15-29 Februari mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jes4, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    ja! ik hoop dat het bij ieder hier verder gaat zoals ze zouden willen ;) gnffl :D zou ideaal zijn toch! dat hoop omtrend bevalling en opgroeien e.d. van je kleintje allemaal uitkomt ;)

2. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @mopje, fijn voor je dat jullie dit weekend lekker met z'n drietjes thuis zijn. Ik kan me voorstellen dat jullie daar echt behoefte aan hebben

@syrea, ik hoop voor je dat het thuis gaat lukken. Wel goed dat ze het zo in de gaten houden

@pina, wil jij eigenlijk thuis bevallen of in het ziekenhuis? ikzelf in het ziekenhuis, maar ik ben wel bang dat beep niet indaalt en dat ik dan 'thuis zit/lig'. zal ik morgen wel eens bespreken met de verloskundige.

Goed, ik ga mijn spullen inpakken en lekker naar huis. Nog maar 3 dagen werken haha

3. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    vorige keer kreeg ik trouwens ook te horen dat aangezien mini nog niet volledig ingedaald lag ik moest gaan liggen als de vliezen braken, maar ik mocht wel eerst naar huis als ik b.v. in de supermarkt was ;) morgen trouwens ook weer controle;)

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ohhh, wat fijn!!

5. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    @ miepens, ik moet ook nog 3 dagen wekren !! gan we samen aftellen! heb er wel zin in, alleen leuke dingen doen en lekker rustig aan doen. kunenn zeggen: och dat doe ik morgen wel. ipv alles op 1 dag willen/moeten doen. heelrijk.

Ik ga in principe thuisbevallen. bij de eerste moest ik wel met persweeen nr t ziekehuis. maar ach...dat leidt ook weeer een beetje af. en mocht gewoon met mn man met eigen auto, vk reed voorop haha. was wel grppig opzich. dussss we proberen het weeer. had 3u ontsluitingsweeen de vorige keer, dus dat moet deze keer ook wel snel gaaan (wanneer moet ik uberhaupt tussen de weeen door de auto richt zhuis pakken .... ?)

kindje lag goed. maar dus nog niet ingedaald. nog niet... :(

6. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    bij mijn zusje was het kindje bij 42 weken nog niet ingedaald. Dus ik bereid me op het ergste voor. Nu moet ik wel zeggen dat ik absoluut niet tot 42 weken wil rondlopen en dat ga ik ook in zh aangeven. ik vind dat bijna onverantwoord. Max 41w4d ofoz. de kans op complicaties (en die heeft mijn zusje dus ook enorm gehad) is alleen maar groter bij langer wachten. hopelijk gaan ze in het ziekenhuis daarin mee.

7. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Nog veel niet ingedaalde beebs zo te lezen, de eigenwijze ukkies! Hier trouwens hetzelfde.

En voor sommige de laatste werkdagen en dan is iedereen met verlof, toch?

Vrijdag Hidde naar huis, super Mopje, kunnen jullie heerlijk gaan genieten van jullie kleine man! Krijg jr ook nog kraamhulp of hoe zit dat precies?

@Jacky, hier adviseerde de huisarts wel ongeveer hetzelfde, maar mocht R.oann nu toch niet naar de psz laten gaan..
    Beetje vreemd wel als ik jou stukje advies dan lees. Maar de huisarts zei, omdat ik sowieso binnen 2 weken ingeleid werd, het qua incubatietijd dan net rond een evt uitbraak zou zitten van de waterpokken, als R.oann t zou overnemen. En, ik heb de waterpokken wel gehad, maar manlief dus niet. Nu lees ik wel overal dat volwassenenen dan toch rond de 80% immuun zijn, maar de huisarts wilde liever geen risico lopen met evt 2 waterpokjes in huis en een pasgeboren baby, als dit zou gebeuren rond de geboorte, zou manlief niet eens bij de bevalling mogen zijn volgens hem...?! En de baby moest dan ook in het ziekenhuis blijven... wel een beetje een heel verschil met jou advies, want was er in eerste instantie best van geschrokken! Na jou stukje gelezen te hebben valt t me allemaal wel weer mee en moeten we het gewoon even goed in de gaten houden denk ik en dan zien we het wel, dat lijkt me t beste, wil me niet onndoig zorgen gaan moeten maken!

Nou, ik ga zo nog maar s proberen op de bank in slaap te vallen, heb me t nachtje wel weer achter de rug!

8. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Mopje
    Supergoed nieuws. Heerlijk komend weekend thuis.

Babylicious
    Ik ga morgen naar de gyn envraag het ook daar nog na!
    Het blijft wel een beetje een vaag verhaal. Maar dat vindt ik altijd met die kinderziektes....

Ik kan niet meer slapen. Heb zo'n last van jeukende handen. Ben de hele nacht al onrustig. Heb ook telkens het idee dat mijn vliezen gaan breken, vraag me niet waarom hoor.

9. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    goedemorgen,

Merk dat het slapen hier ook langaam wat minder wordt. Tot een uurtje of 4 gaat het goed en daarna kom ik niet meer goed in slaap. Ik heb het zo vreselijk warm? Ook denk ik veel aan de komende bevalling, kijk er een beetje tegenop maar aan de andere kant heb ik er zin in? Rare wezens zwangere mensen.

Ik ben met Ruben thuis bevallen in 5,5 uur, dit ging erg goed. Nu ga ik het aankijken wanneer de bevalling begint ivm zoonlief. Mocht het 's nachts zijn dan gaan we naa rhet kraamhotel zodat Ruben in bed kan blijven en mijn moeder hier gewoon kan komen. Overdag of begin van de avond, dan gaat hij naar mijn ouders.

Deze week druk bezig met de laatste dingen: geboorteenveloppen zijn geschreven, wiegje en geboortetens halen we vandaag op, geboortepakje is gekocht en de vluchttas is klaar.
    Nu alleen nog een oorthermometer voor mij in de kraamtijd aanschaffen en een babyfoon.

Miepens: nog heel ff volhouden @work! Daarna heerlijk verlof! Ik wil idd ook niet zo lang doorlopen. Was bij zoonlief 41+1 en dat vond ik al lang zat, nu liever nog wat eerder;)

Pina: hier ook nog een niet ingedaald kindje. Hoop dat het van de week wel gebeurd is want heb felle steken, gedruk en pijnlijke liezen gevoeld...keep my fingers crossed. Zal het volgende week wel horen. Het maakt het gewoon makkelijker he als je vliezen breken.

Jacky: het is nog een beejte vroeg hoor voor het breken van je vliezen, nog ff binnenhouden:). Maar ik herken je gevoel wel:) En jeukende handen lijkt me helemaal niet prettig! Is dat een soort van zwangerschapsjeuk?

10. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Middag allemaal!

Mopje, wat fijn dat Hidde vrijdag naar huis mag:)! Maar wel spannend denk ik?

Babyliciouss, Ik hoop dat je inmiddels al wat slaap hebt kunnen vatten. Is gewoon zo belangrijk, anders heb je ook niks aan je dag he. En hopelijk geen kinderziektes rondom de bevalling, dat kun je nu nét even niet gebruiken!

Ik ben maandag nog maar eens naar de HA geweest ivm steeds aanhoudende neusverkoudheid. Loop er nu al sinds eind november mee! Heb nu antibiotica gehad, dat kon geen kwaad volgens hem omdat de beeb al zo goed als volgroeid was. Ik word wel erg misselijk en moe van die pillen en merk nog weinig verschil. Maar toch even volhouden en hopelijk ben ik er eind deze week vanaf. Lekker de hele dag en nacht door vrij ademen....... heerlijk!
    Ik heb ook echt nergens zin in, loop achter met mn huishouden, moet alle babyspulletjes nog uitwassen, ik hang alleen maar wat op de bank! Dan voel ik me zo nutteloos en schuldig tegenover mijn man want die werkt de hele dag en 's avonds helpt hij koken/stofzuigen/dweilen etc... Hopelijk komt de nesteldrang ook vlug bij mij!

Zo, dan ga ik nu nog maar eens een beetje strijken.

11. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ja het is nog wel te vroeg. Maar vorige keer braken mijn vliezen ook 3 weken te vroeg en nu heb ik door de complicaties meer kans op vroeggeboorte. Maar kan natuurlijk ook zomaar tot 40 weken blijven zitten...
    Jeuk - Het kan een zwangerschapskwaal zijn, maar kan ook duiden op lever-/galproblemen. Morgen bij de gyn even navragen.
    Mijn handen doen nu in ieder geval lekker zeer..... Mijn wangen hebben het ook, maar die jeuken gelukkig niet zo erg. Maar er zitten wel allemaal hele kleine bultjes op.

Zo mijn dochter gaat even een slaapje doen en mama en de baby doen vandaag weer een keer mee!

12. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Hopelijk willen jullie kleintjes snel een beetje indalen! Ik heb het indalen wel een beetje gevoeld waarschijnlijk, de vrijdag voor de bevalling had ik wat kramp echt onder in mijn bekken. En op zaterdag voelde ik dat hij anders lag dan normaal. Nadat mijn vliezen gebroken waren bleek hij ook ingedaald te zijn.

Vanmiddag probeer ik nog een beetje uit te rusten, morgen 24 uur in het ziekenhuis en daarna zal de slaap wel minder worden;)

Jullie genieten nog maar lekker van het (aankomende) verlof!

13. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    hey leonie,

ook 5.5u bij mij ook maar dan met de vaccumpomp op het laatst. dus hopelijk gaat het bij jou en mij lekker snel dit keer!
    Wat grappig veel overeenkomsten; Had je bij de eerste ook Tens in huis gehaald? ik wel, nu weer en krijg van mijn verzekering die Elle gewoon helemaal vergoed ! dat mooie aparaatje nu in huis. Zal m volgende week eens kijken of ik m kan instellen. Doe jij dat ook van te voren?

Ik moet ook maar eens de enveloppen halen, ik heb wel al etiketten geprint. heb zo'n lelijk handschrift haha.
    en mijn vluchttas alleen nog pakken en ik was ook van plan om een oorthermometer aan te schaffen. Had van de week een bericht geplaatst of je ook een oortherm mag gebruiken in de kraamtijd. dat gehannes met een rectale thermometer...vind het altijd zo genant.. :)

Mijn zootnje was ook met 41 w geboren. vond dat al lang ! maar wel fijn dat het uit zichzelf begon!

ga vanaf deze week pyama's scoren !! hahah. heb er al 1 van de zeeman, vond die er wel sjiek uit zien en dat voor dat geld ! ze hadden daar ook van die elastische bh's voor snachts als je bv gaat geven. dan heb ik altijd last van lekkage en hier kun je denk ik mooi zoogkompressen in stoppen. ach...ja....je leert wat uit ervaring hahah.

iemand nog slimme tips?

14. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Voordeel van kraamweek in ziekenhuis, daar doen ze alles met de oorthermometer! Alleen Hidde moest er wel aan geloven...
    Het lijkt me trouwens ook niet fijn een rectale als je uitgescheurd bent enzo...

15. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    pyama's, ze zijn nu in de aanbieding bij de Lidl, zag er wel aardig uit op de folder!

Fijn dat Hidde naar huis mag, hoe groot is hij nu en hoeveel weegt hij nu?

Vervelend dat er zoveel meiden zijn waar de laatste weekjes niet zo lekker gaan! Ik hoop voor jullie dat het dan snel over is en dat jullie snel kunnen genieten van je kleintje.

hier gaat ie lekker, nog steeds veel energie, ik snap er niks van, maar vind het heerlijk. Zaterdag komt de behanger en kunnen we zondag het kamertje in elkaar zetten. Onze beeb was nog maar een klein stukje ingedaald en volgende week vrijdag hebben we de liggingsecho.

Zijn er nog meiden waar de kleine in stuit ligt? en wat gaan jullie dan doen?

16. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Even een kort ego berichtje.
    Gisteren controle gehad. Onsmeisje ligt met hoofdje naar beneden, maar nog niet ingedaald. Haar mondje ging mooi op en neer, net alsof ze al mee wilde praten. Bloeddruk en hb waardes waren goed en ik hoef pas over 2 weken terug. Ook met mijn kaak gaat het de beterende kant op. Gisteren niet eens 1 paracetamol genomen.

Vandaag begin ik aan mijn een na laatste dag op het werk. Belangrijkste dingen heb ik nu af. Alleen nu waren ze zo aardig om afgelopen maandag te peilen of ik interesse heb in ee nieuwe functie. Blijkbaar willen ze me al 8 maanden vragen en nu beseffen ze dat het wel erg kort dag wordt en vragen ze het me nu. Pffff. En het zou gaan om iemand te vervangen die met pensioen gaat. Notabene in de week dat ik weer uit mijn verlof kom. Dus jullie snappen dat mijn hoofd nu weer aan het overlopen is. Ik weet ook niet of ik het echt wil. Ik voel,me wel gevleid, maar ook voor het blok gezet. Komende dagen heb ik dus nog gesprekken met de managers en met mijn interne coach. Maar ik ga niets beslissen deze week. Dan hadden ze me maar eerder moeten vragen.

17. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

@Jacky, hoe is het met de jeuk? Ook naar de gyn vandaag, toch? Succes!

@Miepens, fijn dat je meisje met t bolletje omlaag lag, nu alleen nog indalen he!
    En wat betreft die functie, daar hadden ze inderdaad wel eens even wat eerder mee mogen komen ipv iemand hoogzwanger een soort van voor het blok te zetten! Nog genoeg om over na te denken dus! Ik zou er zeker de tijd voor nemen. Komt er ook meer werk/uren bij kijken? En natuurlijk meer verantwoordelijkheid?

@Mopje, voor jou een spannende dag vandaag, rooming-in bij je kleine ventje! En dan morgen lekker naar huis! Geniet ervan meid!

Ik moet vandaag ook weer verschillende uurtjes in het ziekenhuis vertoeven... Eerst een uur aan t CTG, daarna een echo en dan door naar mn eigen gyn, ben beniwud wat hij te zeggen heeft vandaag, voor mij voelt t wel een beetje als de dag des oordeels.. zit er behoorlijk doorheen wat betreft de pijn en niet kunnen slapen. Ik denk alleen nog maar aan willen slapen en hoop snel mn eigen pijnmedicatie weer in te mogen nemen, verlossing haha... maar niets ten nadele van de beeb natuurlijk!

18. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Nou, daar ga ik, naar het ziekenhuis! Vanaf nu 24/7 alles voor de kleine! Als ik de komende dagen niet zo actief ben weten jullie waarom...
    Vannacht alleen weer stuwing gekregen rechts, heb 1 harde plek die echt pijnlijk is, hopelijk kan Hidde het eruit zuigen!

@miepens: lekkere timing zeg... Nou, rustig over nadenken en geen overhaaste beslissingen nemen, de hormonen spelen ook mee!

19. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    @babyliciouss: succes vandaag, ben benieuwd!

@Mopje: succes bij Hidde! Hoe groot en zwaar is Hidde nu? We horen het wel.

@Jacky: hoe was het op het ziekenhuis? Echo goed?

@hetlichtje: fijn dat je je nog zo goed voelt. Hier gelukkig ook nog energie en overdag flink druk met van alles.

@miepens: das ook een timing zeg :s.. Kun je er nu niet bij hebben lijkt me. Doe maar rustig aan en overdenk alles maar eens goed. Wel fijn dat de kleine naar beneden ligt en wat schattig dat mondje :)

@Pina: wat grappig zeg! Idd veel overeenkomsten. Had bij Ruben de Tens niet maar aangezien ik veel rug en beenweeen had wou ik het nu eens proberen. Hoe is hij jou bevallen en hoe heb jij hem gebruikt. Ruben kwam ook nog uit zichzelf gelukkig, wel na 2x strippen (auch) maar dat had gelukkig als voordeel dat ik al 3 cm ontsluiting had.

Over een thermometer kan me niet schelen wat ze zeggen. Ik heb alleen een oorthermometer en schaf ook geen andere aan. Op het zh gebruiken ze tegenwoordig haast geen rectale meer dus voor mij ook niet.

Een pyama moet ik ook nog hebben, dit weekend eens kijken. Bij zeeman idd een leuke zwarte gezien met stipjes en een soort strik maar die hadden ze niet meer in mijn maat helaas.
    Morgenavond het wiegje ophalen, ben zooooo benieuwd! Staat zo gezellig in de slaapkamer.
    Misschien dat we nog een nachtje weg gaan dit weekend maar dat bekijken we even per dag. Willen lekker ff vandervalken, heerlijk in bad liggen en lekker eten haha. Kan nu nog wat makkelijker.

Zo ik ga es ff verder lezen, tot later!

20. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Zit nu in het ziekenhuis te wachten op de gyn.
    Echo gaf aan dat de groeicurve wat naar beneden afbuigt..... Nu afwachten wat ze daar mee gaan doen/adviseren.
    Vind het wel spannend hoor... Jullie horen later meer!

Deel Deze Pagina