ik moet wel echt zeggen dat ikh oop dat mini opschiet aangezien mini waarschijnlijk redelijk maxi gaat worden.... pfff. Ik moet er rekening mee houden dat hij zo groot is dat we misschien na een geslaagde thuisbevalling alsnog naar het ziekenhuis moeten omdat zijn bloedzuikers gecontroleerd moeten worden. Misschien raar dat ik dan zowiezo niet in het ziekenhuis wil bevallen maar op de een of andere manier heb ik ontzettend het idee en het gevoel dat alles wel mee gaat vallen straks en dat het gewoon een erg lang kind blijkt te zijn waardoor hij te zwaar wordt geschat ofzo. Waar je je al niet zorgen over kan maken blij dat er hier flink wat ervaren moeders zitten
Ik kom straks wel weer ff bijlezen. Ga nu Ruben ophalen van school en dan ff lunchen en winkelen in de stad. Tot later!
Gek he, jouw kindje waarschijnlijk groot/zwaar en die van mij klein/licht! En het rare is een beetje dat als ze aan mijn buik voelen ze elke keer zeggen, tsja we voelen eigenlijk niets raars aan je buik. Dan lijkt het kindje weer gewoon van afmeting te zijn.... Baarmoeder zit op goede hoogte. Maar dat had ik vorige keer ook en toen was ukkie ook (te) klein. We zien het wel. Hopelijk blijft het wel nog een week of 2 zitten waar het zit.
Veel plezier. Even lekker stadten zit er voor mij niet meer in... Gelukkig is in huis alles klaar. Zojuist zelfs mijn man de boodschappenlijst gemaild, zodat ik ook dat dus niet meer hoef te doen vandaag.
Mijn kindje ligt zo'n 3 weken voor. Ik heb een redelijk beschaafd buikje (volgens velen) en mijn VK kon van buiten ook niet voelen dattie groter zou zijn dan bij de termijn zou horen. Het is puur de echo die aangeeft dat het een flinke knul is. Grootte van de buik zegt dus blijkbaar niets....
Hier hetzelfde, mijn buik is gewoon normaal, vk vindt de baby ook niet groot voelen, maar bij de echo's in het ziekenhuis zeggen ze juist altijd dat het een groot kind is. Ik ben heel benieuwd hoe groot ze uiteindelijk blijkt!
@Blue, ik ben jaloerssss... lekker uitslapen, klinkt goed! Heb je een beetje rustig aan je dingetjes kunnen doen vandaag? @Syrae, jij dus serieus aan het voorwerk begonnen, spannend he! En een douchekruk is inderdaad zo verkeerd niet denk ik! En thuis bevallen, jij liever dan ikke, haha! Ik heb juist het omgekeerde gevoel! Al moet ik vanwege mijn ziekte sowieso in het ziekenhuis bevallen, ivm een verplichte ruggenprik. @Jacky, jee.. wat vervelend toch die uitslag, jeukt het ook in je gezicht? Ik zal na de bevalling trouwens geen slaapmedicatie hoeven te nemen. Dan mag ik mijn pijnmedicatie namelijk innemen zoals normaal (vandaar dus ook geen bv voor mij helaas). Na de bevalling van R.oann heb ik bijna een week geslapen aan een stuk! Maar goed, nachtvoedingen was toen geen probleem, je bent wel wakker van de uk, maar ik KON wel slapen als ik weer in bed lag en dat is gewoon het grote probleem, ik slaap niet van de pijn. Dus, daar maak ik me eigenlijk niet zo druk om, ik zal alleen bij moeten tanken na de bevalling om weer wat op kracht te komen. @Mini of maxi.. bij R.oann zeiden ze ook dat het een flinke knul zou worden. Nou, meneertje was 46 cm lang, en 3 kg. Kleine pakjes maatje 50 waren veel te groot! Op zich was 3 kg natuurlijk wel netjes, maar het was echt geen "flinke" knul! Deze uk word qua gewicht ook op minder ingeschat, dus ben eens benieuwd! Voor de zekerheid ga ik toch nog maar een kleiner pakje bij halen, niet dat hij als een verzopen katje mee naar huis moet in een veels te groot pakje, mocht t een kleine zijn!
baby, ja dat uitslapen doet me goed! Ben ook bij dat ik nog niet wakker word snachts, want had dat bij mn dochter toen wel. Ik drink ik bewust niet meer vlak voordat ik ga slapen. Vandaag de kast ingeruimd en koffer klaar gezet.dus heb alles kunnen doen wat ik vandaag wou.
Zo, wat is iedereen rustig... Stilte voor de storm? @baby Ja mijn gezicht jeukt ook, maar gelukkig kan ik daar goed afblijven. Alleen mijn handen heb ik stukgekrabd. Heb er zojuist Calendulan opgesmeert en het lijkt wel wat rustiger te worden. Ik wilde nog even melden dat het met zindelijkheid van onze dochter best goed gaat. Tot nu toe zetten we haar ongeveer elk uur op de wc en dan plast ze (en 1x per dag poept ze ook). En zojuist zei ze zelf dat ze naar de wc moest! Ik stond met mijn oren te klapperen. Vanmiddag helaas wel een ongelukje gehad toen we op verjaardag waren, maarja dat kan gebeuren. Schonen broek aan en weer verder spelen! Momenteel is het ineens weer erg druk in mijn buik. Dagen van vele lange stiltes gehad. Dat wordt nu geloof ik ingehaald.
Hier nog niet in elk geval! Gisteren weer een aantal uurtjes in het ziekenhuis geweest voor de controles. Uk blijft rustig, moet echt laagdrempelig bellen als ik het niet vertrouw. Hier de vluchttas ook klaar, inmiddels al wat extra boodschappen ingeslagen en bezig met de voorbereidingen voor de kleine uk. Beddegoed even opnieuw wassen en klaar leggen voor de kraam enz. Ook voor R.oann t nodige even opgeschreven voor de opa en oma's ivm oppassen tijden de bevalling. Bij deze een paar fotootjes van het kamertje van ons 2e prinsje. Naast de boom komt de naam nog te hangen in piepschuimletters (bruine rand met het wit/aqua blokjes behang). En inmiddels staan er ook wat meer accesoires op de vensterbank en plankje boven de commode.
Super leuke kamer baby! Die boom heeft doc hter lief ook op haar muur. In het fuchsia.ons 2e meisje krijgt vogels en vlinders ipv de boom, omdat die kamer niet echt groot is. Extra boodschappen die had ik nog niet...ga ik morgen met moeders maar even inslaan! En alvast beschuit met muisjes kopen...
Ja, leuk is die boom he! Onze uk heeft er ook 2 eekhoorntjes inzitten, een vogelhuisje en straks bij de naam komt er ook nog een vogel op te hangen, maar die kan er pas bij als de naam hangt! R.oann heeft ook zijn naam in piepschuimletters ophangen op zijn kamertje, maar die beslaan de hele lengte van de muur. Nu is dat kamertje qua lengte ook wel iets korter en de letters groter dan van uk num 2. Beschuit met muisjes hebben we hier inmiddels ook ingeslagen.. leuke vooruitzichten! Kan niet meer wachten tot onze uk er is! Nog eventjes!
Goedemorgen. Kei gaaf kamertje. Sjiek! Ik lees wel mee, maar heb het in de laatste dagen voor mijn verlof erg druk gehad. Morgen (eerste echte verlofdag) kom ik weer lekker mee kletsen. Op kleine kwaaltjes na, gaat het hier gelukkig goed. Xxx tot morgen @mopje, hoe bevalt het om jullie manneke weer thuis te hebben?
Wat een ontzettend mooie kamer! Ik heb even bijgelezen (niet veel tijd, dat snappen jullie vast...). Hidde is een lieve baby thuis, alleen als hij honger heeft laat hij echt van zich horen (en valt dan aan op mijn borst als een bezetene!) en verschonen is niet zijn favoriete bezigheid. Maar verder gaat het goed. Hij krijgt 3x per dag de borst en 4x de fles, en we gaan dat over een paar dagen als het thuisritme erin zin opvoeren naar meer borst. Nu nog wel fijn, want de nachtvoedingen zijn lekker de fles, ik 1 keer en mijn man 1 keer dan slaapt hij tot zeker half 9, en wij ook... Ik ga hem er weer uithalen, hij moet zo zijn medicijnen (ferro, tegen laag Hb) krijgen.