15-29 Februari mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jes4, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    De tas lijkt mij vrij stug. Ik heb al maanden de een luiertas van Stokke (past bij de wagen), en sinds Hidde geboren is neem ik deze mee naar het ziekenhuis voor spulletjes. Een lekkere soepele tas, waar wel veel in kan en veel vakjes enzo. Gelukkig weet ik niet meer wat hij gekost heeft, was samen met de wagen kado van mijn ouders.

@hikjes: uit de buik zijn ze minder leuk en erg zielig voor kleine jongetjes...

Spannend hoor wanneer de volgende komt, Hidde had gisteren ook "normaal" geboren mogen worden!
    En vandaag heeft hij er een achterneefje bij, mijn nichtje is bevallen met keizersnee, zij was 2 weken eerder uitgerekend...

2. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Gefeliciteerd met je achterneefje :)

Erg mooie tas miepens, maar ik vind hem toch wat te duur als hij voor mezelf zou zijn. Ik heb er zelf eentje van de wibra voor 7,99 :p

Ik heb echt zoo superveel beweging in mn buik dat het echt niet zo fijn meer is. Mn buikspieren doen er gewoon zeer van, ik heb nu echt van die lelijke striemen rond mn navel en af en toe trapt hij/zij echt HARD! Of rekt zich helemaal uit, dan denk ik, nog een klein beetje meer en mn buik scheurt open!
    Verder eigenlijk geen klachten, behalve dan dat ik totaal geen conditie meer heb. Als ik de trap op heb gelopen moet ik al bijkomen hahaha.

3. saskia81

saskia81 Bekend lid

23 mei 2011
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mopje gefeliciteerd met je achterneefje

@miepens mooie tas maar idd wel duur. Tja ik weet niet wat ik zou doen hihi zou kunnen dat ik ook overstag zou gaan hoor, maar ik heb er gelukkig al 1.

Adriana85 hier ook een super druk beebje. Vooral het uitrekken waarbij mijn buik beide kanten op moet vind ik soms niet echt prettig meer. Maar probeer toch nog even te genieten van het gevoel. Wrs toch de laatste keer dat ik t ervaar.

@hier weer last van de voorweeen. Zucht hoop dat t straks stopt, wil slapen vanacht!

4. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zit hier al sinds half 5 klaar wakker in bed. Kleine is ook lekker druk weer, maar heb het tot nu toe nog niet gehad dat ik echt klaar wakker werd. Dat belooft dus een lange dag te worden.:(

5. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

@ Welkom Lady Patries

@Het lichtje, goed geshopt gisteren?

@Pina, we kunnen elkaar dus een handje geven.. wat vocht betreft! En wat betreft de bevalling, ik vind het ook een raar idee. Bij de eerste had ik ook zoiets van, ik ga er blanco in, nu weet je toch wel wat je te wachten kan staan, alleen kan het volgens mij weer zo anders zijn! Ben benieuwd hoe de bevalling gaat verlopen!

@Blue, ook al niks geslapen vannacht? Heb je nog last gehad van voorweeën? Hier was t gisteravond ook weer raak!
    Heb je nog iets kunnen slapen??? Hier ook weer een pittig nachtje... bleh, ik heb er gewoon een hekel aan om al naar bed te gaan!

@Succes bij de vk vandaag Koolmees! Ben benieuwd naar de uitslag!

@Mamaleonie, leuk, een Lief! pakket!

@Miepens, nog een lekker verwenarrangement voor de boeg dus deze week, geniet ervan!
    Wat was dat trouwens voor een winkeltje in Roermond? Ben zelf ook wel van de pip en oililly tassen, maar vind ze zelf toch ook wel aan de dure kant. Ikzelf heb gekozen voor een tas van Tribal Baby, vallen naar mijn idee net iets groter uit en aangezien ik voor R.oann toch ook altijd nog wel spulletjes voor m meeneem! Dus ja, een tas is qua degelijkheid wel een goede investering, als je van plan bent er lang mee te doen!

@Mopje, is het genieten thuis van je manneke? Heb je ook nog kraam?

@Adriana, vervelend van die striemen... nu de 2e zwangerschap en vooralsnog *hard afkloppen!!!* nog geen striem te zien!

@Saskia, is t allemaal nog wat afgezwakt voor het slapen gaan?

Straks weer naar het ziekenhuis voor CTG en afspraak bij de gyn! Ben benieuwd hoe t weer is met onze uk! En mezelf.. want ik loop me toch vol met vocht ineens!

6. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    miepens
    dank je, jij ook!!!
    phoe 150 euro voor een luiertas is idd wel erg veel hoor!
    ik moet trouwens ook nog een andere maar ga zeker wel voor een goedkopere kijken

mamaleonie
    jij ook bedankt!

blue21381
    ah voor jou dus ook een waardeloze nacht.. balen he?
    hier ook, maar dat is standaard tegenwoordig (alhoewel het vandaag wel heel erg is)
    kun je vanmiddag ofzo niet even terug gaan liggen als je moe bent?

zal ff snel wat over mezelf vertellen;
    ik heb een dochertje van 14.5 maand die is op 11-11-10 geboren via een geplande ks. ik was toen 38.6 wkn en ze woog 4175 (lag in onvolkomen stuit, vandaar de ks)
    nu krijgen we een zoontje en die zal waarschijnlijk nog zwaarder zijn. vorige week dinsdag (@36 wkn) meette hij +/- 3900 gram. de gyn heeft voor nu ook al een ks geadviseerd.
    a.s. vrijdag moet ik naar de pre operative om de verdoving te bespreken (wil weer een ruggeprik) en als dat gedaan is zullen ze een OK gaan plannen voor uiterlijk 39.4 wkn,dus ik zal uiterlijk 17 febr ons zoontje in mn armen kunnen sluiten.
    de afgelopen dagen is het al wel flink aan het rommelen en de vk @ zh en ik denken allebei dat hij er niet zo lang meer in zal zitten, dat de geplande OK niet ter sprake zal zijn omdat hij zelf eerder er uit wil. maar ja, dat weten we natuurlijk niet zeker. gisteren nog getoucheerd bij me vanwege de heftige buikacitiviteiten en er was nog geen ontsluiting, maar wel alles flink verweekt. afwachten dus... ! zoals bij iedere zwangere ;)

7. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier idd ook weer wat voor weeën gehad gisteravond. Zou vanmiddag graag even gaan slapen, maar krijg nog bezoek van oma die vorige week niet op verjaardags visite kon komen. Ze heeft vervoer op maat en die komen haar pas drie uur weer halen. Dan is mijn meisje vaak alweer wakker dus slapen gaat dan niet meer. Ach nog een paar weken en dan word ik met alle liefde zo vroeg wakker ;)

8. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Goedemorgen allemaal,

Ik heb zo afspraak bij de ha om te controleren of ik toch geen schimmelinfectie heb. Kan geen kwaad, denk ik. Ik heb echt geen idee hoe het er uit zou moeten zien, maar dan heb ik liever dat ze even controleren dan dat mijn kindje straks spruw krijgt.

gelukkig is ha hier in het dorp. Ik ga tevoet en neem een wandelstok mee tegen de gladheid. Ziet er misschien bejaard uit, maar dan moeten de mensen maar de andere kant op kijken.

Tot strakjes.

p.s. waarom krijg ik die tas toch niet uit mijn hoofd :) Ik denk echt hormonen...

9. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Goedemorgen! Hier ook weer een waardeloze nacht. Gister aan ctg gelegen moest maar 30 min uiteindelijk 2,5 uur daar gelegen. Ze vonden het hartfilmpje niet mooi, teveel harde buiken en dat ik de kleine niet voel vertrouwden ze niet. Dus een echo gehad. De gyneacoloog heeft wel 20 min gekeken ernaar en mijn meiske bewoog gewoon niet. Dus weer aan de ctg. Uiteindelijk nu de afspraak dagelijks aan ctg tot dat ik beval...zometeen weer naar de vk en ga ik vragen of ze weer even willen toucheren!

10. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Zo, ik ben weer terug. Was niet eens zo verkeerd om even door de sneeuw te lopen. Met mijn wandelstokje ging het erg goed. Heerlijk om even een frisse neus te halen.

Bij de ha was alles goed. Ze heeft niet eens gecontroleerd. Aangezien ik geen jeuk of branderig gevoel heb, vond ze het niet nodig om te testen.

@slechteslapers. Wat zijn er toch veel van jullie die slecht slapen. Ik heb daar gelukkig nog niet zo'n last van. Ben wel elke nacht even om 3 uur wakker. Krijg dan wel last van maagzuur, maar de ene keer moet het er uit en de andere keer zakt het weer. Maar meestal ben ik dan niet langer dan een half uur wakker. Lijkt me erg vermoeiend voor jullie (en jullie partners)

@voorweeen. oh, dames, wat spanennd voor jullie zeg. hier nog helemaal niets. Ik heb niet het gevoel dat het op korte termijn gaat geveuren. Maar ik ben wel benieuwd wie de volgende van jullie gaat worden.

@baby. Leuke tas, maar ik zoek echt een lekkere fel gekleurde. Ik heb nog eens naar mijn eigen tas gekeken die ik nu al heb. die is wel heeeeeel stug. Dus ik wil sowieso een andere tas voor erbij, zodat ik kan afwisselen. Maar nu is het dus even de vraag welke. Heeft geen haast natuurlijk, maar wel leuk om alvast te snuffelen.

Dames die vandaag aan de ctg moeten, heel veel succes!!
    Ik ga nu weer verder met mijn to-do lijstje. Als eerste staat de lijst voor mijn vriend op de planning (wie hij wanneer moet bellen en waar alles ligt) :)

11. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    oeh succes vanacht voor alle dames die erg slecht geslapen hebben. Bij mij zijn de voorweeeen uiteindelijk na douche nummer 4 (in de avond voor het slapen) verdwenen en ik heb werkelijk waar heerlijk geslapen! (nou ja, heerlijk, ik ben "slechts" 6 keer wakker geworden;) apart dat je perceptie zo veranderd zeg :))

Het word nu idd spannend wie de volgende gaat zijn :)

Prachtge tas trouwens, hier zat helaas al een tas bij de kinderwagen. Die wagen heeft ons trouwens 17,50 gekost, hij komt bij de kringloop vandaan en is op zijn jaartjes na nog errug netjes! een Mutsy uit 2006. Helaas geen zwenkwiel maar ach, als het echt vervelend wordt koop ik wel een goeie buggy erbij, voor 17,50 wil ik wel een gokje nemen ;)

Voor mezelf trouwens een tas bij de V&D gehaald van het merk desigual. Los matje erbij en ik weer blij, die tas is al een halfjaar in gebruik als handtas :)

Fijn dat alles goed was bij de HA!

12. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Tussen het voeden door best goed geslapen, Hidde had erg honger vannacht, na een fles van 90 ml (hij "hoeft" maar 70), nog aan de borst gelegd omdat hij nog aan het smakken was, en daar ook nog uit gedronken! Maar om half 5 weer eruit om te kolven... en vanochtend lekker bij papa en mama in het grote bed! Zo leuk om hem dan nog half slapend uit zijn bedje te halen en dan naast je wakker zien te worden. Hij gaat zich dan uitgebreid uitrekken, heel grappig!

Voeden, in bad en schone kleren, ik douchen en aankleden... Ik heb nu eindelijk een bordje muesli voor me...

@miepens, gelukkig is het wel goed zichtbaar dat je zwanger bent, dat maakt de wandelstok wat minder erg!

13. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @Syrae, groot gelijk om te proberen met die kinderwagen. zolang hij het goed doet, waarom niet!

@Mopje, Het lijkt me zo heerlijk om zo'n mannetje te zien rekken en strekken. Ik denk dat ik ook helemaal verliefd op mijn kleine meisje zal zijn. Gelukkig wil Hidde je borst goed hebben. En inderdaad het was (hopelijk) wel duidelijk dat ik zwanger ben, en anders..dan laats ze maar vreemd kijken.

Hier ben ik alweer een stukje verder met mijn lijstjes. Ik heb in ieder geval alles op geschreven, zodat ik het niet vergeet. Het inpakken doe ik later nog wel. Sommige dingen heb ik ook nog gewoon nodig. Maar het feit dat het allemaal op papier staat geeft me alweer wat rust.

14. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    hoi allemaal! nou heerlijk hoor verlof en vooral nu het zulk mooi weer is. dubbel genieten. Mijn zoontje laat ik sochtends niet meer slapen omdat hij dat anders smiddags niet doet dus ik was vanmorgen op pad naar mams en neefje (speelkameraadje) samen Zandkasteel kijken vinden ze super die mannetjes :)
    Morgen breng ik mijn zoontje lekker nr schoonouders, ik laat die oppasdag er nog wel even in zitten. heb ik 1 dag helemaal voor mezelf!

Mijn bedverhogers zijn gebracht. en mijn badplankje en tafeltje. Dus het begint al wat te worden ! nou ja nog 4 of 6 weken en dan kan het al gebeuren.

15. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Even ego:

Net terug van de extra controle in het ziekenhuis.
    Bloeddruk was nu weer goed. Uitslag kunnen we nu even niets aan doen, omdat het toch allemaal hormoonzalven zijn en die mag je nu niet....

Gyn zei wel dat we er rekening mee moeten houden dat als het kindje zichzelf nog niet aandient, ze het week 38 willen gaan 'halen'. Soms is een,indje buiten de buik beter af, dan binnen de buik. Maar daar horen we volgende week na de volgende groeiecho meer over.

Ben nu wel extreem veel aan het rusten en hopen dat het gewoon goed groeit.

Gisteravond leek het wel of er een voetbalwedstrijd in mijn buik aan de gang was. Jeetje wat ging het te keer.

Ik ga even rusten. Ik reageer later wel weer even.

16. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ga vanavond oma's advies opvolgen en dat is warme melk met honing drinken voor het slapen. Zo hoop ik op een goede nachtrust! Oma kwam binnen en zei jij gaat snel bevallen...nou vanaf de 8e mag het dus hoop wel dat het na die datum is.

17. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    mijn moeder roept ook al tijden dat ik snel ga bevallen blue ;)

Misschien hopen ze gewoon dat ze snel hun achter/kleinkind kunnen zien :D

Ik hoop dat het rust houden lekker veel effect heeft Jacky! en fijn dat je bloeddruk weer goed is :)

18. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Haha ja syrae om me heen worden er ook al a llerlei datums geroepen wanneer ik zou gaan bevallen. Het maakt mij niet zoveel uit welke datum maar graag tussen 8 en 28 februari:p

19. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    zolang het maar binnen 4,5 weken vanaf nu is ben ik tevreden :D

20. saskia81

saskia81 Bekend lid

23 mei 2011
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ hier vk geweest met weeen. Hoofdje ligt flink diep nu. Zal vast niet doorzetten nog maar het kon wel volgens haar. Spannend dus

Deel Deze Pagina