heb ik de afgelopen dagen ook last gehad van mijn liezen. Op sommige momenten kon ik niet meer op of om. Maar nu gaat het wel weer...

@Andrea
    Meer waggelen betekent vaak dieper ingedaald!

5. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Even kort, ik ben echt doodop... Maar Hidde doet het steeds beter. Omdat hij zo goed drinkt is zijn sonde er vanochtend uitgehaald, hij moet het nu zelf doen... En deze week een keer ga ik 24 uur met hem doorbrengen in het ziekenhuis, rooming-in noemen ze dat. Morgen gesprek met de kinderarts en dan horen we meer. Het lijkt erop dat hij voor het weekend thuis is!

6. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Hey meiden!

Wilde even laten weten dat ons ukkie vanmorgen in eerste instantie te rustig was en toen moest ik een half uur langer aan t ctg blijven liggen, 2e helft was hij gelukkig wat drukker. Daarna mocht ik gelukkig weer naar huis.

Donderdag moet ik weer terug voor ctg, echo en controle bij de eigen gyn. Ik ben benieuwd wat hij dan te zeggen heeft, want maak me toch wel echt zorgen om onze uk. De gyn zei ook dat ik zaterdag gewoon had moeten bellen en niet zo had moeten twijfelen..

Heb trouwens wel alles even bijgelezen, maar heb te weinig puf en te veel hoofdpijn om nu te reageren, ben doodmoe.

Wilde jullie toch even laten weten dat onze uk het gewoon nog goed doet in mn buik. Fijne avond allemaal!

7. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    @Jacky, ja dat is wel een goede tip om tekst af en toe te kopieren! ga het onthouden. Waterpokken: ik zou er even niet gheen gaan met je dochtertje. het is nog maar een paar weekjes. zou erg vervelend zijn als je drager bent en je kleine baby'tje heeft meteen iets onder de leden. Bnieuwd wat je beslist...

@babylicious
    FIjn dat het zo goed ging en gnoeg beweging. klasse ! neem je rust, vroeg naar bed. nu kun je onspannen he.

@miepens. gaat je kaak al beter nu? volg mij kun je niet koortsig worden van paracet. Gaat het betere met je? voel jeje babetje nog goed?

@mamaleonie
    Volgens mij liepen we gelijk he? alles gaat goed met je , zo te lezen! met mij hier ook. afgelopen weken af en toe wat last van bekken maar trok goed weg iedere keer. Nadat ik die holteontsteking + A-biotica heb gehad voel ik me stuk beter! deze week vrijdag laatste werkdag en dan eindelijk genieten en rusten. Het wordt wel duidelijk zwaarder hoor. ik kan zooo slecht bukken, lopen gat best goed nu en fietsen vind ik heerlijk.

@Mopje...waah! wat een goed nieuws. heerlijk je zoontje thuis straks. kun je langzaam aan eens even aan je zelf denken en je zooontje alle aandcht geven. zonder dat gedoe van naar het ziekenhuis toe te moeten gaan!

Nou toch nog even een stuk geschreven...ff vlug kijken of ik iemand ben vergeten:)
    x

8. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Tsja er niet meer heengaan zegt niet zo veel. Je hebt nog de incubatietijd ook. En vorige week had het eerste kindje het. En 10-21 dagen daarvoor kunnen ze al besmettelijk zijn..... Dus wie weet heeft mijn dochter het al.

En ikzelf heb het vroeger al gehad, dus dat kan geen kwaad meer.

Waarschijnlijk gaat het er nu om, hoe te handelen als de baby geboren wordt/is en mijn dochter het toch blijkt te hebben....

Morgen belt de huisarts me. Hopelijk heeft die een duidelijk verhaal voor me.

9. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Hier gaat het nog steeds belabberd. Ik heb pijn en het straalt echt uit naar alle kanten. Ik heb besloten om morgen naar huisarts te gaan. Kijken wat die zegt. Misschien dat ze me wel doorverwijzen naar tandarts, maar de vorige keer dat ik dit had is het uiteindelijk ook over gegaan met ibuprofen en antibiotica. Helaas mag nu ibuprofen niet, maar misschien helpt ab gewoon ook al.
    Ik ga dan meteen vragen of ze ook even willen controleren op schimmelinfectie. Ik weet niet of ik het heb, maar ik heb gelezen wat de gevolgen zijn, dus als ik er toch ben, kan ik het meteen vragen.

10. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Miepens, sterkte meid... auwie... pijn aan je kaak/tanden is niks! Ik hoop dat het snel over is!

Mopje, wat fijn dat Hidde het zo goed doet, en dat hij waarschijnlijk deze week al naar huis mag, heerlijk! Dan hoef je niet meer zo op en neer te reizen en mag je lekker 24 uur per dag van jullie kleine man genieten!

Jacky, hier dus hetzelfde verhaal mbt waterpokken, alleen wist ik niet dat het echt kwaad kon voor pasgeboren baby's. Roann gaat normaal dus op dnsdagmorgen naar de psz, maar voor die tijd bel ik toch ook nog maar even met de ha, aangezien ons kleine er binnen nu en 2 weken waarschijnlijk wel al zal zijn als het inleiden een beetje mee zit!

Pina, vrijdag dus je laatste werkdag, dan zit het er voor jou ook op, lekker genieten! Fijn ook dat je weer helemaal opgeknapt bent, ziek zijn rond de bevalling kun je beter niet gebruiken!

Hebben jullie eigenlijk alles bij elkaar voor de kleine spruit? Ik moet nog wat kleine dingetjes en dan is alles wel klaar volgens mij!

11. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi dames, hoe gaat het hier? Heb een druk weekend achter de rug. Dochterlief was gisteren jarig en dat is verspreid over het hele weekend gevierd. Nou ik ben nog moe. Ze is nu 3. En dus lekker druk en ondernemend. Verder hebben we gisteravond de box neergezet, dus het is beetje bij beetje klaar. Kast nog inruimen en wat laatste dingen aanschaffen. Morgen gaat mijn meisje weer naar het Kdv, heb ik weer even tijd voor mezelf. Fijne dag allemaal!

12. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Hoi hoi, even berichtje van mij.

Gisteren/vannacht goed geslapen. Heb eens mijn andere zij uitgeprobeerd (rechter), en ik heb van te voren lekker in een heet bad gelegen om te ontspannen. De druk in mijn kaak/kiezen is een heel stuk minder. Ik heb dan ook besloten om niet naar huisarts te gaan, maar nog even af te wachten.
    Volgende week tijdens mijn verlof kan ik alsnog langs voor die schimmelinfectie (of controleren ze dat ook bij verloskundige?).

Morgen weer controle. Ben benieuwd. Ik heb niet hetgevoel dat beeb is ingedaald...

13. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Mijn huisarts heeft me zojuist gebeld met het volgende verhaal:

1) tot 20 weken zwangerschap geeft het virus een (kleine) kans op aangeboren afwijkingen.

2) er is een gevaar voor jezelf en eventueel nog de baby als je het zelf nog niet gehad hebt en nu (vlak) voor de bevalling op zou lopen.
    Je kunt er dan gewoon erg ziek van worden. En bv koorts tijdens je bevalling ofzo is niet prettig natuurlijk.

3) je oudste kindje kan het nu en de komende tijd natuurlijk mee naar huis meenemen en dan:
    3a> jou ermee besmetten als je het dus nog niet gehad hebt. Dit wil je dus eigenlijk wel voorkomen zo vlak voor je bevalling.
    3b> je kindje ermee besmetten als het net geboren zou zijn (maar je kindje heeft jouw antistoffen nog en de kans dat die dus ziek wordt is zeer gering)
    Indien de baby toch besmet raakt, gewoon de huisarts contacten.
    Mocht je oudste kindje het krijgen vlak na je bevalling is het advies gewoon: Handjes wassen en niet (of zo min mogelijk) knuffelen.

Hopelijk heb jij hier ook wat aan!

@miepens
    fijn dat je wat beter geslapen hebt.
    Geen idee of een VK test op schimmelinfectie, maar ik denk het niet (is denk ik echt wel iets voor bij de huisarts)

@blue
    Zo jij bent er dus ook bijna klaar voor!
    En bij jullie afgelopen weekend dus ook feest geweest. Hier vierden wij ook de verjaardag van onze dochter (alvast). Ben blij dat het weer voorbij is.

Zo, ik ben vanmorgen even lekker naar de kapper geweest.
    Morgen de ramen lappen (althans mijn schoonmoeder)
    Nu ga ik even lekker relaxen op mijn bedje! Spreek jullie later weer!

14. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    hoi hoi,

@miepens, fijn dat het beter gaat met je kaak en dat je goed geslapen hebt.
    hier: vanmorgen weer nr VK geweest. alles besproken rondom zw.schap. bij de eerste had ik 3u ontsluitingsweeen en 1.5upersweeen, dat laatste lukte niet dus met vac.pomp. Omdat het zo snel ging afgesproken dat ik bel als ik denk dat het noddig is. ik hoeft niet extra lang te wachten ofzo tot 1min lang weeen, maar gewoon op gevoel. het zou snel kunnen gaan.

kindje ligt goed, maar nog niet in gedaald. dus als mijn vliezen breken moet ik bellen en liggen.

Nou het was een fijn gesprek. ik zeg: laat die bevalling maar komen!!! (oh nee, eerst nog 3 dagen werken :(

x pina

ps. nu ga ik pyama's bestellen om er een beetje netjes uit te zien in het kraam bed hahaha

15. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Goed nieuws: Hidde mag vrijdag naar huis! Donderdag eerst 24 uur met hem in het ziekenhuis en dan komt papa ons vrijdag ophalen...

Nu nog de laatste dingetjes halen/doen. Pampers kopen, kamertje opruimen en bedje opmaken...

16. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    yeey!!! ohw wat fijn voor je mopje!

17. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Goed nieuws Mopje!Heerlijk!

Miepens ook mooi dat het beter met jou gaat! Ben benieuwd hoe de controle morgen gaat.

18. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Mopje, wat een fijn nieuws!

Mams, proficiat met je zwangerschap! Ik wens je alle goeds!

19. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    ow nu ben ik even heel blij! ik wil heel graag thuisbevallen maar omdat uk zo voorloopt op groei is dat een tijdje nogal twijfelachtig geweest. Had net mijn VK aan de lijn, ze hebben eht besproken en vinden een thuisbevalling goed, alleen gaan ze wel laagdrempelig naar het ziekenhuis. Maar, ik ben blij! heel fijn :) nu hopen dat uk wat opschiet :D

20. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Goed nieuws Syrae!! Hopelijk werkt de kleine gewoon mee en gaat het allemaal zoals je het graag wilt hebben! :D

Deel Deze Pagina